Gå til innhold

Reklamasjon, SE Z600!


Anbefalte innlegg

Jeg har en SE z600 mobil, som har flere feil som kommer og går. Følgende feil:

 

Feil #1 Display foran på mobilen (infodiplayet) slutter noen ganger og fungere, (eller at bare halve displayet fungerer). Eller at skjermen bare blir svart, og lyser blått i 5 sek etter man har klappet igjen telefonen.

 

Feil #2 Hoveddisplayet får fargefeil noen ganger.. Plutselig blir halve skjermen gul.

 

Feil #3 Strømkontakta har ofte dårlig kontakt med laderen, man må ofte lirke litt opp og ned for at den skal få kontakt med mobilen.. Noen ganger så kobler den ut under ladinga..

 

Feil #4 Batterilevetid har sunket drastiskt i det siste.. den holder kun i 3-4 dager

 

Jeg har fulgt alle reglene som står oppgitt i intruksjonsboka (Hold mobilen utenfor flammer, fuktighet, microbølgeovner, bruk av urog. batteri, etc.)

 

Så, hva syns dere jeg skal gjøre, om jeg sender en post, eller mail til SE, vil de i det heletatt bry seg? Hvilke rettigheter har jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en SE z600 mobil, som har flere feil som kommer og går. Følgende feil:

 

Feil #1 Display foran på mobilen (infodiplayet) slutter noen ganger og fungere, (eller at bare halve displayet fungerer). Eller at skjermen bare blir svart, og lyser blått i 5 sek etter man har klappet igjen telefonen.

 

Feil #2 Hoveddisplayet får fargefeil noen ganger.. Plutselig blir halve skjermen gul.

 

Feil #3 Strømkontakta har ofte dårlig kontakt med laderen, man må ofte lirke litt opp og ned for at den skal få kontakt med mobilen.. Noen ganger så kobler den ut under ladinga..

 

Feil #4 Batterilevetid har sunket drastiskt i det siste.. den holder kun i 3-4 dager

 

Jeg har fulgt alle reglene som står oppgitt i intruksjonsboka (Hold mobilen utenfor flammer, fuktighet, microbølgeovner, bruk av urog. batteri, etc.)

 

Så, hva syns dere jeg skal gjøre, om jeg sender en post, eller mail til SE, vil de i det heletatt bry seg? Hvilke rettigheter har jeg?

Feil 3, hvordan setter du i og tar ut ladepluggen? Bare rett inn og rett ut?

 

Og feil 4 er egentlig ingen feil, da batterier er forbruksvare med begrenset levetid, og SE sine l-polymer-batterier begynner å miste kapasitet etter 1 år.

Lenke til kommentar
Ja, hakke hatt telefonen på service, heller ikke kontaktet SE eller Mamoz enda.. (Der jeg kjøpte mobilen)

 

Bestillte mobilen i november 2003, og fikk den i slutten av januar 2004.

Garantien har utgått da telefonen er over 1 år, så du må kontakte Mamoz og reklamere. Da er fristen 5 år fra kjøpstidspunkt.

Lenke til kommentar
Ja, hakke hatt telefonen på service, heller ikke kontaktet SE eller Mamoz enda.. (Der jeg kjøpte mobilen)

 

Bestillte mobilen i november 2003, og fikk den i slutten av januar 2004.

Garantien har utgått da telefonen er over 1 år, så du må kontakte Mamoz og reklamere. Da er fristen 5 år fra kjøpstidspunkt.

Litt ot: Du som jobber i mobilbutikk... Blir 5-årsregelen respektert av bransjen? (Tenker da både på forhandler- og produsentsiden) Er det mange med mobiler på over 2 år som reklamerer?

Lenke til kommentar
Litt ot: Du som jobber i mobilbutikk... Blir 5-årsregelen respektert av bransjen? (Tenker da både på forhandler- og produsentsiden) Er det mange med mobiler på over 2 år som reklamerer?

5 års-regelen blir absolutt ikke respektert av bransjen som helhet.

 

Produsentene stiller seg helt på bakbeina. Leverandørene vil ikke ha noenting med reklamasjoner å gjøre i det hele tatt og forhandlerne (som oftest gjerne vil følge norske lover og regler) har lite annet valg enn å følge produsentenes håndheving.

 

Personlig sier jeg 5 år til alle mine kunder selv om jeg vet det kan bli vanskelig å få gjennomslag for det uten en tur gjennom rettsvesenet.

 

Generelt sett er det få reklamasjoner på mobiler eldre enn et år eller to da de fleste mobiler det er noe galt med vil få problemer over to ganger i løpet av det første året og blir byttet allerede da.

 

Dessuten bytter folk mobil så ofte at det sannsynligvis aldri kommer til å bli noe stor forskjell for bransjen om reklamasjonstiden er 2, 5, 10 eller 15år.

Lenke til kommentar
Jeg har en SE z600 mobil, som har flere feil som kommer og går. Følgende feil:

 

Feil #1 Display foran på mobilen (infodiplayet) slutter noen ganger og fungere, (eller at bare halve displayet fungerer). Eller at skjermen bare blir svart, og lyser blått i 5 sek etter man har klappet igjen telefonen.

 

Feil #2 Hoveddisplayet får fargefeil noen ganger.. Plutselig blir halve skjermen gul.

 

Feil #3 Strømkontakta har ofte dårlig kontakt med laderen, man må ofte lirke litt opp og ned for at den skal få kontakt med mobilen.. Noen ganger så kobler den ut under ladinga..

 

Feil #4 Batterilevetid har sunket drastiskt i det siste.. den holder kun i 3-4 dager

 

Jeg har fulgt alle reglene som står oppgitt i intruksjonsboka (Hold mobilen utenfor flammer, fuktighet, microbølgeovner, bruk av urog. batteri, etc.)

 

Så, hva syns dere jeg skal gjøre, om jeg sender en post, eller mail til SE, vil de i det heletatt bry seg? Hvilke rettigheter har jeg?

Feil 3, hvordan setter du i og tar ut ladepluggen? Bare rett inn og rett ut?

 

Og feil 4 er egentlig ingen feil, da batterier er forbruksvare med begrenset levetid, og SE sine l-polymer-batterier begynner å miste kapasitet etter 1 år.

Jeg, setter den ned fra bunnen og opp, samma når jeg tar den ut.. drar den ikke bare rett inn og rett ut..

Lenke til kommentar
trukke den blir noe mer slitt av at jeg seter den inn på samma måte som jeg tar den ut. Men uansett, sender mail til mamoz OG SE i morgen..

Er en grunn til at SE instruerer deg til å trykke den rett inn. Ladekontakten i selve mobilen er mer motstandsyktig mot press rett inn enn undenfra/ovenfra.

 

Samme med laderen. Blir slakk i mothakene. Sett det 1000 ganger.

gjør som det står i manualen, så slipper du problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...