Gå til innhold

lenge på rep. og lånetlf med porno-MMS?!?!


Anbefalte innlegg

her er hele historien..

 

Kjøpte en motorola v600 i høst. Volumet i høyttaleren (den du holder til øret) var lavt fra dag 1.. Men for ca 1 mnd siden sluttet den å virke helt.

 

Da leverte jeg den inn på reperasjon.

Det er forsåvidt greit (bortsett fra at det har tatt en evighet å få den 1 mnd, og jeg venter enda)..

 

Jeg fikk en lånetelefon av dem. en halveis knust nokia av noe slag..

 

på den var det masse telefon nummer og sms'er.. det er greit, moro igrunn, når jeg plutselig har nummrene til "kattekvinnen" og "sæd".. Det jeg reagerte på av når jeg sjekka MMS'ene.. her finner jeg et hærlig "fisting" bilde.. (hvis du ikke vet hva det er, ikke sjekk det ut).. dette er noe jeg setter rimelig liten pris på..

 

Jeg lurer da på, hva kan jeg gjøre mtp denne herlige MMS'en.. jeg synes det er for slapt av butikken, som ikke sjekker slikt. Selv om jeg er 21, så har jeg lite til overs for slikt..

 

Kan jeg kreve noe fra butikken?

 

og,

 

hvor lenge kan det gå før jeg kan heve kjøpet / kreve erstatning pga lang reperasjonstid.?

 

-ebo

 

 

EDIT: fikk nettopp høre at mobilen er reparert og skal være her i morgen evt over helgen.. så det haster LITT.!

Endret av ebola
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe

 

Alle forhandlere er nå pliktig til å slette all informasjon fra kunder som har lånt lånetelefon.

 

Vært store saker i pressen om dette da nakenbilder av dama til en som lånte en slik mobil plutselig ble spredd i alle retninger.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvde meg på 1000-tipset i alle de store avisene og kontaktet forbrukerrådet angående saken, bare for å se om noe hadde skjedd.

 

Tror ikke du kan få så mye erstatning for det, men de som hadde mobilen før deg kan muligens ha grunnlag for dette.

Lenke til kommentar

crap da.. som fattig student hadde det vært kjekt å slippe noen betaling..

 

de opplyste ikke om hvor lang tid reperasjonen skulle ta når jeg leverte den inn..

 

Ikke de 2 gangene (før idag) jeg har tatt kontakt har jeg fått noe vettig om når den skulle være klar.. har vært sånn "uhm.. de andre mobilene som ble sendt på rep har kommet tilbake" o.l.

 

jeg er nok for gammal for at 1000-tipset skal bite på.. en på 21 som ser et porno bilde.. neppe noen sensasjon :innocent:

 

 

noen som har peiling på om det er lovgitt noen "max reperasjonstid"??

 

sjappa var mamoz..

Lenke til kommentar
noen som har peiling på om det er lovgitt noen "max reperasjonstid"??

 

Er nok ingen max reperasjonstid, nei.

 

Forhandleren har gjort sitt ved å låne deg en mobil i mellomtiden. Dermed lider du liksom ingen nød ved å være avskåret fra din egen en liten stund.

 

som fattig student hadde det vært kjekt å slippe noen betaling

 

Det gjør du da, når dette er en garantireperasjon.

 

jeg er nok for gammal for at 1000-tipset skal bite på.. en på 21 som ser et porno bilde.. neppe noen sensasjon  :innocent:

 

Skader ikke å prøve. Er det lite som skjer en dag kan det være de slenger det med. det kunne jo vært en tiåring som fikk låne den.

Lenke til kommentar

får ta en ringerunde til landets "nyhets"publikasjoner i morgen da..

 

tviler.. siden folk driver å blir skutt i larvik og sånnt..

 

takk for hjelpa!!

 

men jeg frykter vel igrunn at de kommer til å si "fuktskade" uansett..

 

er jo mobil-bransjens store alibi for å bare lage skrot som detter fra hverandre for ingenting..

 

noen som har noen bra argumenter mot det, eller?

Lenke til kommentar
men jeg frykter vel igrunn at de kommer til å si "fuktskade" uansett..

 

er jo mobil-bransjens store alibi for å bare lage skrot som detter fra hverandre for ingenting..

 

noen som har noen bra argumenter mot det, eller?

Er verkstedet som konkluderer med fuktskade i de relativt tilfellene det gjelder, ikke forhandler eller produsent.

 

Hjelper allikevel ikke å avslå en reklamasjon med denne konklusjonen, de må i tillegg sannsynliggjøre at du ikke har benyttet telefonen normalt.

Lenke til kommentar
reklamasjon? mener ikke du reperasjon eller noe?

 

 

eller kunne jeg har krevet penga tilbake?

Om du reklamerer på produktet så kan de avslå forespørselen din om å få det reparert/erstattet.

 

Var det jeg mente.

 

Selger har 2 forsøk på seg til å rette en mangel. klarer de ikke det har du krav på pengene tilbake.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Her må vi nok også ta litt selvkritikk. Ideelt sett ønsker vi selvfølgelig at kunden sletter personlig innhold på telefonen etter utlån, det burde jo også være i kundens egen interesse for verne om sitt eget privatliv. Utlånstelefonene våre er ikke spesielt mye brukt, og mellom utlån ligger de som regel og støver.

 

Jeg skal innrømme at vi aldri har hatt rutiner for å sjekke og evt. nullstille telefonene mellom hvert utlån, men f.o.m i dag vil dette bli endret og jeg håper ingen av våre kunder behøver å oppleve dette igjen.

 

Ebola; Jeg beklager veldig det som har skjedd, og jeg beklager også at vår servicepartner har brukt lang tid på å reparere telefon. Jeg var i kontakt med dem på onsdag hvor de lovet å få ferdigstilt telefonen din samme dag og returnere den til oss. Hvis de holder det de lover skal telefonen være oss i hende i løpet av dagen. Tar kontakt med deg så snart telefonen ankommer oss.

 

 

Med vennlig hilsen

 

Martin Damm Laupstad

Returansvarlig

Mamoz AS

Lenke til kommentar
Å ha en rutine på nullstilling av telefon ved mottak er en meget god ide i allefall. Fordi det totalt sett vil spare dere for arbeid :).

Tar så lang tid å nullstille telefonene at de fleste nok gir beng i dette.

 

En butikk som blir drevet godt (selger mye telefoner) har mange lånetelefoner inn og ut hver dag. En nullstilling tar to-tre minutter mimimum pr telefon. Dette tar altså lang tid.

Lenke til kommentar

Vi i min butikk, som selger grovt sett en 50-100 telefoner pr dag, pluss en tid hadde 30 dagers returrett, nullstiller ALLE telefoner som kommer i retur. Også lånetelefoner. Det er standard prosedyre i serviceavdelinga vår, og skjer ikke det får de smekk på pungen :p.

 

Men glipper kan selvfølgelig alltid skje, jeg vil aldri påstå at vi er/har vært feilfrie, hehe.

Lenke til kommentar
Vi i min butikk, som selger grovt sett en 50-100 telefoner pr dag, pluss en tid hadde 30 dagers returrett, nullstiller ALLE telefoner som kommer i retur. Også lånetelefoner. Det er standard prosedyre i serviceavdelinga vår, og skjer ikke det får de smekk på pungen :p.

 

Men glipper kan selvfølgelig alltid skje, jeg vil aldri påstå at vi er/har vært feilfrie, hehe.

Da er dere mye flinkere enn vi er.

 

Vi er for late til å gjøre dette. Folk får passe på nakenbildene av dama si selv, mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Så den dagen du gir utlånstelefon til en eldre dame, så risikerer dere å havne på forsiden av vg. :p. Det blir mer arbeid å fikse opp i enn de 2 minuttene det tar å resette en telefon. Sånn tenker nå iallefall jeg :).

Ja, det risikerer vi hver eneste gang :)

 

Problemet er kanskje litt mindre for oss enn mange andre da ingen av utlånstelefonene våre har kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...