Gå til innhold

Politianmeldt, hva gjør jeg?


chil

Anbefalte innlegg

altså jeg solgte en pc på qxl,komplett fungerende pc el, hette overskriften(Jeg skrev enten i annonsen eller på mail at jeg kunne legge ved windows xp kopi, men at dette kunn formelt var lovelig hvis han selv eide lisens) jeg la derved ikke med noen CDkey...

 

 

Nå sikkert et halv år etter har han vist ringt et par ganger(men jeg er ikke noe flink til å ta telefonen å har ikke fått det med meg)

 

Å så har han anmeldt meg :no: , han kan jo ikke være helt smart...hva pokker sier jeg nå til politiet? har jeg mitt på det rene? grunnen til at han ikke er fornøyd var at han sier at pcn ikke fungerer fint uten CDkey, å han vil at jeg skal sende han den..men det er jo i ALLE fall ulovelig..

 

hmmmm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo rett og slett bare latterlig. Tror du har lite å frykte chil ;)

Bare så det er sagt, Microsoft driter i hvordan du installerer Windows så lenge du har en gyldig lisens på det du installerer. Det er i gråsonen, men som sagt, jeg tror du har lite å frykte.

 

Edit: for å si det slik. Er det noen som i det heltatt skal være i nærheten av å anmelde noen så er det Microsoft.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

I din situasjon vil jeg tro at du stiller sterkere enn ham. Det politiet er ute etter i enhver sak, er et forlik, så det vil nok ikke skje så veldig mye mer enn en samtale der dere kan bli enige. Dere vil nok ikke trenge å gå gjennom noen som helst instans, hvis politiet i det hele tatt gjør noe med saken. Du har nok ingen grunn til bekymring! ;)

Endret av KaYcH
Lenke til kommentar

Eller så tipser du bare fyren om hvor han får tak i en piratversjon, så bør han være glad. Jeg sier ikke at jeg oppfordrer til sånt, men all eventuell straff blir i så fall på hans skuldre.

 

Er ingen vits i å ta sånt til retten, bare en latterlig bagatell.

Lenke til kommentar

hmm takker...

 

Jeg sendte fyren en mail med en cdkey, burde kanskje ikke ha gjort det..men ville bare ha saken uta verden, er vel HAN som gjør noe ulovelig ved å bruke den? Jeg sa jo at det ikke var lovelig, å at han måtte ha sin egen Key..

 

håper han blir fornøyd nå da

Lenke til kommentar
Jeg sendte fyren en mail med en cdkey, burde kanskje ikke ha gjort det..men ville bare ha saken uta verden, er vel HAN som gjør noe ulovelig ved å bruke den? Jeg sa jo at det ikke var lovelig, å at han måtte ha sin egen Key..

Vel, ja det er han som begår lovbruddet, men jeg ville aldri ha gjort noe sånt. Det er ikke gitt at saken blir ute av verden for det. (?)

Lenke til kommentar

Ring te drittsekken, og si at han skal ringe Microsoft for å få Windows XP Cd i posten.

 

Greit og enkelt. Dem sender det se.

 

Kontankt en som har orginal Cd key og si du har mista cd-en. hehe

 

Men for en drittsekk som gjør det her, det kan hende det ikke er han d , hvis mor og far hans ikke har noe greier, og blir skuffa, og du ikke tar telefonen, så er det ikke så rart. Men han ringte vel på hus telefon.

 

Får aldri solgt en data. Da må den være billig.

 

Håper det går veldig bra med deg da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...