Gå til innhold

Fikse hitboxene i CS:S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har fått tak i en autoexec.cfg-fil som fikser hitboxene i CS:S. Den inneholder disse komandoene:

rate 20000

fps_max 99

r_maxmodeldecal 100

cl_interp "0.0303"

cl_interpolate "0"

cl_cmdrate "100"

cl_updaterate "100"

cl_rate "20000"

Når cl_interpolate "0" er på så hakker folkene bortover, teorien min er da at folkene følger hitboxene sine.

Noen måte å fikse dette på?

Er det juks med disse innstillingene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Freaka hitboxer i CSS har også med modelscreatinga, dessverre!

Så når du bruker komandoene sv_cheats 1 og sv_shoxhitboxes 2 så ser du ike at hitboxene ligger nesten perfekt oppå modellen? Ikke at j er noen som helt ekspert altså, men ser da ut som de er helt ok etter at jeg har skrevet inn de komandoene.

Men du gidder ikke å forklare det du sier litt mer? Lyst til å vite mer så hadde vært kjekt ;)

Edit: fant dette på nettet

Endret av Havon
Skrevet
[quote name=ZeZar is BACK' date='17/05/2005 : 19:55

Edit: fant dette på nettet

delusional har delvis rett, men det folk klager på er at ANDRES hitboxer gjør at folk blir truffet etter de har gått rundt veggen etc.

Det som mangler i bildet hans er at servern kontrollerer hvor spillernes koordinater er, ikke hitboxene.

selv om du har cl_interp 0 så hindrer ikke det andre i å fucke opp dine hitboxer lokalt, det er egentlig de som har cl_interp 1 som cheater :p

for å si det slik.

men ingenting av dette nytter siden servern bestemmer hvor hitboxene er, noe som vil si at du kan ha hvilken som helst cl_interp du vil, enten treffer du eller så trffer du ikke.

En annen ting er og at oppdateringene er såpass mange ganger i sekundet at på en server uten lagg med bra ping, ca 50 eller mindre, så flyttes ikke hitboxene så langt bak som sv_showhitboxes viser.

jeg tror og at når folk spectater andre, og hitboxene ser messa ut, så ser de ikke et ordentlig bilde av det som skjedde, altså bildet spectatorn ser og bildet som sees i 1st person er forskjellige.

Skrevet (endret)

fikk et litt bedre bilde av saken nå joltaire:P skulle ha mekka plugin på alle servere som satte cl_interp til laveste mulige verdi hos klienten da :lol:

Endret av Havon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...