Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk noe sand eller rusk eller noe inn i forgasseren en gang. Da var den vrang å starte. Var det jeg mente med tett. Antageligvis kom det inn en gang forgasseren løsna.

 

Tennplugger fant jeg billig på Ebay. Bestilte 8 stk. for prisen av én her i norge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nå har jeg prøvd med ny tennplugg, og fremdeles ikke noe antydning til gnist.

 

Neste steg er å åpne motoren for å sjekke etter rusk og diverse!

 

Edit: Jeg får gnist på pluggen om jeg holder den nedtil motoren siden den da treffer metall, tegn på dårlig jordning da eller?

Endret av Tommsern92
Skrevet

Start med en mengde som du er komfortabel med og øk litt mer hvis det ikke skjer noe.

 

Man skal ikke bruke det til å få start på motoren hver dag for da begyner startgassen spise på en del ting som ikke er metall, men det skal mye til før det skjer.

Skrevet

Sjekk at du faktisk har gnist på pluggen før du begynner med startgass. Hold tennpluggen mot metall (sylinderen) og dra i snora. Ser du ikke gnist så er det noe elektrisk galt. Da kan du bruke 20 liter startgass uten å få starte. På min så hang stoppknappen seg opp en gang. Stoppknappen fungerer ved at den kortslutter inngangen på coilen.

 

Tenningssystemet er ekstremt simpelt. Ikke mye som kan gå galt. Det består av svinghjulet, coil med pick-up, pluggledning, plugghette og tennplugg.

 

Og det går ikke an å pumpe for mye bensin inn i motoren. Overskuddet går tilbake i bensintanken. Hvis du derimot prøver å starte for lenge med choken på så kan du drukne motoren. Da må du ut med tennpluggen og dra i snora til overskuddet har kommet ut.

Skrevet

Motortypen som sitter på Baja'n er ekstremt simpel. Har enda ikke vært borti en som jeg ikke har fått til å svive igjen. Får de gnist, bensin og luft og ikke lekker for mye så starter de så og si alltid.

 

Andre ting å sjekke (hvis du har gnist) er å se om tennpluggen er tørr eller fuktig etter du har prøvd å starte.

Skrevet (endret)

sedsberg! Du som er så godt kjent med E-maxx. :p Vet du hvor "Final gear ratio" kommer ut hen? Er det ut i fra girkassa eller ut i fra diffen eller jeg på ville veier?

Endret av Deppss
Skrevet (endret)

Dette er nok den første motoren du ikke greier å få start på sedsberg, gjort ALT du har sagt, fremdeles like død, ikke engang antydning til tenning på faenskapen!

 

Pluggen er såvidt fuktig når jeg har prøvd å starte den.

Gnist får den

Bensin får den og luft får den

 

Hva faen skal til da???

Endret av Tommsern92
Skrevet

Pleier å gå til "basic" når jeg har slitt med motorer.

 

En bensinmotor skal ha 3 ting for å starte og kjøre:

Riktig bensin/luft-blanding.

Kompresjon.

Gnist, sterk nok og til riktig tid.

Skrevet

Har et lite problem, hoppa slik at hovedplata knakk og roll cagen forskjøv seg på min FS monstertruck 1:5 isted.

Hovedplate har jeg funnet, men er det noen som vet hvor man kan få tak i roll cage?

Gjest medlem-16183
Skrevet

Noen som kan anbefale et helikopter til 1000 eller mindre? Vil ha et som er stabilt osv.

Skrevet

Jeg har et E-sky Big Lama, er et veldig basic nybegynner helikopter, to rotorer, ingen halerotor.

Er ikke for lett i starten som alle andre helikoptere, men går fort å lære seg det.

 

Har noen erfaringer med AR parrot drone 2 ? Og om den er verdt pengene?

Skrevet

Brant litt i lommeboka så det er bestilt :roll: Mener å huske at noen viste om en fiffig måte å få Hobbyking.com-folka til å merke pakken med en lavere verdi enn det egentlig inneholdet faktisk hadde slik at man unngikk moms, noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...