Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytte fra NGT til Bluecom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg vurderer å bytte fra NGT til Bluecom om dagen, pga de har vel meget grei pris på 4400/640 linjen de tilbyr. Så jeg har endel spørsmål ang. Bluecom da, feks: er det best å bruke modemet som Bluecom leverer eller bør man kjøpe en kombinert router/switch/adsl modem?

Og er det andre ting man bør vite, som feks bremses hastigheten på visse porter?

NGT har lagd rimelig mye bryderi for meg i løpet av de 2,5 årene jeg har hatt adsl fra dem så det er enda en grunn til å bytte :mad:

Takk på forhånd for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kjøpe selv men om det ikke fungerer så hjelper BC deg ikke ang det. Så det lønner seg å bestille modem også. Ellers så er nettet helt åpent, så husk brannmur :)

Skrevet (endret)

Ok. ja tenkte på en router med firewall og NAT og hele pakka da. DLink sine er vel ganske greie.

Løsningen jeg har nå er jo netopia routeren som ngt leverer og en 3com switch, så da må det jo kjøpes inn noe ekstra

Endret av clon
Skrevet

Ville ikkje ha valgt dlink, men det er meg.

Dårlig erfaring med ein del produkter fra dlink

Linksys hadde eg tatt hadde eg vore deg.

Linksys 54mbit koster 650 kr!

Den kan du mekke større sendeeffekt og legge inn andre firmwarer.

Skrevet
Ok. ja tenkte på en router med firewall og NAT og hele pakka da. DLink sine er vel ganske greie.

Løsningen jeg har nå er jo netopia routeren som ngt leverer og en 3com switch, så da må det jo kjøpes inn noe ekstra

Bluecom er ganske spesifikke på at ruteren du kjøper må støtte endelk detaljinstillinger på protokollen for at det skal virke med utstyret deres. - Jeg prøvde å få em Belkin ruter til å spille mot nettet deres, men dette var bare å glemme :) - Kundeservice visste heller ikke om noen trådløse rutere som virket, - de hadde testet mange og kunne ikke anbefale noen sa de .. lol ..

Så vær sikker før du kjøper.

Skrevet

Jeg har ikke noe behov for trådløst nettverk nå så da gidder jeg ikke å kjøpe det, så valget mitt står da mellom Dlink og Linksys vanlig router

Skrevet (endret)

Viss valget står mellom Linksys og Dlink uten trådløst hadde jeg kjøpt dlink. DI604 er iallfall helt fin og stabil, billigere er den og.

Etter det jeg har lest er det mer problem med Linksys befsr og befrx modellene enn med dlink wired. Faktisk skal noen utgaver ha hardware bugs.

Det som Cornel sa om å velge linksys gjelder vel helst trådløse rutere. Da er jeg enig, på visse premisser.

Endret av henny
Skrevet

Jeg snakket med noen hyggelige folk fra bredbåndsguiden og venter i spenning på min overgang til bluecom. Glad for å komme meg vekk fra norges nest værste isp (ngt) >D

Skrevet

Modemet bluecom leverer med i pakken er det ingenting galt med, men det er jo kjekt å ha en (trådløs)router så man får en brannmur i tillegg. Her hjemme har vi bluecom modemet og en Asus WL500g trådløs router, går som hakka møkk :p.

Jeg har ikke merket at hastigheten blir bremset av noen som helst porter.

Skrevet
Bluecom er ganske spesifikke på at ruteren du kjøper må støtte endelk detaljinstillinger på protokollen for at det skal virke med utstyret deres. - Jeg prøvde å få em Belkin ruter til å spille mot nettet deres, men dette var bare å glemme :)

Hvilke innstillinger?

Har satt opp masse utstyr mot BC uten noe problem.

Skrevet

Ja men da er vel det meste i boks :) Det verste blir vel å være en tri-fire uker uten internett da ;)

Skrevet
Ja men da er vel det meste i boks  Det verste blir vel å være en tri-fire uker uten internett da 

Trenger vel ikke det, når jeg gikk fra Tele2 til Bluecom var nedetiden det tok installatøren å bytte over.. Dvs noen minutter.

Skrevet

Hmm jasså :) Kanskje det ikke tar så lang tid da, men så lenge NGT er inne i bildet kan vel hva som helst skje, så jeg er forberedt på 3-4 uker :!:

Skrevet

Jeg gikk selv fra NGT til BLuecom .

Min erfaring:

Fikk linjen før jeg egentlig skulle få den . Fikk linjen opp gå helga før den egentlig skulle. NGT ble sure fordi eg terminerte kundeforholdet og begynte å skape problemer , men dette ordnet bluecom siden kundebehandleren fra NGT var MEGET frekk . Support hos Bluecom tar gj. snitt 7 minutter i kø , ofte ingen i det hele tatt. NGT sitter jeg opp til 40 min og får ingen hjelp når jeg først oppnår kontakt, kun svar som : "Jeg skal sjekke ut dette videre "

Bluecom hadde problemer med overbelaste servere noe som resulerte i at min 3000/640 linje (denne er oppgradert till 4400 / 640 nå =) låg på 1000 - 2000 kb ned hele tiden. Dette resulerte at jeg får en betraktlig lavere regning neste gang. Support har vert snille og hjelpsomme.

Digger bluecom , nå er linja rask og stabil.

Skrevet

Et tips: de som studerer ved et av universitetene kan få veldig gode priser hos Nextgentel... jeg har iallfall 25% på min linje. Og det er bare å melde seg opp i fag på Blindern hvis man har studiekompetanse :)

Det beste: de kutter ikke linja eller tilbudet hvis man slutter på skolen, det holder at man er student når man bestiller!

a.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...