Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tillgang til PCer på hjemme-nettverk


Anbefalte innlegg

Hjemme har vi 3 PCer som er satt opp i nettverk og de "finner" hverandre, men når jeg prøver å få tilgang på en av de må jeg taste inn et brukernavn og passord. Jeg vet ikke hvilket brukernavn og passord det er snakk om og vil gjerne deaktivere det innloggingsvinduet!

 

Hvordan gjøres det?

 

Hvis jeg prøver å aktivere guest/gjest kontoene kommer ikke innloggingsvinduet men jeg får opp en feilmelding når jeg prøver å koble meg på de andre maskinene! Den er som følger:

 

\\"datamaskin-navn" er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser

 

Påloggingsfeil! Brukeren har ikke fått invilget forespurt påloggingstype på denne datamaskinen.

 

 

 

Hva skal jeg gjøre eksperter?

Endret av WackoJacko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så jeg må opprette en "nettverkskonto" på alle PCene. Så tungvint, hvordan fungerer dette på LAN-parties da? Dessuten bruker jeg ikke passord, må jeg virkelig ha d?

Dersom du ikke bruker passord kan du bare tute og kjøre, men du må huske å gi alle brukere rettigheter til mappa du har delt ut.

 

Tør du å dra på LAN med fildeling aktivert, og uten passord på brukerkontoen?

 

Det er å be om at noen skal fucke opp pcen din.

Lenke til kommentar

Har akurat samme problem! Fatter ikke hva jeg har gjort på de andre pc'ene.... selv bruker jeg ftp, men søskene mine vil gjerne bruker standard fildeling mellom pc'ene og det funker på alle bortsett fra èn! Det skal IKKE være nødvendig å opprette separate brukerkontoer på hver pc!

 

Noen andre som har rå-tips?

Lenke til kommentar

jeg har også samme problem i mitt netverk

 

har 3 pcer i nettverket.

2 av di bruker win2k og di komemr innpå hverandre men pcnr3 bruker winxp pro å den finner jeg pcene men kommer ikke innpå di

 

samme gjelder win2k pcene di kommer heller ikke innpå den me xp på

 

 

veldig plagsomt problem.

Lenke til kommentar
enable guest kontoen i my computer -> manage -> users and groups hvis ikke dette er gjort. og sett for guds skyld passord på din egen konto!!

Leste du det opprinnelige spørmålet? Jeg har allerede prøvd og fikk opp en feilmelding som du kan lese på den første posten............ :ermm:

Lenke til kommentar
enable guest kontoen i my computer -> manage -> users and groups hvis ikke dette er gjort. og sett for guds skyld passord på din egen konto!!

Leste du det opprinnelige spørmålet? Jeg har allerede prøvd og fikk opp en feilmelding som du kan lese på den første posten............ :ermm:

Tro det eller ei, men du må gjøre det på maskinen som kobler seg til også.

 

Alternativt kan du manuelt taste inn brukernavn Guest og blankt passord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...