Gå til innhold

Få finere/strammere mage?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har ikke kontroll og peiling på dette med trening, så jeg spør dere.

Hva kan jeg gjøre for å få strammere og finere mage?

Er da jente, blir 16 år, 1.78 høy og veier ca. 60 kg.

 

Selvfølgelig kan jeg ta sit-ups, men hvor mange bør jeg ta, og hvilken metode gir best resultat?

Og hvor lenge bør jeg holde på?

 

Takker for svar,

Med vennelig hilsen,

Marte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan ta mange repitisjoner med ca 7-8 situps.. du venter da ett minutt ca så begynner du igjen gjør det så lenge du orker.. og ikke hver dag.. du skal vente 48 timer med å trene hvis du sliter maven din helt ut.. du kan bare ta vanlige situps.. og det hjelper og løpe også hvis du ikke vil ta situps..

Lenke til kommentar

Du trenger ikke trene magen til failure hver gang altså, magemusklene er ikke noen "supermuskler" som ikke skal trenes 100% annerledes enn de andre.

Hvis du skal trene mye mage, må du også trene annen støttemusklatur i ryggen, hvis ikke vil du etterhvert få en lutende holdning..

 

Husk uansett at du ikke vil kunne punktforbrenne fett fra midjen med isolerende øvelser. Så hvis målet er å bli kvitt fettet på magen må du uansett slanke deg..

Lenke til kommentar

Veldig viktig å trene ryggen også ja!

 

Når det gjelder punktslanking er det faktisk delte meninger:

 

Punktslanking

Selv om de fleste spesialister mener at punktslanking ikke er mulig, hevder Felico at hans crunch-program beviselig reduserte livvidde. For å bevise dette benyttet han to grupper studenter i en undersøkelse. Begge gruppene følgte crunch programmet i en måned med tre dagers trening, en dag hvile. Den ene gruppen opprettholdt sitt vanlige kosthold, fikk redusert livvidden med 3 cm. Den andre gruppen kombinerte treningen med et diett opplegg som daglig låg ca.500 kcal under vanlig inntak. Denne gruppen reduserte livvidden med 6 cm. For begge gruppene ble muskeldefinisjonen vesentlig bedre i løpet av den måneden de deltok i programmet.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler det å følge DETTE programmet. Det er meget effektivt, har brukt det i noen år selv.

 

Enig, det programmet fungerer supert for meg!

 

Husk uansett at du ikke vil kunne punktforbrenne fett fra midjen med isolerende øvelser. Så hvis målet er å bli kvitt fettet på magen må du uansett slanke deg..
Korrekt, det er UMULIG å punktforbrenne på noen som helst måte, utenom fettsuging da... Det som refereres til iden artikkelen er at du strammer opp kroppen(les: magen) men det blir ikke punktslanking av den grunn

 

Magen tåler mer juling en andre muskel grupper bare så det er sagt

 

Det er en sannhet med modifikasjoner. Du kan trene den ofte, men den trenger hvile som hvilken som helst annen muskel :thumbup:

 

Mitt forslag er 1 times gåtur før du har spist frokost (og)eller et par-tre joggeturer i uka, da ser du raskt resultater

 

lykke til :w00t:

Lenke til kommentar
Husk uansett at du ikke vil kunne punktforbrenne fett fra midjen med isolerende øvelser. Så hvis målet er å bli kvitt fettet på magen må du uansett slanke deg..
Korrekt, det er UMULIG å punktforbrenne på noen som helst måte, utenom fettsuging da... Det som refereres til iden artikkelen er at du strammer opp kroppen(les: magen) men det blir ikke punktslanking av den grunn

Helt korrekt!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242
tenker du på mageprogrammet, så er alt forklart på sida, med tre dager med trening, så en med hvile, så tre nye treningsdager men med to flere reps, og slik går dagene... :D

Hva er forskjellen mellom repitisjoner og sett?

Er repitisjoner hvor mange ganger du skal løfte deg opp per øvelse, og 1 sett er bår man er ferdig med alle øvelsene?

Lenke til kommentar
tenker du på mageprogrammet, så er alt forklart på sida, med tre dager med trening, så en med hvile, så tre nye treningsdager men med to flere reps, og slik går dagene... :D

Hvis dagene mine går slik så tror jeg at ***** meg..

 

Det nok å sykle meg en tur eller bare gå en tur, jeg er 15, konfirmasjon om 2uker, veier circka 65-72kg, er 1.75-1.80

 

Jeg er ikke av den grunn feit, men når jeg har spist en del, så står magen litt ut :blush:

 

Gruer meg til sommer`n, selv om jeg er gutt ja.

Jentene i distrikte ser jo bare på magen med engang :mad:

 

men ser dem rundt hjørnet så vil dem bli overrasket og se at FirstPrice er en kjekk gutt

hehe

 

Drikker 1,5L hver dag i gjennom snitt tror jeg, legger det seg veldig på eller ?

Hvis jeg slutter med cola osv. blir jeg mindre rundt livet da lissom ?

Lenke til kommentar
tenker du på mageprogrammet, så er alt forklart på sida, med tre dager med trening, så en med hvile, så tre nye treningsdager men med to flere reps, og slik går dagene... :D

Hva er forskjellen mellom repitisjoner og sett?

Er repitisjoner hvor mange ganger du skal løfte deg opp per øvelse, og 1 sett er bår man er ferdig med alle øvelsene?

dette programmet har 10 SETT, i hver av disse settene, tar man x antall REP(repetisjoner)

Så ja, du har helt rett

Lenke til kommentar
Drikker 1,5L hver dag i gjennom snitt tror jeg, legger det seg veldig på eller ?

Hvis jeg slutter med cola osv. blir jeg mindre rundt livet da lissom ?

 

Svaret er JA og JA.

 

Hehe, kommer selvfølgelig litt an på hva du spiser ellers, men 1,5l cola om dagen er 1,5 liter for mye. Dagsbehovet er ca. 2,5-3l, hvis du mer enn havlparten av dette er noe svart vann fylt til randen med sukker sier det seg selv at det ikke akkurat er sunt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...