Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nedsatt adsl hastighet.Telenor/tiscali oppkjøp


Anbefalte innlegg

Har nettopp mottatt mail fra telenor/tiscali om at min nye adsl hastighet blir 1000/200 og ikke 1024/256 som nå, etter oppkjøpet.

Lurer på med hvilken rett de gjør dette og hvordan det påvirker bindingstid/oppsigelse?

Det er ikke dette produktet(1000/200) jeg bestilte hos tiscali.

Månedsprisen går ned fra 399.- til 349.- men jeg ryker på gebyr på 60.- for ikke å ha fasttelefon, et gebyr jeg ikke hadde før.

Passe frekt at overskriften i mailen er "gode nyheter fra telenor".

 

Har forøvrig vært meget fornøyd med tiscali, valgte dem for bla. å slippe pålogginga til telenor.

 

Typisk at telenor kommer og kjøper opp når jeg har funnet en leverandør som jeg er fornøyd med. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenor er nok pliktig til å gi deg den hastigheten du skrev under på for din forrige ISP.. Du skal kunne avslutte forholdet til din nye ISP, når de ikke oppfyller de krav som er stilt i din avtale. :innocent: Men dette er Telenor da.. Vet aldri hva de kommer til å si og gjøre :ermm:

Lenke til kommentar

nå må du huske at det har med modem/routeren med påloggingsdelen.

 

Telenors gamle type lagrer ikke brukernavn og passord. Dette gjør de fleste andre, nå også telenor.

 

Synes det er rimelig tragisk av deg å klage på såpass liten forskjell på hastigheten, du og andre idioter som ødelegger support telefonen til bredbåndsleverandørene!!

 

10kr pr måned, at du gidd å stresse såpass mye for å slippe det, jo værsegod. Stå på.

Lenke til kommentar

Her var det mye skrål for ingenting. Du får ganske nøyaktig den samme hastigheten som du hadde før, bare at Telenor nå har begynt å oppgi reell/opplevd hastighet begge veier. Dvs. de oppgir hastighet tilgjengelig fratrukket overhead. Bruttohastigheten på 1000/200 linje fra Telenor er 1248/256. Fratrukket 10-20% overhead, så får du den oppgitte hastigheten i brevet. Tidligere har ISP'ene oppgitt reell hastighet ned, men ikke opp. Nå har altså Telenor begynt å oppgi reell hastighet både ned og opp.

Lenke til kommentar

reell hastighet for 1024/256 burde være 1024/256 samme hvordan man vrir og vender på det. Tror nok at du kan si opp din linje siden di ikke leverer hastigheten som står i din kontrakt, men du burde vente på svar fra telenor pga man kan aldri være sikker.

Endret av Evial
Lenke til kommentar

Du vil selvfølgelig ikke ha bindingstid lenger den dagen Telenor tar over hele greia og Tiscali legges død her i landet. Jeg fikk også en sånn "god nyhet" mail fra Tiscali/Telenor om at min hastighet dobles fra 2048 til 4000 :-D

 

Jeg skal innrømme at jeg ikke var særlig happy da jeg leste at oppkjøpet var godkjent, da jeg tidligere har hatt trøbbel med Telenor og ingen dårlige erfaringer med Tiscali. Men jeg er da voksen så jeg har bestemt meg for å gi Telenor en sjanse nå før jeg evt bytter isp :yes: (Selv om jeg kommer til å måtte betale ekstra da jeg heller ikke har fasttelefon :ermm: )

Lenke til kommentar

 

Synes det er rimelig tragisk av deg å klage på såpass liten forskjell på hastigheten, du og andre idioter som ødelegger support telefonen til bredbåndsleverandørene!!

 

Endret uthastighet fra 256 til 200 er ingen liten forskjell, 256 ut er faktisk en av hovedgrunnene til at jeg tegnet dette abo, hadde jeg fått høyere ut den gangen hadde jeg tegnet det.

Det at du kaller andre for idioter i forumet her sier vel egentlig mer om deg.

 

@ hurley:

Mailen fra telenor var faktisk ikke noe tilbud, men en beskjed om hva som kommer til å skje.

@ sofTest: Håper du har rett med de hastighetene, for nå har jeg faktisk akkurat det jeg betaler for, vil ikke ha mindre uthastighet

Lenke til kommentar

 

Synes det er rimelig tragisk av deg å klage på såpass liten forskjell på hastigheten, du og andre idioter som ødelegger support telefonen til bredbåndsleverandørene!!

 

Endret uthastighet fra 256 til 200 er ingen liten forskjell, 256 ut er faktisk en av hovedgrunnene til at jeg tegnet dette abo, hadde jeg fått høyere ut den gangen hadde jeg tegnet det.

Det at du kaller andre for idioter i forumet her sier vel egentlig mer om deg.

 

@ hurley:

Mailen fra telenor var faktisk ikke noe tilbud, men en beskjed om hva som kommer til å skje.

@ sofTest: Håper du har rett med de hastighetene, for nå har jeg faktisk akkurat det jeg betaler for, vil ikke ha mindre uthastighet

Du må huske på at selvom du har 256 ut,så er den reelle hastigheten ikke mer enn maks 210...så du går ikke ned så veldig mye med 200 hastigheten(selvom det suger bigtime)

Lenke til kommentar
Du må huske på at selvom du har 256 ut,så er den reelle hastigheten ikke mer enn maks 210...så du går ikke ned så veldig mye med 200 hastigheten(selvom det suger bigtime)

Måler stadig uthastigheter på ca 230-240,

bruker linja til mini lanparty hvor vi spiller bf1942,greier 5-6 spillere på min linje, er redd vi nå mister en plass pga nedsatthastighet.

 

@deleder: du har sammehastighet som meg nå, men har tydeligvis fått et bedre tilbud :hmm:

Lenke til kommentar

Fikk nettopp mail fra telenor/tiscali.

Utdrag:

Siden dette er en endring i avtalen du gjorde med Tiscali kan du benytte deg av avtalens punkt 11. Se gjerne http://www.tiscali.no/consumer/adsl/terms.php Ønsker du ikke overgang til Telenor må du gi oss beskjed ved å sende en epost til [email protected] i løpet av 14 dager etter du fikk beskjed om endring i betingelsene. Abonnementet vil da bli stengt siste dag i inneværende måned.

 

Da er det med andre ord fritt frem til å bytte leverandør. :p

Hastighets endringen anses tydeligvis som avtale endring.

Lenke til kommentar
Men på den andre siden så leverer bluecom 1500/400 for samme pris som du betaler for tiscali.

kremt kremt... Jeg som fornøyd bluecom kunde kan rapportere at først hadde jeg 720/128, i høst ble min linje satt opp til 1024/384 fortsatt til 349 kr måneden, og nå fikk jeg mail igjen for noen dager siden å får beskjed om at bluecom liker konkuranse dyktige priser derfor oppgraderer de nettet i løpet av sommeren og jeg får innen jni/juli engang 2048/512 til KUN fortsatt 349 ,- kr pr. mnd!!

BYTT ISP!

Lenke til kommentar
Fikk nettopp mail fra telenor/tiscali.

Utdrag:

Siden dette er en endring i avtalen du gjorde med Tiscali kan du benytte deg av avtalens punkt 11. Se gjerne http://www.tiscali.no/consumer/adsl/terms.php Ønsker du ikke overgang til Telenor må du gi oss beskjed ved å sende en epost til [email protected] i løpet av 14 dager etter du fikk beskjed om endring i betingelsene. Abonnementet vil da bli stengt siste dag i inneværende måned.

 

Da er det med andre ord fritt frem til å bytte leverandør.  :p

Hastighets endringen anses tydeligvis som avtale endring.

Viktig informasjon til deg som Tiscali kunde.

 

Konkurransetilsynet kom tirsdag 15. mars med sin endelige

godkjennelse av Telenors overtagelse av Tiscali AS. Overtagelsen

ble varslet allerede i august i fjor, men først nå vil det

praktiske arbeidet med dette starte. Du vil over påske motta

en epost med nærmere informasjon om hva dette betyr for deg og

ditt kundeforhold til Tiscali.

 

Alle forpliktelser som Tiscali har til deg som kunde vil selvsagt

bli ivaretatt i henhold til inngåtte abonnementsavtaler og gjeldende

betingelser. I mellomtiden kan du få svar på en del generelle

spørsmål på www.tiscali.no

 

Vennlig hilsen

Telenor

 

Knut Haakon Nilsen

leder Internett

 

Den fikk jeg, står ikke noe om at jeg kan bytte der?

 

EDIT: Ah, den var fra 13/03 :blush:

 

Men rart at jeg ikke har fått den mailen du har fått.

Endret av deleder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...