Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Den er 14A @ 14V

Med et 4S1P på rundt 3Ah og 5C ladestrøm skal det gå veldig bra. Evt. øke til 4S2P for å være skråsikker.

Endret av sedsberg
Skrevet (endret)

Jeg er som sagt litt skeptisk til kvaliteten på Zippy siden de vistnok takler kun 2C ladestrøm. Det er jo dårligere enn mange LiPo-batterier nå for tiden. Andre LiFePo4 jeg har sett på klarer opp til 5C. Muligens mer også.

Edit: Bestilte nå et 4S2P på 4,6Ah som kan lades på 20A.

Endret av sedsberg
Skrevet

Det var det jeg trodde. De må ha vært rusa de som har lagd den instruksjonen der.

Passer VXL regulatoren rett inn i E-Maxxen, eller er det noe bug jeg må kjøpe/fikse?

Skrevet (endret)

Det var det jeg trodde. De må ha vært rusa de som har lagd den instruksjonen der.

Passer VXL regulatoren rett inn i E-Maxxen, eller er det noe bug jeg må kjøpe/fikse?

Litt usikker. Motoren skal passe. Men du kan jo kun bruke 1 motor pér regulator. Vil tro det finnes adaptersett for å montere ESC-en også.

De ser veldig like ut så det skulle ikke forundre meg om de passa rett inn.

Endret av sedsberg
  • 2 uker senere...
Skrevet

Om jeg går for å kjøpe helikopter, tenkte jeg på noe som dette, er det lurt imed atj eg aldri har rørt et RC helikopter før?

Blir eventuelt denne for vanskelig å styre?

Og ja er klar over at alt ikke følger med i den siste der. :)

Skrevet (endret)

Tenk reaksjonen til de som faktisk prøver seg på den der. :D

Stolte over å ha dual-brushless-oppsett gir de bånn gass og det eneste de får er et lite rykk og en eim av svidd spole.

Endret av sedsberg
Skrevet (endret)

Det er nydelig det :!:

Edit: Hvis jeg har skjønt konstruksjonen av chassiet til E-Maxx'en riktig, så er den bygd for at BL regulatoren skal passe rett inn. Tror den skal smette rett in i de hullene som er halvskjerma rett forran standarfestene til orginal regultoren.

3903_chassis.jpg

Endret av Deppss
Skrevet

Hvis Man kjører børstemotorer så hardt at de blir nesten kokvarme og motoreffekten begynner å svikte, er det fordi magnetene har blitt for varme da?

Skrevet

Om jeg går for å kjøpe helikopter, tenkte jeg på noe som dette, er det lurt imed atj eg aldri har rørt et RC helikopter før?

Blir eventuelt denne for vanskelig å styre?

Og ja er klar over at alt ikke følger med i den siste der. :)

Skrevet

Kan motstanden gå så mye opp og redusere motoreffekten med 50-70%?

Det som også kan ha skjedd er at batteriene kan ha blitt overutladet. Da blir det masse varme og liten fart.

Skrevet (endret)

Lipo cut-off'en slo jo ikke inn da.. Sjekka batteriene og der var det minst 3,7v per celle.

Mulig det er noe utenomjordiske krefter som har slått til :p

Endret av Deppss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...