Gå til innhold

Children Of Bodom: Diskusjonstråd!


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...
Så absolutt! :)

 

Men hvorfor synes du det? Er det gitarspillet, vokalen, imaget eller at de er finske?

Og hvilke sanger og album liker du?

 

Veldig aktuelt spørsmål=) Som alle egentlig kan svare på=)

 

Jeg liker de pga musikken og tekstene. Men hører musikken før jeg legger merke til teksten.

Gleder meg sykt til de skal varme opp for Slipknot 10. nov =D =D

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Tror de er mer Melodic Thrash metal nå. Jeg digger Hatebreeder, Follow the Reaper og something wild. Etter det har det bare vært nedtur. eller sangene Sixpounder og Angels Don't Kill er bra men resten er bare ikke så bra lenger IMO.

 

 

Norther eier nå til dags ;) BARE fengende sanger.

 

Men anyway. Favorittsangen fra COB må da være Towards Dead End, Downfall, Silent Night, Bodom Night og Children of Decadence.

Lenke til kommentar

Jeg elsker Children of Bodom. Synes de nye albumene er bra, men de når ikke de gamle opp til ankelen engang. Hatebreeder er det beste albumet, og sangen Hatebreeder er den beste sangen dem har lagd. Gitarsoloen på slutten er så sinnsykt rå. Alexi Laiho er en av verdens beste gitarister. Ingen tvil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hørte en del på CoB når jeg var 14-16 år. Var et av de første relativt harde bandene jeg kom borti. Liker jo pga det mest av det gamle da og ikke så mye av det nyeste. Husker ikke hvilke sanger jeg likte best, men mener det var en som het "bed of razors" eller noe lignende som var favoritten.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fikk først øye på Children Of Bodom på barneskolen takket være mine heavy-metal frelste kamerater, etter mye Metallica, Pantera o.l. Så plustelig via LimeWire kommer denne fantastiske musikken. Warman på keyboard, Alexi sine soloer. Det var som en helt ny verden åpnet seg innenfor musikk. Alt er bare helt fantastisk (men ja de har også noen dritt-sanger akkurat som alle andre band)

 

Har sikkert hørt Downfall tusen ganger. Tror jeg må si Hatecrew Deathroll er det beste albumet, siden jeg har mest merkete favoritter fra det albumet. Så de i Oslo i 2008. Videoen fra Stockholm har jeg sikkert sett titals ganger. Setter den på bare for å høre musikken, men det blir til at jeg ser hele greien hver gang.

 

De er mitt favorittband helt klart. Og det skal MYE til for å slå CoB!

Lenke til kommentar
Jeg er ikke noe fan av CoB, stort sett pga musikken er kjedelig, det er ikke noe bra med å spille raskt, synth soloer og keyboard, dårlig vokal og en gitarist som rett å slett tror han er noe.

 

Hele CoB's spillestil synes jeg er lagget rundt Alexi Laiho. Du hører jo nest ingenting annet enn han som står der og spiller soloer ( riff som ligner VELDIG på soloer er vel mer nøyaktig. ) til tider hører man litt bra trommespill. Selve spillet til CoB begrenser endel av medlemmene, eller iallefall trommisen. Som er mye bedre enn det han får vist med CoB. CoB har også ganske typiske uoriginale tekster som de fleste band innenfor wankmetall har. Nei, Children of Bodom er for uoriginalt og med en alt for pompøs frontfigur for meg. Og dessuten fjortiss musikk av verste slag. ( N.B: "Fjortiss" er en tilstand, ikke en alder.  ;) )

 

Jaok, dine meninger. Men herregud, det at du kaller Children of Bodom fjortiss-musikk av verste slag, er det dummeste jeg har hørt på lenge...

Det var ikkje det dummeste eg har hørt på lenge i allefall.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke noe fan av CoB, stort sett pga musikken er kjedelig, det er ikke noe bra med å spille raskt, synth soloer og keyboard, dårlig vokal og en gitarist som rett å slett tror han er noe.

 

Hele CoB's spillestil synes jeg er lagget rundt Alexi Laiho. Du hører jo nest ingenting annet enn han som står der og spiller soloer ( riff som ligner VELDIG på soloer er vel mer nøyaktig. ) til tider hører man litt bra trommespill. Selve spillet til CoB begrenser endel av medlemmene, eller iallefall trommisen. Som er mye bedre enn det han får vist med CoB. CoB har også ganske typiske uoriginale tekster som de fleste band innenfor wankmetall har. Nei, Children of Bodom er for uoriginalt og med en alt for pompøs frontfigur for meg. Og dessuten fjortiss musikk av verste slag. ( N.B: "Fjortiss" er en tilstand, ikke en alder.  ;) )

 

Jaok, dine meninger. Men herregud, det at du kaller Children of Bodom fjortiss-musikk av verste slag, er det dummeste jeg har hørt på lenge...

Det var ikkje det dummeste eg har hørt på lenge i allefall.

 

Det er vel ikke fjortissmetall, men det er vel en grunn til at alle ikke-metalheads ELSKER COB. Liker forøvrig Follow The Reaper, Hatebreeder og Something Wild rimelig godt, Hate Crew er fet nok, men de mistet meg helt på Are You..., har forøvrig heller ikke giddet å sjekke ut Blooddrunk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...