Gå til innhold

Netcom lanserer MyTalk


Anbefalte innlegg

mytalkbilde.jpg

Mandag 23. mai lanserer NetCom et nytt abonnement - MyTalk. Dette er et nytt konsept som vil gjøre det enklere for kunden!

 

Produktfakta:

pristagmytalk.jpg

 

Andre elementer:

 

Egen WAP forside som inneholder de mest aktuelle tjenester for målgruppen.

 

Noen av tjenestene:

 

Nr. Opplysning

Email

Nyheter

Musikk

Spill & Morro

Min Side

 

Salgsargumenter:

 

100 sms og 15 mms inkludert

Internett på mobilen koster aldri mer enn maks kr 25,- per dag

Betal kr 450,- og ring for hele beløpet. Det du ikke bruker kan du ta med deg til neste måned

 

Det beste med abonnementet er at subsidieringen blir på linje med Active og BusinessTalk og man kan derfor plukke med seg en K700, blant mange andre, til kr 1,-

Endret av Crazysteps
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Internett på mobilen koster aldri mer enn maks kr 25,- per dag

netcom har fast pris på data, 20 kr pr. MB ikke sant? ellers; hvilken målgruppe rettes dette abonnementet mot? kontantkortkunder?

 

ot: hva synes du om smarttalk i forhold til activetalk? (mener å ha lest at f.eks. priser i utlandet er de samme for begge disse abonnementene)

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
hvilken målgruppe rettes dette abonnementet mot?
23-29 som er i etableringsfasen, vokst ut av YoungTalk, storbrukere av tjenester og Internett.

Individualister som har et bredt nettverk og alltid holder seg oppdatert på nyheter og trender.

De fleste har en MMStelefon og med et høyt forbruk.

De er livredd for å gå glipp av noe!

 

hva synes du om smarttalk i forhold til activetalk?

 

Forskjell SmartTalk og MyTalk:

 

smarttalktag.jpg

pristagmytalk.jpg

 

De rettes begge mot samme aldersgruppe, men SmartTalk er litt mer prisaggressivt, mens MyTalk er et forsøk på å differensiere andre tjenester enn kun pris. Man får blant annet inkludert tekstmeldinger, det er billig å benytte wap og internett og man vet alltid hva man får i regning (som youngttalk stopper det på den satte grensen) I tillegg subsidieres telefoner med MyTalk i motsetning til med SmartTalk.

 

SmartTalk er en nytt abonnement som kun kan bestilles på netcom.no. NetCom ønsker med dette abonnementet å være konkurransedyktige i forhold til andre webaktører samt etablere et tilbud som ligger på toppen av telepriser.no

 

Med disse to nye abbonnementene befester Netcom sin stilling som en av Norges viktigste operatører, som er sterkt medvirkende i utviklingen av mobilmarkedet.

Endret av Crazysteps
Lenke til kommentar

Mulig jeg er for gammel og derfor ikke er i målgruppen og skjønner dette, men....

Ikke månedsavgift?

De har da månedsavgift?

Synes da tydelig jeg leser 450,-.....selv om man kan benytte dette til...

 

SMS...som etter min mening er kjempedyre. Nærmere 40% dyrere enn f eks Talkmore.

 

MMS... som er mer enn 20% dyrere enn Talkmore (for å bruke de igjen som et eksempel)

 

Og prisberegning for antall KB, er også mye høyere enn de beste i markedet.

 

Minuttpriser som er rundt dobbelt så dyrt, som de beste i markedet.

 

Rett og slett et ab, som skal knytte storbrukere av internett på mobil til seg og samtidig passe på at de har en stabilt høy faktureringsgrad.

 

Et lite hjertesukk:

Ang pkt 6, om regler her på forumet. (reklame for bedrifter websider mm)

Det må være lov å fortelle om operatører/telefoner/forhandlere...etc, som man anbefaler.

Men denne tråden her ligner da til forveksling en ren reklameside fra Netcom?

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar

Hm dette er egentlig et genialt abbo, koster ikke stort mer enn de billigste, men blir levert fra netcom som betyr døgnåpen kundeservice, nytt sim fra nærmeste forhandler (om du skulle miste telefonen) umts (fra 15.juni) Husk at umts vil da koste max 25dagen. Pluss at du kan kjøpe billig telefon fra forhandler. Prisene på telefonene vil være samme som på active talk idag. Jo dette blir bra JIPPI.

 

Telenor svarer jo litt med gratis mms på djuice non-stopp abboet sitt da...

Lenke til kommentar
Ikke månedsavgift?

De har da månedsavgift?

Synes da tydelig jeg leser 450,-.....selv om man kan benytte dette til...

 

Da er det ikke en avgift.

 

SMS...som etter min mening er kjempedyre. Nærmere 40% dyrere enn f eks Talkmore.

 

MMS... som er mer enn 20% dyrere enn Talkmore (for å bruke de igjen som et eksempel)

 

Og prisberegning for antall KB, er også mye høyere enn de beste i markedet.

 

Abonnementet konkurrerer ikke direkte mot Talkmore og andre, da man ved å velge Talkmore f.eks ikke får subsidierte telefoner, ikke samme grad av kundeservice, ikke samme forhandlernett osv osv.

 

Dessuten er det en beløpsgrense som det er stor etterspørsel etter.

 

Om du laster ned 100Mb i måneden, er det noen som slår Netcom på pris da? 25kr?

 

Men denne tråden her ligner da til forveksling en ren reklameside fra Netcom?

 

Er kun informasjon om et nytt abonnement. Informasjonen er objektiv, meningene om det er et godt tilbud blir som alltid subjektivt.

Mener du dette er en reklamepost, kan jeg mene innlegget ditt er reklame for Talkmore. Da blir det håpløst.

Lenke til kommentar

Kommer dataprisen til å gjelde 3g også? Hvis det gjør det hadde jo det vært genialt til bredbånd på hytta. Et simkort som hele året står koblet på ringhyttavarm og når man er der har man et 3gkort...Genialt!

Endret av Hefla
Lenke til kommentar

Noe mer rotete og uoversiktlig abonnement skal en lete lenge etter. Sikkert midt i blinken for noen, men det må jo relativt avanserte regnestykker til for å finne ut om dette lønner seg. Har en mistanke om at det er litt av planen til Netcom å gjøre det vanskelig for kundene å sammenligne med billig-operatørene.

 

25kr dagen for wap er overhode ikke billig. Det er billigere enn Telenor, men fremdeles svindyrt. Det er de færreste som faktisk bruker for mer enn 25kr på en dag. Hvor mye koster en MB hos netcom forresten?

Lenke til kommentar
Jeg synes det var relativt dyrt. Ville nok heller valgt smarttalk. 450 kroner i måneden som en MÅ bruke... Jaja.., sikkert ok for noen, men ikke for meg!

Stemmer dette? Eller overføres beløpet som blir igjen til neste måned?

 

Edit: restbeløp fra inntil 6 måneder blir overført. link

Endret av diskvask
Lenke til kommentar

Det er nettopp dette, de store operatørene spekulerer i.

Uoversiktelige (dyre) abonnement, som de fleste rett og slett ikke greier å forholde seg til på en riktig måte, ut fra eget ringemønster.

Noen (få) kan sikkert tjene på dette. Men mange binder seg til en tung månedsavgift. (Velger fortsatt å kalle det for det.)

Og Netcom sikrer seg en like "tung" faktura pr mnd.

 

Dette er noe de rett og slett spekulerer i.

Men greit. De driver jo business.

 

Bare det at jeg tror en masse unge mennesker. Binder seg opp i dette, uten å trenge det.

Ringe/sms prisene er jo helt absurde i dagen marked.

 

Når skal de store operatørene begynne å tenke enkle abonnement for kundene.

Lenke til kommentar

Jeg tror de ikke er intressert i lette oversiktspriser fordi da vil de ikke tjene så mye de gjør i dag. Dessuten tar NetCom betalt for personsvar, noe som jeg personlig synes er litt rart. Dette fordi både Telenor og Tele2 har dette gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...