Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SMC2804 WBR problemer


Anbefalte innlegg

Nå har jeg virkelig gjort noe dumt. Har ADSL fra Telenor, med SMC 2804WBR EU. 3 pc'er i huset har det siste året hatt det flott, 2 av disse via trådløst og den siste via kabel. (Både internett og LAN). Situasjonen er den at jeg i går merket treghet på linja, og restartet ADSL modemet (den telenor har gitt meg). Da jeg skrudde denne på igjen var internett borte, og selv ikke resetting av routeren fra smc hjalp. Det går fint å komme på nett UTEN boksen fra smc, men når jeg kobler denne til på samme måte som har fungertt godt siste året får jeg ikke koblet til. Normalt har jeg kommet meg inn i routeroppsettet ved ip 192.168.2.1, men dette funker ikke lenger, ping av denne funker ikke, pinge andre pc'er på nettverket funker ikke, ipconfig funker ikke, og det søte lille ikonet som tidligere har fungert sier bare at jeg har "limited or no connectivity" (engelsk xp pro med sp2) TCP/IP er konfigurert til å motta ip automatisk, og DHCP er enabled. Eneste ip adressen jeg klarer å få starter på 169.254.xx, og i følge manualen til smc betyr dette at jeg må resette routeren, hvilket jeg har prøvd uten resultat. Om noen har et bra forslag mottas dette med stor takk. jeg kommer på nett uten routeren, men vil gjerne ha tilbake mitt trådløse lan. Hurtig hjelp settes stor pris på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...