Freeky2k Skrevet 21. mai 2005 Skrevet 21. mai 2005 (endret) Glidemiddel er tingen! Ta flasken fram fra under pc stolen! Har brukt skrujernet på HDD'er og, funker utmerket i mitt tilfelle. Bare ver forsiktig. Endret 21. mai 2005 av suprsid
Elensar Skrevet 21. mai 2005 Skrevet 21. mai 2005 (endret) Har hatt same problem med vifta til skjermkortet, reiv laus heile kontakten mellom vifta og skjermkortet. Men det gjekk heldigvis ikkje ut over sjølve skjermkortet. Endret 21. mai 2005 av Zernick
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Nå har jeg prøvd alt men den nekter å gå ut. Gruer meg til den dagen jeg kjøper ny PSU og ikke kan koble den til skjermkortet Noen nevnte noe om å klippe opp en plast dings. Kan dette forklares itt nærmere?
loddebolten Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 du fikser det der på følgende måte...skaff en tang av den typen som har lange bøyde pinner...som et langt pinsett med bøy på...(husker ikke hva den heter..)..da får du tak på begge sider av kontakten samtidig å kan lirke den ut...
Thorvald Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Hvis du er helt fastlåst så kan du gjøre dette men kontakten vil ikke henge så godt lenger. (være forsiktig med pc`en etterpå). Du trenger: En liten tang Ett stk barberblad, vanlig metal, ikke noe mac3 eller noe sånt. Hold barberbladet med tanga og varm det kraftigt opp med lighter eller talgelys. Ta så og brenn deg gjenom molexkontakten på sidene av kortet. Dette bør løsne de såpass at du får den ut. Siste løsning vel og merke...
ilstang Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Tror ikke kontakten sitter i plasten men i pinnene, forsøk å drå så hart du tør i hver enkelt leder i tur og orden (gul,svart,svart,rød) gjerne flere ganger. Hadde samme problem på mitt 9800 pro kort og dette var løsningen.
Fretless Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 (endret) Prøv å varm kontakten opp forsiktig med feks en hårføner - varm plast = myk plast. Endret 22. mai 2005 av Fretless
brsseb Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 (endret) De der kablene er ikke gøye nei. Sitter som støpt (noe man ikke akkurat kan si om S-ATA-ene), men å få dem ut igjen er ikke gøy. Har fortsatt en gammel disk i en skuff et sted med molex-Y-kontakt fortsatt hengene på. Fikk den aldri av, rett og slett. Se om du kan få smurt på litt "Symaskinsolje" i kantene og la d synke inn en stund. Kan kanskje stikke en nål inn i siden og lage et lite hulrom i plasten som oljen kan gli nedi. Mulig det gjør susen. Endret 22. mai 2005 av brsseb
Christian. Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Prøv å varm kontakten opp forsiktig med feks en hårføner - varm plast = myk plast. Så hjelper ikke det og hele driten smelter seg sammen?
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Tror ikke kontakten sitter i plasten men i pinnene, forsøk å drå så hart du tør i hver enkelt leder i tur og orden (gul,svart,svart,rød) gjerne flere ganger.Hadde samme problem på mitt 9800 pro kort og dette var løsningen. Plasten som er rundt molexene kan beveges litt. Det er molexene som sitter fast i skjermkortet (eller noe i den duren).
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 har du garanti på kortet?? Nja... Jeg kjøpte PCen ferdig byggd på komplett.no, men etter jeg skiftet kabinett er likssom den garantien forsvunnet. -Jeg kunne ikke ha det dritt kabinettet som jeg fikk den i uansett
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 It's LOOSE!!! 23/05-05 klokka 18.43.08 i en alder av 14 år greide jeg, Fredrik å få ut strømkabelen av skjermkortet. Det var en risikofylt affære, men mot alle odds gikk kabelen ut. Jeg vil gjerne få takke "ilstang", da det var hans tips som førte til at strømkabelen til slutt gikk ut. (Hadde du vært her nå hadde du fått en femmer). En stor takk skal også gis til alle dere andre som ivrig hjalp til. Kabelen som er dratt ut
Blårens Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 (endret) Jippi du brukte bare noen dager :!: Endret 23. mai 2005 av MongoMan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå