Gå til innhold

Midt i spill beg. det å hakke fryktelig (10fps)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spillet det dreier seg om er "Swat 4". Jeg spiller og har ikke veldig høy grafikk på. Grafikken og bevegelsene er helt reine og flotte å se på, men så plutselig begynner det å hakke fryktelig. Vi snakker ca. 10 fps. Vanligvis er det liksom 50fps (at least) eller noe. Hvorfor begynner det plutselig å hakke? Har gått ut for å se om det er noen prosesser som nettopp har startet, men det er det ikke. Det er ikke noen mellomting mellom flytene bra grafikk som jeg vanligvis har, og 10fps.

Noen forslag hva dette kan skyldes?

På forhånd takk :)

EDIT: Simen: jeg skrev den under "windows" fordi jeg tror det er en windows feil. Feks. at det er noen programmer eller annet som burde slåes av før man spiller... Men prøver her for å se om jeg får bedre respons :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så i profilen din:

Min maskinvare:

Dårlig cpu

Grei ram i forhold til cpu

Bra skjermkort i forhold til total ytelse

Ok brenner samt. DVD spiller i forhold til dataens levealder

Spørsmålet er om jeg har en bra eller dårlig pc :p

Kan du si noe mer spesifikt enn det der?

Skrevet

1.7 pentium M

1024 ddr ram

80gB 5400rpm hdd

R9600 pro mobile

Men spillet går jo fint 80 prosent av tiden, men plutselig går det kjempe treigt! (10 fps i motsetning til 60 tipper jeg)

Når jeg slår av MSN og Skype, så er det enda sjeldnere at det hakker...

Skrevet

Gå over etter spyware og adware.

om du ikke har - last ned oppdater og kjør scan med følgende programmer:

Adaware

Spybot SND

Microsoft antispyware proggyet... Gidder ikke linke til de, du får google dem opp selv.

Dette er det første jeg kommer på du burde sjekke dersom du ikke har gjort det fra før.

Skrevet

Har gjort det. Det er bare i dette spillet det skjer. Andre spill (som BF Desert Combat, Flat Out) funker som de skal. Og hvis det er spill som maskinen ikke klarer, så hakker det jo hele tia. Når jeg spiller Swat 4, er det liksom enten eller. Starter bra, så plutselig hakker det fryktelig. Dette kan da holde på i et minut ca, så blir det bra igjen...

Skrevet

kan være en bug med spillet og da, prøvd noen andre drivere?

hadde selv problem med at nye spill fryser, det var disken som var for full(skal visst ha minst 15% ledig).

kunne høres ut som et minne problem også, prøvd å kjøre memtest? kan jo være et lite parti på brikken som er ødelagt.

Skrevet

ja det er bare så rart, fordi spillet fryser ikke, bare hakker fryktelig plutselig etter å ha kunnet spille rent i flere minutter. hakkinga går etterhvert over...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...