Gå til innhold

Spørsmål til druids angående armor/stats

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en low-level druid, og siden jeg har noen kompiser som spiller priest og warrior så er min jobb i en instance ofte damage, noe druid ikke uten videre er spesielt egnet til. Derfor tenkte jeg at jeg skulle spørre hvordan jeg kunne få maksimal damage ut av druiden min, og om det ville være i cat-form eller som caster.

1. Hvilke stats er viktigst for en "katt"? Skal jeg satse på strenght eller agility?

2. Vil en +dmg enchant påvirke damagen min som bjørn/katt? Hva med andre enchantments som demonslaying osv?

3. Om jeg skal fungere som healbot, gjør det da noe om jeg kjører clotharmor for å få maksimalt med int/spirit?

4. "Challenging Roar" eller hva det nå heter som bjørn, funker denne som en warriors taunt (tvinger fienden til å angripe deg) eller skaper den bare veldig mye aggro?

5. Som nevnt tidligere, vil strength/agility påvirke meg som katt/bjørn? Det står jo faktisk i tooltipen at det "increases weapon damage" og "improves weapon crit-chance".

Det var alt for nå, no skal jeg inn igjen og kose meg med druiden min(dinga nettopp 24). :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

agi er jo = bedre kjangst for treffe generellt og bedre sannsynlighet for crit. Men det er nok Str som er den stat som gir mest + på dmg i cat/bear...

Nå har det seg slik at hvis du er bear, så bør du tenkte på stamina, fordi bear form er essensiellt, tanker form :)

Ang. +dmg enchantments så trodde jeg de skulle gi bonus i bear/cat form. Du får jo de andre bonusene for våpen (+ på sta/str, agi e.t.c.)...) Prøv å høre med folk på druid forum på wow sidene, de vet kanskje mer?

og ja, hvis du er primary healer i gruppa for en eller annen grunn så ville jeg hatt ett sett med cloth (eller leather om det er bedre) som gir mye + på int, spirit... ikke tenk så mye på armour da...teoretisk sett skal du jo klare å unngå å bli angrepet i det hele tatt :)

Skrevet (endret)

Cat-form er jo som en mini-rogue, mens bear-form er som en mini-warrior. Jeg spiller rogue, og rogues går konstant for +agi (gjerne litt +stam også) og +crit items. Da dealer du mer dmg, og det er jo hele poenget med cat-form?

Altså, det er vel litt drøyt å satse på ett armor set for healing, ett for bear, og evt. ett for cat når du bare er lvl 24? Er ikke det beste å gå for en blanding av enten +stam/+int/+str (om du er bear-druid) eller +stam/+int/+agi (om du går mest for cat). Eller er jeg helt på viddene nå? Selvfølgelig er det lurt å ha forskjellige armor sets, men på såpass lav lvl ser jeg ikke noe poeng i det. :dontgetit:

Endret av Pug
Skrevet

nei, det er riktig, på så lav lvl er det lite vits...med mindre man er tjukk i penger og har runecloth bags med nok av plass til alt :D

(lenge leve highlevel guildmates :p)

Skrevet (endret)

Tja, nå har jeg faktisk en lvl40 mage main som spyr ut runecloth bags da, verken penger eller plass er noe stort problem.

Har hatt noe helt ekstremt med flaks i det siste på druiden, så jeg har ikke trengt å overføre en eneste silver fra magen. Får jo fused wiring nesten hver dag og har fått tak i både Growth potion-recipie og deviate delight-recipie som skal selges på AH.

I tillegg så går det gjerne i questrewards, når jeg har 2-3 forskjellige gears så er jo sjansen mye større for at jeg kan bruke noe av skrotet jeg får. :)

Edit: Har postet på wow-europe-forumet før, men nå får jeg ikke til å logge inn lenger. :no:

Endret av E-Ton
Skrevet

Et lite spørsmål til:

En warriorkompis sa at selv om en druid kan få opptil 10-15k armor (ifølge andre postere, husker ikke hvor jeg leste det) så oppveies det fullstending av plate armor og skills som "parry" osv, derfor vil en druid tåle mindre enn en warrior selv om vi har dobbelt så mye armor.

Dette høres jo logisk ut, men ville bare sjekke om det stemte.

Skrevet (endret)

joda, det stemmer nok det.

Blizzard ville aldri gjøre en "litt av hvert" klasse bedre enn en av de klassene de skal emulere...

Endret av MrLee
Skrevet

som han over sier, det stemmer det, druid er litt god til mange ting, men ikke veldig god til noe (med alle talents mot healing er det et unntak).

når det gjelder det du sier at det at du skal gjøre damage i en instance med druiden din, så syns jeg det blir feil. Stort sett er man jo stort sett 5, og egentlig er vel kanskje druid en av de aller dårligste klassene i spillet til å gjøre damage.

Har du 1 warrior 1 priest og du er druid, skulle det være utrolig lett å finne f eks. en eller 2 rogues eller mages til gruppa.

finnes forøvrig leather utstyr til druids som ønsker å være healers, dette syns jeg også er lurt å velge da du tåler litt mer om uhellet skulle være ute for et øyeblikk om tanken skulle kløne.

Skrevet (endret)

Jeg er ikke ute etter å være hardcore dps-dude heller, men når vi tar vanskelige quester/lette instancer går ting så utrolig mye lettere når det kun er vi 3 som kjenner hverandre godt.

Jeg er klar over at druid aldri har vært ment som noen damage-dealer, men med både warrior og priest i gruppa har jeg ikke stort annet å gjør.

Jeg vil yte mest mulig skade, selv om det fortsatt blir veldig lite.

Edit: Grunnen til at jeg valgte druid var fordi at jeg ville prøve å være healbot(og priest er etter det jeg har hørt ikke så veldig mye bedre enn druid(bortsett fra ressing da, men vi har combat-rez og hvem går vel inn i en instance uten shaman?)), samtidig som druid virker som en som kan litt mer enn bare å være caster.

Endret av E-Ton
Skrevet

sant, druid sammen med warrior, prest og enten mage/rogue er alt mulig mann.

Det er litt av grunnen til at det er en vanskelig klasse. Man må mestre flere oppgaver samtidig, mens andre kan fokusere på sin oppgave.

En druid kan f.eks. fungere som dmg dealer i gruppe, men må fortløpende bytte til tanker hvis warrior sliter, eller healer hvis presten sliter...alt fortløpende ettersom situasjonene oppstår :)

Skrevet (endret)

For det første vil jeg anbefale deg å satse på agility pga av høyere crit sjanse. Putter du points i sharpened claws (+5% crit i bear/cat) og blood frenzy (crit i catform gir 1 additional combo point) vil critsene dine bidra til at du mye fortere får 5 combo points og således kan gjøre maksimal skade med finishing moves som rip og ferocious bite.

Dmg enchant vil ikke påvirke din skade i cat/bearform. Kun om du står og slår med våpenet i casterform.

Jeg har ennå ikke brukt cloth som druid, har vært fornøyd med de statsene jeg har fått ut av leatherarmor. Jeg har fungert som healer med leaterutstyr både i dm og lbrs (riktignok med shaman som backup).

Challenging Roar vil tvinge alle fiender i nærheten til å fokusere angrepene på deg i 6 sekunder.

Strenght og agility vil påvirke deg i formene på samme måte som alle andre stats. Altså øker agi din critsjanse i bear/cat og strengt gjør at du slår hardere.

Selv er jeg balance/restoration specca for øyeblikket (hovedsaklig fordi vi raider mc, lite bruk for formene der). Det virker på meg som om balance er likså greit å gå dersom du vil være dmg dealer. Improved moonfire (spellcrit øker med 10%) og vengeance (økt skade ved spell crit) hjelper på. Dessuten trenger du bare satse på sta, int og spi da :)

--- Jeanette, lvl 60 druid, Shadowmoon ---

Endret av Jeanette_83
Skrevet

Du kan få veeeeeelig mye armor når du får dire bear på lvl 40. (360% armor fra alle items, opp fra 180% som du har i vanlig bear form)

Jeg har en lvl 30 druid for tiden og jeg har 32 dps i bear form mens jeg har 30 dps som katte. (Litt rart men)

Skrevet

Faktisk ikke så rart, bear gir mye skade... katt-formen har blitt altfor lite utviklet av blizzard når det gjelder slossing... så det folk bruker det til (virker iallefall slik for meg), er å snike seg forbi plasser, dash!, og som backstab om du enten angriper low health char`s eller sloss i en stor gruppe så noen kan raskt aggroe npc`en.

Dette er jo også mye av grunnen til de siste nye angrepene som er lagt til kattform fra blizzard sin side...

Ville gått for heavy ag. og str. så skal du se at du drar opp skaden din endel. Dessuten lagt mest mulig poeng på bearform (som Ferocity,Improved Bash,Improved Demoralizing Roar og selvsagt Feral Charge).. du vil aldri nå roguen med skade-output, men du kan i det minste hjelpe til ganske mye... holde endel på agro og slikt...

Hørtes ut som en interessant gruppe :D

Skrevet

Hei, Jeanette_83, du som har en 60 druid og greier..

Jeg har en Druid på level 20 nå og har tenkt meg Feral/resto fremover og bytter vel til Balance/resto highlevel, men, er Improved Regrowth noe jeg trenger å ha med synes du? Øker critchance (med ganske mye riktignok), men er det noe man trenger så langt nede på treet?

Skrevet
Hei, Jeanette_83, du som har en 60 druid og greier..

Jeg har en Druid på level 20 nå og har tenkt meg Feral/resto fremover og bytter vel til Balance/resto highlevel, men, er Improved Regrowth noe jeg trenger å ha med synes du? Øker critchance (med ganske mye riktignok), men er det noe man trenger så langt nede på treet?

Man bruker jo regrowth ofte, så jeg synes dette var verd noen poeng.

Skrevet

Jada, regrowth er genial, men er den verdt poeng for å øke critsjansen til den? Så langt nede på treet? Hvis man ser på andre klasser så får man heavy bonuser når enkelte spells crit'er.. Hvis jeg slipper unna Imp. Regrowth så synes jeg at jeg har ganske så fin talentbuild..

Skrevet

Til deg Sub-lock.

Jeg synes ikke improved regrowth er verdt de poenge man må bruke for å få den. For meg holder det lenge å bruke 21 points på restoration treet slik at jeg får nature's swiftness. Riktignok øker crit sjansen med 50%, men jeg selv ville ikke ha basert meg på crit når det gjelder healing. Dessuten vil man ofte risikere å overheale i slike tilfeller. På lvl 60 koster regrowth 880 mana å kaste, med andre ord, den er ikke særlig mana effektiv.

Skrevet

Personlig så "underhealer" jeg som oftest med regrowth og slenger på en rejuv i tillegg, dette funker ganske ypperlig på folk som ligger på rundt 50% hp.

Uansett så synes jeg det er verdt det, men jeg skal da også ha 31 poeng på rest, må nesten ha innervate.

Jeanette_83:

Hvorfor tar du 21 poeng på rest? da får du toppegenskapen verken i rest eller i bal/feral...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...