Gå til innhold

dvd-brenner som ikke funker


Anbefalte innlegg

har en dvd brenner som plutselig ikke funker lengre. når jeg prøver og brenne med nero så får jeg bare error av mange forskjellige grunner. mest brukt er "fokus eller trackingfeil". har prøvd forskjellige typer dvd plater, både + og -. noen som har no forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har nå oppdatert firmware. men den vil enda ikke brenne. den stopper på 96% og kommer med følgende beskjed: "could not perform end of disc at ones". noen som vet no?

1: Kjent problem i de første Nero 6 versjonene - oppgrader derfor nero hvis du ikke har gjort det alt.

 

2: Kan skyldes bruk av media med dårlig kvalitet. For å verifisere om dette er problemet kan du prøve med kvalitetsmedia som verbatim og se om problemet forsvinner da.

Lenke til kommentar

prøvde akkurat med en verbatim cd, men ikke noe forandring. fokus or tracking error var unnskyldningen denne gangen. når jeg tester cdene med nero kommer han fram til at det bare er 4,5giga innpå de istede for 4,7 som d skal være, kan dette ha noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar

< Hadde selv problemer med en cd-brenner for noen år siden. Brenneren stoppet på ca <6-8% complete. Flyttet vekk SCSI-harddisken som laget alt for mye varme... <smile2.gif

 

løste problemet seg etter dette da? hva slags scsi-harddisk er det forresten du snakker om:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...