Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT og spam


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg er i tvil om dette er rette gruppe for denne posten men jeg prøver.

 

For en stund tilbake ble jeg så plaget av spam til min ngt mail at jeg endret email addresse. Forøvrig har jeg aldri brukt min default email. En lang periode har nå gått og i forrige uke begynte spam plagene igjen med først et par, en uke uten noen og det hele toppet seg i går med hele 84 stykker. Jeg har sjekket samtilige og ingen er addressert til meg overhodet. Og jeg forstår det rett å slett ikke. Selger NGT maillister? Eller finnes andre forklaringer? Kan en årsak være at noen har tilgang til lister NGT har? Jeg har oppdaget tidligere at det nytter ikke klage til de for de påstår de ikke kan gjøre noe. Filter osv..er jeg rett og slett ikke interessert i. Jeg vil ha en spamfri hverdag som jeg har tidligere hatt om mulig. Til dere som sier kjør adware så gjøres det 1 gang om dagen,(3 stykk faktisk) og jeg har aldri hatt virus. En annen ting jeg stusser på er min far har nå linje fra NGT. Den aller første mailen, datert før linje instalasjon er...kjøp viagra. Noe NGT overhodet ikke kan forstå. Noen tips eller anbefalinger der ute?

 

Hilsen

Fongogg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, jeg er i tvil om dette er rette gruppe for denne posten men jeg prøver.

 

For en stund tilbake ble jeg så plaget av spam til min ngt mail at jeg endret email addresse. Forøvrig har jeg aldri brukt min default email. En lang periode har nå gått og i forrige uke begynte spam plagene igjen med først et par, en uke uten noen og det hele toppet seg i går med hele 84 stykker. Jeg har sjekket samtilige og ingen er addressert til meg overhodet. Og jeg forstår det rett å slett ikke.

Bruteforce spamangrep hvor roboter bomber NGT med alle slags navn og bokstavkombinasjoner og de vil treffe så sant du ikke har en enormt lang og sær adresse. NGT kan ikke gjøre stort annet enn og eventuellt tilby et spamfilter på serveren, jeg aner ikke om de har et slikt tilbud.

Og har du f.eks en eldre Outlook Express vil mailen forhåndvises og da har spammerne ID på bilder og annet som avslører at mailen er åpnet. og da havner adressen din på lister over aktive adresse og mengden øker dramatisk.

Lenke til kommentar

Merkelig at du er såpass utsatt. Har 2 email kontoer som 2,5år gamle, den ene adressa har det aldri vært noe søppelpost, mens den andre dukker den en og annen i ny og ne.

Var verre med online adressene jeg brukte før :hrm:

Men hvorfor vil du ikke spam filter hvis det plager deg så fælt?

Lenke til kommentar
Heisann, jeg er i tvil om dette er rette gruppe for denne posten men jeg prøver.

 

For en stund tilbake ble jeg så plaget av spam til min ngt mail at jeg endret email addresse. Forøvrig har jeg aldri brukt min default email. En lang periode har nå gått og i forrige uke begynte spam plagene igjen med først et par, en uke uten noen og det hele toppet seg i går med hele 84 stykker. Jeg har sjekket samtilige og ingen er addressert til meg overhodet. Og jeg forstår det rett å slett ikke. Selger NGT maillister? Eller finnes andre forklaringer? Kan en årsak være at noen har tilgang til lister NGT har? Jeg har oppdaget tidligere at det nytter ikke klage til de for de påstår de ikke kan gjøre noe. Filter osv..er jeg rett og slett ikke interessert i. Jeg vil ha en spamfri hverdag som jeg har tidligere hatt om mulig. Til dere som sier kjør adware så gjøres det 1 gang om dagen,(3 stykk faktisk) og jeg har aldri hatt virus. En annen ting jeg stusser på er min far har nå linje fra NGT. Den aller første mailen, datert før linje instalasjon er...kjøp viagra. Noe NGT overhodet ikke kan forstå. Noen tips eller anbefalinger der ute?

 

Hilsen

Fongogg

Sliter med det samme...!

For ca 20-30 sapms hver dag..

Hakke ngt noe spamfilter på mail serverne sine, sånn som Telenor feks har.

Har inst Norton Internet Security pakken, så spammen blir skilt bort, men uansett kjipt å sitte å laste ned 30 spams til outlooken hver dag :no:

Lenke til kommentar

takker for tilbakemelding, når det gjelder kontaktliste er det en mulighet men jeg tviler fordi det er ikke en addresse som er brukt mot msn foreks. For det andre så sorterer kun de filterne jeg har brukt. Men kan noen svare på om det er tilfelle at det stemmer at hver mailaddresse er unik, og hvis det er tilfelle-hvorfor får jeg spam addressert til andre?

ideen å videresende til gmail er en ide, men jeg har dog ikke en gmail konto.

 

Ngt har spamfilter men tar seg betalt for en tjeneste jeg mener bør være gratis!

Lenke til kommentar

Har også samme problem. Det har eksplodert i det siste. Fikk fr for ca 4-5 mnd. siden en del "viagra" spam, i løpet av de siste to-tre ukene har det tatt helt av. Får 30-40 spam av ulik karakter. Spam-blokkering i outlook fjerner det jo fra inboxen, men det er jo irriterende at det tar lengre tid å laste ned. Og å sjekke mailen på mobilen funker jo ikke lengre i.o.m. at den ikke har noe spamfilter. Synes det er litt merkelig siden jeg har vært ekstremt forsiktig med å legge ut broadpark-mailadressen min. Kjipt nok finner jeg ingen antispamtjeneste hos Nextgentel? Noen som vet om de har en? Hater spam ass. :nei:

edit: så ikke siste mld. din fongogg; hvor mye skal de ha og hvor finner du den?

Endret av bulldog
Lenke til kommentar

Hei

 

For to dager siden startet helvete for oss også.

 

Kona får ca 130 spam om dagen. Hun er rasende.

Jeg har et alias på sammme konto, og får ca 75 om dagen.

 

Har sendt klage før da de ikke hadde noe mail-filter. Fikk da bare ca 5-7 spam i uka.

 

Sendte da en sint mail til administrende direktør: [email protected]

 

Hva om vi alle sender klager? Trenger flere direkte emailadresser.

Til Hardware.no dette er email jeg har funnet via google ,så når de er ansatt får de tåle det.

---

[email protected]

----

NextGenTel AS

Sales Director, Trond Erik Bognø

Email:

[email protected]

---

Director of Information and Marketing, Morten Ågnes,

NextGenTel

Email:

[email protected]

---

Er ikke lett å få en email/ oppfølging og tilbakemeldinger via riktig mail/subjekt fra dem.

 

Angående at dette er mailroboter- spam er ikke adr til meg, har lang erfaring og legger ikke igjen broadpark mailen hvor som helst.

 

Får følelsen av at det er Nextgentel som slipper alt gjennom så de kan selge den vip dritten sin.

Siden dette er betalt og ikke gratis, burde de stoppe alt spam ?

Jeg har sendt klage før, og det er ikke lett å finne emailen dems.

 

Jeg vurderer og forworde all spam videre til direktør/netverksansvarlig.

Ok kan bytte men, at de lar dette skje med kunder er latterlig.

 

At vi kan bruke Gmail er tull. Fordi vi betaler for en tjeneste og at de skal ha enda mer kroner for mailwash er toskete.

Får 3-5 spam via hotmail- hallo ?

 

Spam er utrolig irriterende når man betaler for en tjeneste, og får intrykk av at man må betale mer får noe hotmail ol gir oss gratatis.

Da er det for dumt.

At de ikke vil legge in spamfilter på mail-server er bare helt håpløst.

 

 

Noen tips:

Hvis du går på webmail: http://mail.broadpark.no

Kan du legge inn mail-filtere

Options/ Mail Filters

 

Jeg har lagt inn disse:

viagra

v1agra

?UNKNOWN?

Cialis

rolex

 

Ps

Har fått god hjelp, når bla linja har dettet ut. Må si de kan sine saker. Men når det gjelder å behandle kunder er det noe annet. Vel det tar tid på tlf men men.

Lenke til kommentar

Som det ble nevnt i innlegg 2 så tror jeg neppe NGT selger e-postlistene sine. Det hjelper nok neppe å sende haugevis med klagemail til NGT også fordi dem utfører bare den tjenesten dere har kjøpt. Levere all innkommende e-post som peker til din adresse til deg.

 

Et spørsmål som jeg ser du har stilt flere ganger er hvordan du kan få e-post som tilsynelatende peker til helt andre adresser enn den du har. Mottaker adressen behøver ikke å synes i til-feltet i e-posten. Man må da åpne mail-headeren for å se hvilken adresse den er levert til. Der vil du garantert finne igjen din egen adresse. mail-headeren kan man finne ved å trykke på "egenskaper" når man åpner e-posten.

 

Det som NGT og andre ISP'r burde gjort var å levere med gratis SPAM-filter, men at brukeren selv kan velge om man vil ha den aktivert og evnt. velge hvilke type filter man vil bruke (f.eks. blacklist, whitelist og egene regelsett). Men de har vel sett en ekstra mulighet til å hente inn mer penger fra oss forbrukere.

 

Til slutt så er det vel ikke annet å si at vi lever i en slik verden og må nok belage oss på at de færreste e-postkontoer forblir SPAM-frie. Ellers så er det de generelle reglene om å ikke legge igjen adressen sin over alt......og det værste for min del...lær opp venner og bekjente som har e-postadressen din til å ikke distribuere den til "tips en bekjent"-sider, julekort og andre sider hvor man må legge igjen en e-postadresse. (selvom jeg skjønte det slik at du ikke har sistribuert adressen din)

Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat samme problem! Det kom daglig 10-20 spam-mails av den typen som ikke er adressert til meg, men jeg har byttet fra Outlook til Thunderbird og har ikke fått den typen spam siden. Jeg vet ikke om det er Thunderbird som er grunnen, noe som egentlig er veldig rart da mailene sannsynligvis kommer fra ngt sine mailservere.

 

Jeg trodde jeg hadde litt kunnskap om mailservere og slike tjenester, så å tro at det er en feil i Outlook kan jeg nesten ikke få meg selv til å gjøre. Jeg får bare konkludere med at de tydeligvis har funnet en måte å takle problemet på. Jeg er i alle fall kvitt spammen..

Lenke til kommentar
Som det ble nevnt i innlegg 2 så tror jeg neppe NGT selger e-postlistene sine. Det hjelper nok neppe å sende haugevis med klagemail til NGT også fordi dem utfører bare den tjenesten dere har kjøpt. Levere all innkommende e-post som peker til din adresse til deg.

 

Et spørsmål som jeg ser du har stilt flere ganger er hvordan du kan få e-post som tilsynelatende peker til helt andre adresser enn den du har. Mottaker adressen behøver ikke å synes i til-feltet i e-posten. Man må da åpne mail-headeren for å se hvilken adresse den er levert til. Der vil du garantert finne igjen din egen adresse. mail-headeren kan man finne ved å trykke på "egenskaper" når man åpner e-posten.

 

Det som NGT og andre ISP'r burde gjort var å levere med gratis SPAM-filter, men at brukeren selv kan velge om man vil ha den aktivert og evnt. velge hvilke type filter man vil bruke (f.eks. blacklist, whitelist og egene regelsett). Men de har vel sett en ekstra mulighet til å hente inn mer penger fra oss forbrukere.

 

Til slutt så er det vel ikke annet å si at vi lever i en slik verden og må nok belage oss på at de færreste e-postkontoer forblir SPAM-frie. Ellers så er det de generelle reglene om å ikke legge igjen adressen sin over alt......og det værste for min del...lær opp venner og bekjente som har e-postadressen din til å ikke distribuere den til "tips en bekjent"-sider, julekort og andre sider hvor man må legge igjen en e-postadresse. (selvom jeg skjønte det slik at du ikke har sistribuert adressen din)

"Quote

net-rom

Et spørsmål som jeg ser du har stilt flere ganger er hvordan du kan få e-post som tilsynelatende peker til helt andre adresser enn den du har. Mottaker adressen behøver ikke å synes i til-feltet i e-posten. Man må da åpne mail-headeren for å se hvilken adresse den er levert til. Der vil du garantert finne igjen din egen adresse. mail-headeren kan man finne ved å trykke på "egenskaper" når man åpner e-posten.

Quote"

 

Problemet er at min adresse er ikke der. Det er kluet

Dette er random mail til [email protected]

 

Fortell meg hvorfor 100 000 kunder x antall spam ikke plager meg som kunde og nextgentel ?

 

Jeg har sett på mail-header og det stemmer ikke...

De har ikke styring.

Lenke til kommentar
Heisann, jeg er i tvil om dette er rette gruppe for denne posten men jeg prøver.

 

For en stund tilbake ble jeg så plaget av spam til min ngt mail at jeg endret email addresse. Forøvrig har jeg aldri brukt min default email. En lang periode har nå gått og i forrige uke begynte spam plagene igjen med først et par, en uke uten noen og det hele toppet seg i går med hele 84 stykker. Jeg har sjekket samtilige og ingen er addressert til meg overhodet. Og jeg forstår det rett å slett ikke.

Bruteforce spamangrep hvor roboter bomber NGT med alle slags navn og bokstavkombinasjoner og de vil treffe så sant du ikke har en enormt lang og sær adresse. NGT kan ikke gjøre stort annet enn og eventuellt tilby et spamfilter på serveren, jeg aner ikke om de har et slikt tilbud.

Og har du f.eks en eldre Outlook Express vil mailen forhåndvises og da har spammerne ID på bilder og annet som avslører at mailen er åpnet. og da havner adressen din på lister over aktive adresse og mengden øker dramatisk.

"QUOTE agvg "

Bruteforce spamangrep hvor roboter bomber NGT med alle slags navn og bokstavkombinasjoner og de vil treffe så sant du ikke har en enormt lang og sær adresse. NGT kan ikke gjøre stort annet enn og eventuellt tilby et spamfilter på serveren, jeg aner ikke om de har et slikt tilbud.

Og har du f.eks en eldre Outlook Express vil mailen forhåndvises og da har spammerne ID på bilder og annet som avslører at mailen er åpnet. og da havner adressen din på lister over aktive adresse og mengden øker dramatisk.

 

Hva mener du ? Vei di hva du snakker om :)

 

Hva om du/ dere tar kontakt med Nextgentel og får til en test ?

 

Sjekker leverandørene her på berget ?

Hva lever dem? Hva kan dem gjøre med spam ?

 

agvg

HW/OK-moderator

Registrert: 04/11/2002

Innlegg: 7244

Lenke til kommentar
Problemet er at min adresse er ikke der. Det er kluet

Dette er random mail til [email protected]

 

Fortell meg hvorfor 100 000 kunder x antall spam ikke plager meg som kunde og nextgentel ?

 

Jeg har sett på mail-header og det stemmer ikke...

De har ikke styring.

Jeg drifter og har drifte flere e-postservere og domener. Er ikke adressen i mailheaderen så skal det ikke være mulig å sende til andre adresser(det finnes enkelte unntak, men en så stor og seriøs aktør som NGT bør ha konfigurert serverene sine riktig).

 

Det hadde vært interresent å fått sett mailheaderen på e-posten. Om ikke annet så skal man kunne finne ut av hvilken e-postserver mailen kommer fra og man kan sende en abuse-melding til dem. Har du anledning så send den gjerne på PM til meg(så slipper en bot å samle inn de andre e-postadressene som står der og sende mer spam til de).

Lenke til kommentar
Jeg hadde akkurat samme problem! Det kom daglig 10-20 spam-mails av den typen som ikke er adressert til meg, men jeg har byttet fra Outlook til Thunderbird og har ikke fått den typen spam siden. Jeg vet ikke om det er Thunderbird som er grunnen, noe som egentlig er veldig rart da mailene sannsynligvis kommer fra ngt sine mailservere.

 

Jeg trodde jeg hadde litt kunnskap om mailservere og slike tjenester, så å tro at det er en feil i Outlook kan jeg nesten ikke få meg selv til å gjøre. Jeg får bare konkludere med at de tydeligvis har funnet en måte å takle problemet på. Jeg er i alle fall kvitt spammen..

Thunderbird inneholder spamfilter. I tillegg så viser den ikke eksterne bilder o.l som ofte blir brukt for å bekrefte at adressen er i bruk. Eldre versjoner av Outlook (ikke Outlook 2003) og samtlige versjoner av outlook express viser disse bildene i forhåndsvisning som standard.

 

Det kan være en grunn. E-postserveren leverer e-posten til deg via POP3 eller IMAP -protokollen og ser ikke hvilken e-postklient du bruker. Så teknisk sett så har klienten ingen betydning, annet enn forklart over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...