_Adler_ Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Jeg bruker CCleaner til "Versting" jobben siden det er raskt og effektivt.Da er nærmest alle problemer borte bortsett fra i registeret. Jeg kjører da Registry Mechanic (ikke med i testen til _Adler_? Få det med ) Dette pleier å gjøre susen. Ok skal prøve å få med det også. Til nå har jeg jo brukt dataen ganske mye så det er vell kanskje blitt litt fleremfeilo i registeret kan jeg tenke meg (blir fort det). Kommer til å kjøre en ny test, med alle programmene jeg nevnte etterhvert. Da blir også Registry Mechanic og jv16 med Noen som har råd til hvordan jeg kan lage skikkelig rot i registeret mitt, slik at jeg får mange feil og unødvendige oppføringer osv.? Det er mulig å avinstallere diverse program, men flere tips? Lenke til kommentar
Jubelsau Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Bruker RegSupreme Pro 1.1... Men hvordan i h****** veit du hva du kan fjerne, og ikke ikke fjerne? Eller kan man fjerne alt? Endret 13. mai 2005 av Røvenskiold Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Bruker RegSupreme Pro 1.1... Men hvordan i h****** veit du hva du kan fjerne, og ikke ikke fjerne? Eller kan man fjerne alt? Jeg fjerner alt jeg, uten at det har skjedd noe hittil Jeg stoler som sagt på at RegSupreme gjør jobben sin. Lenke til kommentar
Månebaronen Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Noen som har prøvd Ashampoo sin Winoptimizer Platinum Suite? Jeg bruker den men har ikke noe å måle den opp mot så jeg vet jo ikke hvor bra det er.. Hva med System Mechanic? Lenke til kommentar
whom Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Noen som har prøvd Ashampoo sin Winoptimizer Platinum Suite? Jeg bruker den men har ikke noe å måle den opp mot så jeg vet jo ikke hvor bra det er.. Hva med System Mechanic? Jeg bruker 3 programmer: -JC16 for registerrensning -Microsoft Antispyware (tidligere Giant) -Winioptimizer Platinium Suite for crap cleaning. Anbefales Lenke til kommentar
Månebaronen Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 -JC16 for registerrensning-Microsoft Antispyware (tidligere Giant) -Winioptimizer Platinium Suite for crap cleaning. Anbefales Dvs at reg cleaner'n i WinOptimizer ikke duger? Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Noen som har prøvd Ashampoo sin Winoptimizer Platinum Suite? Jeg bruker den men har ikke noe å måle den opp mot så jeg vet jo ikke hvor bra det er.. Hva med System Mechanic? Joda, jeg bruker også den, bra du sa det for jeg har installert den nå. Den er jo bra den, men finner ikke akkurat så mye da. I skrivende stund finner Ashampoo WinOptimizer Suite 23 feil i registeret mitt, mens RegSupreme finner 355 feil. Så man kan ikke akkurat si at Ashampoo sin er så fryktelig bra Så har jeg testet med jw16, som jeg syns er strålende. I skrivende stund finner den 376 feil i registeret, da med agressiv scan slått på. Det som er bra med jw16 er at den viser hvor store feil det er. Den er også klart best til nå Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 _Adler_ Skrevet: 13/05/2005 : 13:43 Noen som har råd til hvordan jeg kan lage skikkelig rot i registeret mitt, slik at jeg får mange feil og unødvendige oppføringer osv.? Ikke noe problem. Bare slipp til noen av den yngre garde, alt fra 4 - 15-16 år duger. La de få boltre seg med demo cd'er fra spillblader, pusur skoledagbokcd, og la de få fritt spillerom ei god stund. Utrolig hva de får til, ikke forstår jeg hvordan. Det skal ikke mye til før du har godt arbeidsgrunnlag. Kanskje ikke sikreste måten å få testet, men sjansen er stor for at du får en realistisk test. Kanskje litt off topic... Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 _Adler_ Skrevet: 13/05/2005 : 13:43 Noen som har råd til hvordan jeg kan lage skikkelig rot i registeret mitt, slik at jeg får mange feil og unødvendige oppføringer osv.? Ikke noe problem. Bare slipp til noen av den yngre garde, alt fra 4 - 15-16 år duger. La de få boltre seg med demo cd'er fra spillblader, pusur skoledagbokcd, og la de få fritt spillerom ei god stund. Utrolig hva de får til, ikke forstår jeg hvordan. Det skal ikke mye til før du har godt arbeidsgrunnlag. Kanskje ikke sikreste måten å få testet, men sjansen er stor for at du får en realistisk test. Kanskje litt off topic... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Jeg tenkte jeg kunne lage en uoffesiell test av hvor mange feil/unødvendige oppføringer de registy-programmene, jeg har installert nå, finner.Jeg utførte testen på følgende måte: Først så rotet jeg det litt til bla. ved å avinstallere noen programmer. Dette for å være sikker på at det ble en del oppføringer med feil o.l. Så åpnet jeg alle programmene som du ser i listen under slik at alle var åpnet før jeg begynte å scanne. Jeg åpnet alle sammen for å forhindre at det kanskje ble reister-verdier når jeg åpnet de. Bra å være på den sikkre siden. Her er resultatene: Regsupreme: 396 AusLogics BoostSpeed: 183 Ace Utilities: 133 TweakNow PowerPack 2005: 52 Ccleaner: 50 Advanced Uninstaller PRO: 43 PC Surgeon: 12 Spinel Clean & Tidy: 11 Advanced System Optimizer: 10 Som dere ser er RegSupreme klart best, og med AusLogics BoostSpeed litt bak. Programmene finner som oftest litt forskjellige ting hver, av og til finnner visse program mer enn andre og omvendt. Men det er RegSupreme som jeg syns er best. Håper dette kan komme til nytte. EDIT; fikset noen småting Nå vet jeg ikke jeg mye til de programmene, men det kan være de sorterer på forskjellig måte. Feks. så kanskje det som fant 10 feil har sortert det slik at den har samlet det i 10 forskjellige "grupper". Men hva vet jeg . Du kan jo sjekke da. Feks ved å la den som kom dårligst ut i testen få rengjøre, for så å la den beste sjekke igjen. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Før brukte jeg Norton Systemworks for å finne/rette opp feil i windows. Er det samme nytten disse registry cleaner programmene gjør? Jeg ser at jeg stadig får blåskjerm nå ved oppstart, så jeg skulle gjerne funnet ut hva som var galt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå