Gå til innhold

Iwill med nytt SFF-monster


Anbefalte innlegg

Helt tydelig at folk ikke har fått med seg det ubestridelige faktumet om at:

 

En strømforsyning er IKKE nødvendigvis en strømforsyning

Jotakk, jeg har bygd en par strømmforskyninger selv og kan bare si at jeg er heller skeptisk til størrelsen på denne.

 

Det hele fungerer sikker. Kan ikke tenke meg noe annet. Det betyr ikke at det er en god helhetlig løsning.

- Boksen er liten

- Boksen har plass til dual prosessorer

- Boksen støtter SLI for den som vil bruke det

- Boksen fungerer.

 

Hvorfor skulle ikke dette være en god helhetlig løsning?

 

Og hvorfor quoter du det jeg sa om strømforsyninger? Er du uenig i det jeg antydet? (altså at "en strømforsyning (f.eks q-tec) ikke nødvendigvis er en strømforsyning (f.eks FSP)")

 

Du sier også at du har bygget flere strømforsyninger, at du er skeptisk til denne, men ikke kan tenke deg annet enn at den fungerer...

 

Hva mener du egentlig? Fatter nada jeg vertfall :hmm:

 

DrE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
' date='25/05/2005 : 20:31'] Skjønner ikke helt hva man skal med en SFF med den margespecsen i. Hvis man skal ha killer pc, kjøper man seg ikke en sff, som da lager mye varme når masse hardware blir trøkket inn.

nei, det er nå greit nok. Mange som ikke fatter poenget med å stappe så mye inn i en SFF.

 

Akkurat samme argument kan brukes mot SFF generelt, ikke sant... Hva er poenget med SFF? Hvis det finnes et godt argument for å lage SFF, så må det da også finnes arugmenter for å lage en kjapp SFF :yes:

 

Dessuten kan jeg gi deg en eneste grunn til at iWill lager denne SFF`en:

- folk kjøper den...

 

Det finnes med andre ord folk som skal ha seg killerpc og samtidig stapper den inn i et alt for lite (?) kabinett.

 

DrE

Lenke til kommentar

DrE: Jeg synes de ytre fysiske målene og muligheten for lulftgjennomstrømning på PSU'en så ut til å være i minste laget til at den skal kunne levere 400 voksne watt. Det betyr ikke at det ikke vil fungere, bare at de tyner systemet litt i meste laget. Det vil si at jeg anntar den kommer til å høres ut som en støvsuger for å få god nok kjøling ved maks load. Det vil også ha negativ innvirkning på levetiden til en rekke komponenter.

 

Ellers synes jeg helhetsløsningen er dårlig fordi jeg mener det er inngått for mange og for store kompromisser for å få plass i den lille boksen. Særlig om en legger maks konfigurasjon til grunn, slik jeg tidligere nevnte. Blandt annet er det ting som tyder på at denne boksen har alt for lite minnekapasitet og båndbredde til å serve 4 CPU kjerner og 2 GPU kjerner.

 

At 2x dual core i tillegg er et nisjemarked av marginale dimensjoner i dag gjør liksom ikke alle de andre begrensningene i boksen særlig mer fornuftige.

 

Vel det var mine tanker om det. Jeg vet mange har store problemer med å akseptere at AMD baserte produkter kan ha svakheter så jeg regner vel ikke med full forståelse ;)

 

Dessuten kan jeg gi deg en eneste grunn til at iWill lager denne SFF`en:

- folk kjøper den...

Eller fordi de får masse PR...

 

[Calavera]: yepp!

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

Blir deppa av alle uvitende kommentarene her av folk som tydeligvis aldri har eid en SFF. Dette er faktum:

 

- Strømforsyningen holder til det du putter inni. 400W er NOK.

- Den er ikke nødvendigvis særlig varmere enn andre kabinett, SFF-bokser har vanligvis meget gode kjøleløsninger.

- Kjøleløsningen bråker ikke nødvendigvis.

- Liten plass er ikke noe argument. Det er plass til TO cpu'er, TO skjermkort, TO harddisker og CD-ROM. Dette er nok for de som er ute etter hva SFF har å tilby.

 

Poenget med en SFF er jo åpenbart. Man får en fullverdig kraftig arbeidsstasjon pakket inn i halvparten av normal størrelse og samtidig ser det veldig pent ut. Ekstra mobilitet er også et gitt med tanke på størrelsen. Vanligvis er SFF bokser meget stille av seg også, skal ikke si at denne er det, men tviler på at den bråker noe særlig.

Lenke til kommentar

jepp. Det er utrolig hva folk klarer å presse utav den "250w" PSU'en i enkelte shuttle kabinetter... Det er snakk om en helt annen kvalitet enn q-tec eller vanlige kvalitetsmerker for den saks skyld..

 

og hvem kjøper SFF med dual muligheter? Folk som har liten plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...