Gå til innhold

DVD kopiering - hvorfor dårligere kvalitet en orig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor blir det dårligere kvalitet på den kopierte dvdplaten sammenlignet med den originale dvd-en? Får liksom en komprimeringsprosent på 50 % :s Bra er jo på 80 - 90 prosent. Jeg bruker DVD Shrinker. Noen som kan noe om dette programmet som kan gi meg noen tips og triks?

Bruker "copy DVD" funksjonen, og velger bort ekstra language og subtitles, men får fortsatt dårlig kompressjon...

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antakelig kopierer du med ekstra-materiale. Du må velge "re-author" i DVDShrink og kun velge å kopiere filmen. Da mister du forøvrig også menyer. Ville ikke anbefalt DVDShrink til kopiering med mindre man har null peiling.

Trond

Skrevet

Ja hvilket program vil du anbefale? Ser fram til å lære mer om DVD kopiering :) Vil gjerne ha en full kopi liksom, med menyer og sånn. Behøver ikke sekundære språk og sånn, men helst med så mye som mulig med best mulig kvalitet. Hvilket program er det du bruker, og/eller hvilket program vil du anbefale en person som ikke har så mye peiling, men vil lære seg mer, å bruke?

Skrevet (endret)

For mer seriøs DVD-kopiering er blant annet Cinema Craft Encoder (CCE) overlegent DVDShrink i bildebehandling, og kan kombineres med f.eks. Adobe Premiere.

Noen av de mest nyttige programmene jeg har vært borti når det gjelder å manipulere DVD-innhold helt fritt, er VobBlanker og IfoEdit. Disse er gratis.

Edit: VobEdit er også et nyttig program for demultiplexe/multiplexe VOB streams.

Trond

Endret av _crs_
Skrevet

Dette skjer enkelt og greit pga at du proever aa faa en hel dvd(opp til 8gigg) inn paa en 4.35giggs plate. Det jeg bruker aa gjoere er noe mer avansert enn dvdshrink og tar en braate med tid, jeg tar enkelt og greit og recoder hele filmen(paa den ordentlige maaten, nesten som hvis du recoder til divx, bare at du recoder til mpg2 format).

Dette har den fordelen at det blir sinnsykt bedre bildekvalitet enn hvis du bruker dvdshrink fordi dvdshrink bruker en rask nedjustering av bitrate(eller noe saant, husker ikke helt det rette ordet).

Har forresten ingen peiling paa windows programmer til aa gjoere dette, men noen andre kan sikkert hjelpe deg med det. I linux kan man bruke mencoder og dvdauthor plus noe annet snacks(info her)

haaper dette hjelper litt iallefall

Skrevet
Hvorfor blir det dårligere kvalitet på den kopierte dvdplaten sammenlignet med den originale dvd-en? Får liksom en komprimeringsprosent på 50 % :s Bra er jo på 80 - 90 prosent. Jeg bruker DVD Shrinker. Noen som kan noe om dette programmet som kan gi meg noen tips og triks?

Bruker "copy DVD" funksjonen, og velger bort ekstra language og subtitles, men får fortsatt dårlig kompressjon...

På forhånd takk :)

her er en beskrivelse av DVDShrink:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=87848

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...