Gå til innhold

Hvorfor reklame selv når tilkoblingen er skrudd av

fntd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problemer med popup som spretter opp fra pc'en... den kommer fram selv når jeg ikke er på nettet, og når jeg spiller.

Noen som vet om noen program som kan stoppe det?

Her er noen av de vanligste popupene som kommer:

post-26-1117130551_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med "Selv når du ikke er på nettet"? Mener du "Selv når du ikke bruker nettleseren"? Du må være klar over at om du har en fast tilkobling så er du like mye "på nettet" selv om nettleseren ikke kjører.

For å unngå denne typen meldinger må du deaktivere tjenesten messenger (har ikke noe med Windows Messenger eller MSN Messenger å gjøre). Forklaring finner du her:

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/s...e/stopspam.mspx

Skrevet
Antagligvis fordi du har spyware på maskinen din. Last ned Ad-Aware og kjør det.

Edit: Hvis du bruker Kazaa, kvitt deg med det! Det skaper stooore problemer.

Denne typen popups har ingenting med Kazaa å gjøre og vil ikke bli hindret av å kjøre Ad-Aware eller liknende.

Skrevet (endret)
Antagligvis fordi du har spyware på maskinen din. Last ned Ad-Aware og kjør det.

Den siste påstanden der stemmer ikke!

Med Kazaa Media Desktop så får du mye spyware som er nødt til å være installert for at det skal funke, mens Kazaa lite ikke skaper et eneste problem...

Endret av P-in-P
Skrevet

Den siste påstanden der stemmer ikke!

Med Kazaa Media Desktop så får du mye spyware som er nødt til å være installert for at det skal funke, mens Kazaa lite ikke skaper et eneste problem...

Vet at Kazaa Lite er reint, men jeg mente selvfølgelig Kazaa Media Desktop da jeg skrev bare Kazaa. Sorry that! ;)

Skrevet

Og vi gjentar det som ble skrevet i de første svar i tråden, til glede for nye lesere:

For å unngå denne typen meldinger må du deaktivere tjenesten messenger (har ikke noe med Windows Messenger eller MSN Messenger å gjøre). Forklaring finner du her:

Denne typen popups har ingenting med Kazaa å gjøre og vil ikke bli hindret av å kjøre Ad-Aware eller liknende.

Skrevet
Og vi gjentar det som ble skrevet i de første svar i tråden, til glede for nye lesere:

Har allerede gjort dette, men det fortsetter....

Når jeg skrev at jeg ikke var på nettet mente jeg at lokal tilkobling var koblet fra, så problemet må jo ligge på maskinen.

• 3 uker senere...
Skrevet

men noen som vet råd? Drit lei nå! Har prøvd både Ad-Aware og Spybot S&D, men ingenting funker....

Skrevet

Hvis du har fått spyware som lager popups, så har det jo ingen som helst betydning om nettkabelen er ute. Det er jo nettopp det som betegner spyware, de er kommet seg inn og ligger og tipser deg om hva du bør og ikke bør (i dette tilfellet). De sjekker ikke om du er på nett elller ikke.

Post en HijackThis-logg (sig).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...