Gå til innhold

TEST: Samsung SyncMaster 193P


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er det noen som vet hvordan det er å bruke Samsung P193 eller Dell 1905FP med en bærbar pc?

Jeg har en Aopen 1557 GLS med Radeon 9700 (128 MB) grafikkort. Denne har ikke DVI-utgang, så jeg bruker VGA-utgangen inntil jeg bytter maskin engang. Er dette mye dårligere, eller er det verdt det uansett? Bedre enn 15" 1400x1050?

 

Har hardwaren til den bærbare noe å si for å "drive" skjermen?

 

Hvordan er det å henge opp skjermen på veggen når kablene kobles nederst på foten? Er det utganger under (på) skjermen?

 

mvh

Torgard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte 193P etter å ha lest testen på HW.no, og kan summere med lekker skjerm, gode farger, bra innsynsvinkel, og veldig varienende med etterslep i spill. Noen spill har mye etterslep, andre har ingenting. Syns det er pussig, men det har sikkert noe med fargevalg å gjøre. Counter Strike: Source, for eksempel, spesielt på dust og andre "brune" maps, har mye etterslep. Nå kommer jeg fra CRT, så det er mulig jeg er for kravstor, men jeg ser det godt. Venner meg til det, men det er ganske mye. Men i Unreal Tournament 2004 kunne jeg ikke se noenting. Ikke Doom3 heller. Så det er bare noen spill som er plaga av det.

 

Men alt i alt en lekker skjerm. Lurte litt på om jeg skulle bruke angreretten, men skulle jeg fått mindre etterslep i CS:S, ville det gått ut over andre ting, og jeg vil ikke har noe dårligere innsynsvinkel og farger, så da får jeg bare venne meg til etterslepet.

 

Liten notis til HW.no: "Tilnærmet null etterslep"? Hvorfor testa dere ikke med Enemy Territory som dere pleier? Var det fordi dere ikke mente at det var en spillskjerm? I så fall er det dumt å skrive "Tilnærmet null etterslep" i konklusjonen, for da er det mange (meg inkludert) som antar at den er nettopp det. Da burde dere heller ha skrevet "Veldig lite etterslep til PVA panel å være".

 

Men er jeg enig i anbefalingen? Absolutt! Tror ikke jeg kunne fått bedre skjerm innenfor budsjettet mitt idag. :thumbup:

Lenke til kommentar

Dere burde begynne å teste i CS:S også, for det er der jeg merker etterslep på 193P. Det er som sagt mørke modeller mot brune vegger som lager mye etterslep, og jeg ville tippe at 193P ikke er noe unntak når det gjelder det... Forøvrig er det veldig mange som spiller CS:S og som stiller spesielt høye krav til hardwaren i forbindelse med det spillet, og nettopp derfor er det interessant å teste akkurat det. Akkurat som det er interessant å kjøre benchmarks på det når man tester skjermkort.

 

Men dere gjør som dere vil. Bare et forslag.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...