Gå til innhold

DVD Rippings programvare - enkelt + bra

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvilket program anbefaler dere meg å få tak i?

Har prøvd både "Super DVD Ripper" og "Apollo DVD Copy", men fikk feil ved kopieringa. Bla. så fikk jeg hakkete lyd ved Super DVD programmet, og Apollo greia var for komplisert og sånn. Vil ha et enkelt program som gjør alt for meg - kopierer inn og komverterer om til avi eller mpg, alt ettersom hva som er best. Gjerne et program hvor jeg selv kan bestemme hvor stor .avi filen skal bli helt til slutt, og kvalitet.

Noe å anbefale? Legg gjerne ved en liten forklaring :)

På forhånd takk :)

EDIT: Når jeg kopierer med Super DVD Ripper, og avslutter etter 5 min for å sjekke hvordan kvaliteten blir (før jeg ripper hele filmen slik at jeg vet hvordan resultatet vil bli), og går inn på fila i wmp, så hakker lyden hvert tredje sekund! Noen som vet hvorfor det blir sånn?

Endret av w3p
Videoannonse
Annonse
Skrevet

DVD Shrink og DVD Decrypter er akkurat det du spør etter. Installer begge og start DVD Shrink. Lar deg velge komprimering (altså størrelse) og hvilke deler av DVD-plata du vil ha med. Google it!

Skrevet

DVDShrink fungerer bra, men bildet blir ikke så bra hvis man ikke aktiverer en funksjon i innstillingene. Etter at jeg aktiverte fikk jeg mye bedre bilder/kvalitet, men det tar litt lengre tid da. Kan prøve å finne ut hva den innstillingen heter.

Skrevet (endret)

Er sikker deep analysis. bruker bare dvdshrink og har fått bra resultater på backup filmene mine så lenge det ikke blir for mye/høy komprimering av dem.

Jeg fjerner alt av unødvendig tilleggsmateriell og lydspor , eller setter tilleggsmateriellet og menyer på en høy komprimerings prosent.

Endret av Lugmeister
Skrevet

Den kommer opp når man trykker på backup knappen. tar 30-50 minutter fra start til slutt. Bruker bare denne innstillingen for å være sikker på å få best mulig resultat. Tror deep analysis har mer å si jo mer man komprimerer filmen.

Skrevet
EDIT: Når jeg kopierer med Super DVD Ripper, og avslutter etter 5 min for å sjekke hvordan kvaliteten blir (før jeg ripper hele filmen slik at jeg vet hvordan resultatet vil bli), og går inn på fila i wmp, så hakker lyden hvert tredje sekund! Noen som vet hvorfor det blir sånn?

Skjer dette også i andre mediaavspillere enn wmp? VLC f.eks.?

Skrevet (endret)

Skjer dette også i andre mediaavspillere enn wmp? VLC f.eks.?

Har faktisk ikke prøvd, men regner nesten med det :s

Takk for alle svar! Laster ned DVD Shrink og det andre greiene nå :)

EDIT: Klarer dette programmet å rippe kopisikra dvd-er?

Endret av w3p
Skrevet

Er alt dette programmet gjør ripping? Hvis jeg vil ha dvd-en over i feks. .avi eller .mpg format, hvordan gjør jet dette? kan jeg gjøre det i samme program?

Skrevet (endret)

Se på signaturen min. Der ligger en link til hjemme siden min...du kan jo alltids ta en titt på den! ;)

Edit: Det er forresten en guide der som forklarer hvordan du bruker programmet....meget enkelt :thumbup:

Endret av ahumoe
Skrevet (endret)

DVDShrink kopierer som sagt dvd til dvd og konverterer ikke til mpeg eller .avi hvis du vil det.

Da har jeg misforstått litt.

Hva er fordelen med å rippe til divX enn til .avi? Bedre kvalitet i forhold til str.?

Med dvdx 2.2 kan man sikkert ikke få oppgitt hvor stor filmen blir på slutten. Blir dumt hvis den overskrider 700 mb grensen, for da er det lite å gjøre med det i ettertid.

Alle slike programmer jeg har prøvd har ikke denne funksjonen.

Hvor lang tid tar den metoden du heviser til, ahumoe?

de programmene jeg har brukt til nå bruker 4-5 timer ca.

Endret av _Adler_
Skrevet

Anbefaler å bruke xmpeg til å konvertere DVD til divx. For å få riktig størresle, bruker man bare bitratekalkulatoren til divx.

Skrevet
Anbefaler å bruke xmpeg til å konvertere DVD til divx. For å få riktig størresle, bruker man bare bitratekalkulatoren til divx.

Bitratekalkulatoren....:hm:

Kan du utdype det litt?

Skrevet

Kan du utdype det litt?

Skriver inn hvor stor du ønsker at filmen skal bli, hvor lenge den varer og hvor bra bitrate du har på lyden, så den regner ut hvilken bitrate du skal bruke.

Skrevet

Kan du utdype det litt?

Skriver inn hvor stor du ønsker at filmen skal bli, hvor lenge den varer og hvor bra bitrate du har på lyden, så den regner ut hvilken bitrate du skal bruke.

Hvor finner jeg den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...