<Andtho/> Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 Driver å leter etter en ålreit musikkspiller til den bærbare pcen min, kanskje noen her kan hjelpe meg med link til bra mediaspillere..? Har prøvd Winamp, men den er så dårlig på å alfabetisere playlisten min.. Har en halvgammel bærbar pc med ca 3000 sanger.. Noen som har noen tips til et bra program? Trenger ikke være noe fancy greier, skal bare kunne spille av mp3 og wma og ha en lettlest playlist med alfabetisk rekkefølge..
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 Jeg vil anbefale foobar2000. En utmerket musikkavspiller, som åpner for enorme muligheter når det gjelder konfigurering. Ved å bruke forskjellige plugins kan du lage et oppsett akkurat slik du vil ha det. På min egen config bruker jeg: foo_playlist_tree Gjør at jeg kan organisere musikken nesten som i Windows Explorer foo_ui_columns, foo_uie_tabs Gjør at jeg kan legge til flere "vinduer" med f.eks visning av albumcover, trackinfo, vizualizations osv. foo_uie_trackinfo Viser info om sangen som blir spilt av foo_uie_albumart Viser albumcover Det tar litt tid å sette seg inn i foobar2000, men etterhvert som du lærer mer, klarer du deg ikke uten. Jeg har brukt både Windows Media Player, WinAmp, iTunes, MusicMatch Jukebox, og Creative MediaSource, men foobar er helt klart det programmet jeg er mest fornøyd med. Anbefaler også å ta en kikk her: http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?act=SF&s=&f=28 Legger ved et screenshot av min foobar:
Garathor Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 For meg er foobar2000 helt overlegen alt annet jeg har prøvd. Det er en teknisk god spiller som kan konfigureres i veldig høy grad. Den appellerer mest til de som er mer interessert i en god spiller, enn tåpeligheter som skins. Den har gode dekodere, støtte for mange format, og gapless playback.
miCro Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 Jeg bruker MediaMonkey for spille av og holde styr på mp3 samlingen min.
OBServer Skrevet 16. mai 2005 Skrevet 16. mai 2005 Henger meg på anbefalingen av foobar2000. Jeg hører mye på musikk, og med foobar2000 får jeg alt sånn jeg vil ha det. Noe av det jeg liker: -Jevnt volum vha Replaygain -Display (både info og utseende kan konfigureres etter ønske) -Generering av playlists -Mange playlists åpne av gangen -Tagging +++ I utgangspunktet en spiller som krever lite resurser, men dette bestemmer du i stor grad selv ut fra type/antall plugins og konfigurasjon.
Zeph Skrevet 16. mai 2005 Skrevet 16. mai 2005 Lite spørsmål: Kan Foobar styrast via mediaknappane til Logitech's tastaturer? Har brukt iTunes dei siste 2 åra, men det bruker masse ressurser og det greit å prøve litt forskjellig.
OBServer Skrevet 16. mai 2005 Skrevet 16. mai 2005 Lite spørsmål: Kan Foobar styrast via mediaknappane til Logitech's tastaturer? Ja, jeg bruker den funksjonen selv.
<Andtho/> Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Skrevet 16. mai 2005 Jeg vil anbefale foobar2000. En utmerket musikkavspiller, som åpner for enorme muligheter når det gjelder konfigurering. Ved å bruke forskjellige plugins kan du lage et oppsett akkurat slik du vil ha det. På min egen config bruker jeg: foo_playlist_tree Gjør at jeg kan organisere musikken nesten som i Windows Explorer foo_ui_columns, foo_uie_tabs Gjør at jeg kan legge til flere "vinduer" med f.eks visning av albumcover, trackinfo, vizualizations osv. foo_uie_trackinfo Viser info om sangen som blir spilt av foo_uie_albumart Viser albumcover Det tar litt tid å sette seg inn i foobar2000, men etterhvert som du lærer mer, klarer du deg ikke uten. Jeg har brukt både Windows Media Player, WinAmp, iTunes, MusicMatch Jukebox, og Creative MediaSource, men foobar er helt klart det programmet jeg er mest fornøyd med. Anbefaler også å ta en kikk her: http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?act=SF&s=&f=28 Legger ved et screenshot av min foobar: Hvor finner de tilleggene? Finner dem ikke på siden dems..
<Andtho/> Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Skrevet 16. mai 2005 Henger meg på anbefalingen av foobar2000. Jeg hører mye på musikk, og med foobar2000 får jeg alt sånn jeg vil ha det. Noe av det jeg liker: -Jevnt volum vha Replaygain -Display (både info og utseende kan konfigureres etter ønske) -Generering av playlists -Mange playlists åpne av gangen -Tagging +++ I utgangspunktet en spiller som krever lite resurser, men dette bestemmer du i stor grad selv ut fra type/antall plugins og konfigurasjon. Hvor har du det skinet fra? Finner ingen skins på siden til foobar2000..
OBServer Skrevet 16. mai 2005 Skrevet 16. mai 2005 Henger meg på anbefalingen av foobar2000. Jeg hører mye på musikk, og med foobar2000 får jeg alt sånn jeg vil ha det. Noe av det jeg liker: -Jevnt volum vha Replaygain -Display (både info og utseende kan konfigureres etter ønske) -Generering av playlists -Mange playlists åpne av gangen -Tagging +++ I utgangspunktet en spiller som krever lite resurser, men dette bestemmer du i stor grad selv ut fra type/antall plugins og konfigurasjon. Hvor har du det skinet fra? Finner ingen skins på siden til foobar2000.. Det er ikke et skin. Det er et helt vanlig Windows Theme (RoyalFour 1.2) kombinert med formateringsskript/konfigurasjoner for foobar2000 m/plugins. Et slikt skript kan f.eks. se slik ut: 'Various: ' $if($or($or(%album artist%,$stricmp($upper($left(%_directoryname%,5)),'VA - ')),$stricmp($upper($left($directory(%_path%,2),5)),'VA - ')), 00FF00|00FF00'yes', 0000FF|0000FF'no' ) Skriptene som er brukt i bildet over er mine egne, og bare noen av dem er lagt ut slik at andre kan laste dem ned. Selve playlistformateringen er ikke lagt ut noe sted.
wil Skrevet 16. mai 2005 Skrevet 16. mai 2005 hei. tenkte at på neste opprydning på XP`en min hadde jeg tenkt å installere Foobar 2000. ser ganske greit ut forsåvidt å tenkte at jeg skulle prøve den. jeg tenkte at jeg skulle prøve Lite eller Nomal versjonen av Foobar 2000, eneste jeg ser som jeg kommer til å savne er at den ikke kan spille av .mod files, dette trenger jeg veldig. jeg ser derimot at Spesial versjonen kan spille av .mod files. finnes det noen plugin som det går an å kopiere over til Lite/Normal versjonen som gjør at man får støtte for .Mod files også i Lite/Normal versjonen?
Garathor Skrevet 16. mai 2005 Skrevet 16. mai 2005 hei. tenkte at på neste opprydning på XP`en min hadde jeg tenkt å installere Foobar 2000. ser ganske greit ut forsåvidt å tenkte at jeg skulle prøve den. jeg tenkte at jeg skulle prøve Lite eller Nomal versjonen av Foobar 2000, eneste jeg ser som jeg kommer til å savne er at den ikke kan spille av .mod files, dette trenger jeg veldig. jeg ser derimot at Spesial versjonen kan spille av .mod files. finnes det noen plugin som det går an å kopiere over til Lite/Normal versjonen som gjør at man får støtte for .Mod files også i Lite/Normal versjonen? Det går sikkert, men hvorfor i alle dager ikke bare bruke special? Jeg har alltid brukt foobar2000 special, det er ikke noe bloat i det hele tatt.
OBServer Skrevet 16. mai 2005 Skrevet 16. mai 2005 (endret) hei. tenkte at på neste opprydning på XP`en min hadde jeg tenkt å installere Foobar 2000. ser ganske greit ut forsåvidt å tenkte at jeg skulle prøve den. jeg tenkte at jeg skulle prøve Lite eller Nomal versjonen av Foobar 2000, eneste jeg ser som jeg kommer til å savne er at den ikke kan spille av .mod files, dette trenger jeg veldig. jeg ser derimot at Spesial versjonen kan spille av .mod files. finnes det noen plugin som det går an å kopiere over til Lite/Normal versjonen som gjør at man får støtte for .Mod files også i Lite/Normal versjonen? foo_dumb er vel en mulighet for å spille av mod-filer. foo_mod og foo_modplug er andre. Men, jeg bruker ikke formatet selv, så jeg har ikke prøvd noen av dem... Lite/normal/special går ut på det samme ytelsesmessig så lenge du huker av for de samme funksjonene/plugins under installasjonen. "Special" gir deg bare muligheten for å huke av for flere funksjoner. Så, trenger du et plugin som er i Special, men ikke i Lite, så er det bare tull å installere med Lite for så å laste ned ekstra plugins etterpå. Blir selvsagt færre valg å forholde seg til med Lite, men så fort du vet hva som er hva, så er det mye greiere med Special. Edit: Forresten er Case's Special installer mer "up to date" når det gjelder de siste versjonene av plugins. Endret 16. mai 2005 av OBServer
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 17. mai 2005 Skrevet 17. mai 2005 Jeg vil anbefale foobar2000. En utmerket musikkavspiller, som åpner for enorme muligheter når det gjelder konfigurering. Ved å bruke forskjellige plugins kan du lage et oppsett akkurat slik du vil ha det. På min egen config bruker jeg: foo_playlist_tree Gjør at jeg kan organisere musikken nesten som i Windows Explorer foo_ui_columns, foo_uie_tabs Gjør at jeg kan legge til flere "vinduer" med f.eks visning av albumcover, trackinfo, vizualizations osv. foo_uie_trackinfo Viser info om sangen som blir spilt av foo_uie_albumart Viser albumcover Det tar litt tid å sette seg inn i foobar2000, men etterhvert som du lærer mer, klarer du deg ikke uten. Jeg har brukt både Windows Media Player, WinAmp, iTunes, MusicMatch Jukebox, og Creative MediaSource, men foobar er helt klart det programmet jeg er mest fornøyd med. Anbefaler også å ta en kikk her: http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?act=SF&s=&f=28 Legger ved et screenshot av min foobar: Hvor finner de tilleggene? Finner dem ikke på siden dems.. http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showforum=33 http://pelit.koillismaa.fi/plugins/ Her finner du vel det meste.
Zeph Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Foobar virker forsåvidt fint det, men eg saknar ein detalj som er alfa og omega. Når eg velger neste sang frå tastaturet mitt, så går det til neste sang på lista, og ikkje Random. Er det mulig å endre dette? Når eg trykker "Next" på tastaturet skal den skifte sang tilfeldig.
diskvask Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Du konfigurerer hva tastene gjør i preferences->core->keyboard shortcuts. Jeg har f.eks. satt Windows tast + F12 til å skifte til en tilfeldig sang. Global hotkey betyr at hurtigtasten funker selv om du er inni f.eks. et spill.
Zeph Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Alt fungerer tilsynelatande bra, men når eg skal velge kva knapp som skal brukast til Random under Keyboard Shortcuts så reagerer den ikkje på Medieknappane
OBServer Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Alt fungerer tilsynelatande bra, men når eg skal velge kva knapp som skal brukast til Random under Keyboard Shortcuts så reagerer den ikkje på Medieknappane Prøvd å legge den til selv om den ikke ser ut til å registrere klikket? Altså, trykk knappen, huk av for "Gloabl hotkey" og velg "add" Ellers kan du prøve å endre Preferences->Core->Enable default multimedia keyboard support Kan også nevne at det er tre versjoner av Next: "Next", "Next (dependant on order)" og "Next or Random". Til ditt formål, hvis du ønsker å ha next og random på samme knapp, velger du en av de to siste. Dette fungerer fint med mitt Logitech tastatur, men jeg bruker ikke Logitech latterlig dårlige driver/program som fulgte med. Tilbake til å testingen av foobar2000 v.0.9beta3. Blir bare bedre og bedre, selv om det nesten skulle være umulig. Ny beta er nesten bedre enn julaften
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Alt fungerer tilsynelatande bra, men når eg skal velge kva knapp som skal brukast til Random under Keyboard Shortcuts så reagerer den ikkje på Medieknappane Hvis du bruker foo_shuffle, så funker det helt fint å bruke medieknappene på tastaturet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå