Gå til innhold

Addons, er det egentlig juks?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Skjønner ikke hvorfor dere diskuterer om addons er lovelig eller ikke når Blizzard selv har laget grunnlaget for at slike addons skal fungere!

Du kan ikkje nekte for at UI-mods som gir deg egenskaper din rase/klasse ikkje skulle hatt er juks!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skjønner ikke hvorfor dere diskuterer om addons er lovelig eller ikke når Blizzard selv har laget grunnlaget for at slike addons skal fungere!

Du kan ikkje nekte for at UI-mods som gir deg egenskaper din rase/klasse ikkje skulle hatt er juks!

Sålenge Blizzard ikke sier at det er juks (men sier andre ting er juks, så det er ikke fordi de ikke bryr seg/følger med) så ser ihvertfall ikke jeg på det som juks.

Skrevet

Sålenge Blizzard ikke sier at det er juks (men sier andre ting er juks, så det er ikke fordi de ikke bryr seg/følger med) så ser ihvertfall ikke jeg på det som juks.

Trur ikkje blizzard heilt har tenkt seg om når dei kom med den "regelen" sin, igrunn.

Altså, det blir jo akkurat som en "give weapon X"-cheat i et FPS-spill - du får en ting du egentlig ikkje skal ha!

Skrevet (endret)

Og hvilke egenskaper er dette? Sålenge det er tilrettelagt for det i interfacen så kan det ikke defineres som juks. Juks og hacks krever, som vist i min forrige post, en ekstra applikasjon kjørenede ved siden av WoW, som ikke blir kjørt gjennom selve spillet.

Endret av apollox
Skrevet

Og hvilke egenskaper er dette? Sålenge det er tilrettelagt for det i interfacen så kan det ikke defineres som juks. Juks og hacks krever, som vist i min forrige post, en ekstra applikasjon kjørenede ved siden av WoW, som ikke blir kjørt gjennom selve spillet.

Var det ikkje noken som nevnte en teleport-ting tidligare i tråden?

Skrevet

Og det var et third party tool. En addon kan ikke teleportere deg noen plass, den greia der er en hack, og er selvfølgelig ikke godtatt av blizzard. Jeg mener også selvsagt at det er juks.

Skrevet
Alt-selfcast er en funksjon jeg ikke fatter blizzard ikke har laget til spillet selv. Som sjaman er det et helvete å spille uten, man trenger det blant annet til å fjerne rogue-poison med et tastetrykk, få inn kjapp heal etter warstomp, ns+heal så kjapt som mulig. osv osv. Man sparer et tastetrykk ja, og det er ofte nok til å få overtaket.

akkuart.....

skal ikke være "han som er flinkest til å skrive macroer/laste ned mods" som skal vinne battles.

Men selfcast er jo med i spillet. Det ligger der allerede. Du må bare trykke "esc", velge "key bindings" eller noe slikt og gå nedover listen til du finner self cast. Mener det er alt+ funksjonskanppen. Og med litt trening så er det ikke akkurat vanskelig å treffe alt knappen når man ønsker å kaste noe på seg selv.

Det er enklere og raskere å trykke EN knapp en TO. Det er så elementært at trykker du en knapp er du raskere en en som må trykke to. Som sagt, får jeg ikke av heal umiddelbart etter warstomp, kan jeg få en counterspell i trynet før stun går ut. Jeg har da 0.5sec slingringsmonn på å heale meg. Det er da det er morro å bomme på ALT eller hva du ellers ville trykket på for å kaste på deg selv..

Skrevet

Simpelt:

Ja, det finnes en del Addons som helt klart bryte mer Blizzard sine regler. Blir du tatt for å bruke disse leder det somoftes til en ban for en period eller permanent.

Men det finnes mange Addons som er nyttige og ikke på noen måte bryter med reglementet. Blizzard har gjort det veldig enkelt for folk å lage addons (med vilje) og har klare regler for hva som er lov og ikke..

Skrevet
(...)

Det er enklere og raskere å trykke EN knapp en TO. Det er så elementært at trykker du en knapp er du raskere en en som må trykke to. Som sagt, får jeg ikke av heal umiddelbart etter warstomp, kan jeg få en counterspell i trynet før stun går ut. Jeg har da 0.5sec slingringsmonn på å heale meg. Det er da det er morro å bomme på ALT eller hva du ellers ville trykket på for å kaste på deg selv..

Men her er det snakk om trening og dyktighet. Spiller prest selv, og bruker selfcast til stadighet. Går jeg i gruppe så har jeg alltid target på en av de andre, men trenger jeg en spell på meg sjøl, klarer jeg altid å treffe alt+# til den andre spellen jeg vil bruke. Det er faktisk ikke vanskelig etter at du har fått det inn i fingrene hvor den knappen ligger.

Skrevet
Simpelt:

Ja, det finnes en del Addons som helt klart bryte mer Blizzard sine regler. Blir du tatt for å bruke disse leder det somoftes til en ban for en period eller permanent.

Men det finnes mange Addons som er nyttige og ikke på noen måte bryter med reglementet. Blizzard har gjort det veldig enkelt for folk å lage addons (med vilje) og har klare regler for hva som er lov og ikke..

Kan du være så snill å fortelle meg en UI add-on som leder til banning/advarsel. De finnes nemlig ikke.

En annen ting er hvordan Blizzzard skal kunne vite at du "jukser" med hvordan oppsettet på skjermen din er.

-G, vi snakker ikke om hack som knekker språket til de motsatte rasene osv.

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Skrevet
Simpelt:

Ja, det finnes en del Addons som helt klart  bryte mer Blizzard sine regler. Blir du tatt for å bruke disse leder det somoftes til en ban for en period eller permanent.

Kan du være så snill å fortelle meg en UI add-on som leder til banning/advarsel. De finnes nemlig ikke.

En annen ting er hvordan Blizzzard skal kunne vite at du "jukser" med hvordan oppsettet på skjermen din er.

Leste en tråd på de offesielle forumene hvor Blizzard svarte på hva som var ulovlig eller ikke...

De som ble sagt der var:

- Alle mods som utelukkende bruker blizzards egen kode er lovlige

- Alle mods som kjører instruksjoner som ikke kan implementeres direkte i WOW er ulovlige

Eksempel på sistnevnte var "modifikasjoner" hvor man behøvde å kjøre en egen .exe-fil i forkant av at man startet wow.exe......

Tror også at alle modifikasjoner man finner på www.curse-gaming.com er lovlige..

Trillian.

Skrevet

Må har ikke jeg lest gjennom hele, men tror Blizzard etter hvert vil skrive om koden slik at mange av de AddOnsene ikke vil funke. Slik de gjorde med den å se level på høyere mobs en deg selv!

Skrevet (endret)
Simpelt:

Ja, det finnes en del Addons som helt klart  bryte mer Blizzard sine regler. Blir du tatt for å bruke disse leder det somoftes til en ban for en period eller permanent.

Jeg kunne lastet ned en ADDON som gjør at jeg fisker automatisk uten at jeg selv gjør noe. Dette bryter med reglene.. NEWB!

Og det er en del andre jeg kunne nevnt som også bryter med reglementer som foreligger.

Endret av Blakken
Skrevet
Simpelt:

Jeg kunne lastet ned en ADDON som gjør at jeg fisker automatisk uten at jeg selv gjør noe. Dette bryter med reglene.. NEWB!

Og det er en del andre jeg kunne nevnt som også bryter med reglementer som foreligger.

Last ned den add-onen som automagisk fisker for deg du. Jeg er nokså sikker på at dette ikke er mulig lenger. Ble fiksa i en patch.

-G

Skrevet

Legg merke til ordet "KUNNE"

Det finnes og fantes addons som strider med reglene, jeg sitter på skolen og har egentlig ikke tid til å utdype dette sikkelig, men jeg vet det finnes/fantes.

Skrevet

Det finnes programutviklere som selger third party progs til så og si alle MMOGs. Dette er moduler som "styrer" koden og som er lagt opp for enhver type macro (Point-click, keyboard sekvenser etc) som IKKE ligger i selve spillklienten. Disse er profesjonelle utviklere som tilpasser programmene etter hver patch som MMOG utvilkerne kjører ut.

Holder en knapp på at add-ons og third party apps kommer til å skape store problemer etterhvert. Jeg liker de ihvertfall ikke, for WoW er et såpass enkelt spill i utgangspunktet at det virker helt unødvendig.

Skrevet

Atlas modden er ikke juks, du finner kartene på internett uans, så dette er bare lettere måte og finne kartene, så slipper du og legge ned spillet og kjekke internett.

Skrevet
Legg merke til ordet "KUNNE"

Det finnes og fantes addons som strider med reglene, jeg sitter på skolen og har egentlig ikke tid til å utdype dette sikkelig, men jeg vet det finnes/fantes.

Vær så snill å dokumenter en ting før du skriker NEWB til en person.

-G, har enda ikke sett bevis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...