Gå til innhold

Fått tilbud om en brukt PC (10 000,-) Bør jeg ta d


Anbefalte innlegg

Det er en Intel P4 (Northwood) som vistnok skal kjøre 3,9ghz (3,0 i utgangspunktet)

 

X800XT Sapphire Kort

1024 MB OCZ ram (aner ikke hvordan, men det tåler 3,9ghz)

Asus Hovedkort (vet ikke type, men kan ta en telefon om det har stor betydning for pris)

 

CPU og Skjermkort er vannavkjølt med deler fra Dangerden (RBX blokk og en ATI 9800 blokk på skjermkortet, er en "Extreme II radiator" (?))

Swiftech pumpe og en plexivanntank.

 

 

 

det er bare 160gb lagringsplass, men kan vel altids bytte til noe mer om jeg trenger d... (SATA raid)

 

 

DVD-Brenner medfølger samt vifter osv osv alt det vannavkjølingsgreiene...

19" skjerm, mus og tastatur medfølger

 

Han som selger vil ha 10 000 fra meg, eller 12-15 fra "andre" om de ikke er kompis sier han.. så jeg lurer på om det er et bra kjøp eller om jeg bør drite langt i det og heller satse på et AMD 64 system... evt hvor langt ned jeg må prute for at det skal være verdt bruktkjøpet... Software medfølger vist :)

 

Jeg tenkte det kunne være et godt kjøp siden den kjører så ufattelig høy hastighet på CPU, skjermkortet kan vistnok overklokkes en del også ettersom det er vannavkjølt... jeg har litt erfaring med overklokking og tror jeg kan kose meg med vannkjølinga.. pcen ser pen ut, men er svært kabinett da..

 

Pcn er vistnok ikke så gammel heller, lite brukt også sier han.

 

Har lekt mye med data, men prisantydning er jeg blank på. Help please :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det er intel, og sikkert den gamle typen, og at skjermkort er agp. Ville jeg ikke godt for denne. Utenom det hadde det vært fint å vite hva slags ram det er.

 

Og kansje kabinett og psu. Men det er jo litt dumt at du må kjøpe cpu, hk og skjermkort ved neste oppdatering, og kansje til-og-med ram. Hadde det vært lga 775 eller amd 939 hadde det vært et godt kjøp.

Lenke til kommentar

En enkel å grei måte hvordan du kan regne ut hva det er verdt så gjør følgende:

Finn ut hva motsvarende komponenter i pc'n koster i dag, dra av 50% på prisen, vips har du en grei veiledende bruktpris dersom kompententene ikke er eldre enn 1 år, da drar du av 75% på prisen.

 

f.eks:

Sappire R. nypris = ca 3000 - 50% = 1500,-

minne nypris = ca 1200 - 50 %= 600,-

 

osv...

Endret av TOMpsy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...