bokhylle Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 (endret) Har en PC jeg skal ha med på hytta i sommer og skal spille noen spill men vet ikke hvilke spill jeg kan ha. PC`en har litt over 600mhz tror jeg (ikke sikker) og 128mb ram. Vet noen om noen klassikere? EDIT: Fant ut at den hadde 600mhz Endret 17. mai 2005 av bokhylle
Hurley Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 (endret) Skijump og Across! Edit: Gammel skijump: http://www.dsj.borec.cz/Download/Skijum%20Deluxe%202.1.exe Nyere skijump: www.mediamond.fi Gammel across: http://www.marshall.edu/ati/dfv/kids/games/motocross.zip Nyere across: www.elastomania.com Endret 13. mai 2005 av Hurley
Octavian Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 (endret) HL1 funker på 400 mhz, Cossacks gta 1 og 2 (gratis) simcitty 2000 \ streets of simcity (elendig grafikk) Tropico Hidden & Dangerous 1 deluxe (gratis) Day of the Tentacle (supert spill, hvis du får tak i det) Endret 14. mai 2005 av Octavian
Laserlasse Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 Kommer litt an på hva slags type spill du liker. Nethack, (K)Angband og Moria er spill som går som en kule på den maskinen. (Og også forsivdt på maskiner som er 10 år eldre enn den). Hvis du liker denne type spill (Rollespill med ascii-grafikk) så er det noen av de beste spillene som er laget, imho.
johnj Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 Henger meg på denne tråden fremfor å starte en ny. Har en Pentium MMX 200 MHz med 128 MB RAM og 8 MB skjermkort stående. Vil noen av de ovennevnte spillene fungere på denne, eventuelt andre klassikere? Siden den uansett bare står og støver ned kunne det vært gøy å sette den opp som en nostalgimaskin for eldre spill. Mener absolutt ikke å ta fokus fra trådstarters henvendelse, men hvis noen har tips til meg i samme slengen hadde det vært hyggelig.
Windoge Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 Henger meg på denne tråden fremfor å starte en ny. Har en Pentium MMX 200 MHz med 128 MB RAM og 8 MB skjermkort stående. Vil noen av de ovennevnte spillene fungere på denne, eventuelt andre klassikere? Siden den uansett bare står og støver ned kunne det vært gøy å sette den opp som en nostalgimaskin for eldre spill. Mener absolutt ikke å ta fokus fra trådstarters henvendelse, men hvis noen har tips til meg i samme slengen hadde det vært hyggelig. Du kan fortsatt spille klassikere som Monkey Island, Wolfenstein 3D, Worms osv.
Potetfar Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 Til begge to: www.dosgames.com har masse gamle spill som helt sikkert får fram litt nostalgi. Doom, Quake og Duke Nukem 3D kan jo være verdt å ta en titt på igjen.
FpsStu Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 TIM!!!! The incredible machines!!! Også det tomatspillet, med den tomaten som du skal hjelpe oppi lasteplanet elns...
dapre Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 Heisann! Alle disse titlene har jeg spillt på min gamle P75 Mhz hvis jeg ikke husker feil : Burde derfor gå bra på både 200 og 400 Mhz maskiner. Det meste er adventure spill, og herlig (?) fri for 3D grafikk. Simon the sorcerer 2 Monkey Island 1 Monkey Island 2 Gabriel Knight 2 7'th guest Alone in the dark 1 Alone in the dark 2 Indiana Jones and the fate of atlantis The Dig Day of the tentacles Sam and max hit the road. Full Throttle 1 Ultima Underworld 1 Ultima Underworld 2 Legend of Kyrandia Doom 1 Doom 2 Quake 1 Broken Sword 1 Broken Sword 2 Heroes 2,3 Duke Nukem 3D Dune 2 Command & Conquer Blade Runner Warcraft 2 Daggerfall Hidden and dangerous - deluxe The riddle of master lu Her er det mange godbiter, kos deg ! Mvh, Dapre
Lasse 90 Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 Transport tycoon http://openttd.com/downloads.php Har gått med mange timer på det Eller's kan du jo også spille red alert 1&2
Ol'H Skrevet 16. mai 2005 Skrevet 16. mai 2005 Starcraft for pokker! Å btw thomas, han kan da spille tyngre spill enn Wolf 3d med en slik maskin
Snorre Skrevet 16. mai 2005 Skrevet 16. mai 2005 Starcraft for pokker! Å btw thomas, han kan da spille tyngre spill enn Wolf 3d med en slik maskin Enig med deg der. Starcraft er et knall spill.
dapre Skrevet 17. mai 2005 Skrevet 17. mai 2005 (endret) Starcraft for pokker! Å btw thomas, han kan da spille tyngre spill enn Wolf 3d med en slik maskin Enig med deg der. Starcraft er et knall spill. Er du en science fiction fan prøv gjerne Starcraft, men hvis du er ute etter kvalitet og gjerne litt fantasy prøv heller Warcraft 2. Spillet OSER av kvaliet, selv etter 2005 standard, og var malen for horder av kommende strategispill. Endret 17. mai 2005 av dapre
H4ngm4N Skrevet 17. mai 2005 Skrevet 17. mai 2005 Heroes of Might and Magic III Et tidløst spill man kan spille leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå