Gå til innhold

Øl i tastaturet *haha det funker igjen*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Vask tastaturet med såpe.

2. Skyll tastaturet rent for såpe(les RENT)

3. plugg i og prøv det.

 

Hvis dette ikke virker, anbefaler jeg dette:

3b. Skyll det med noen brannfarlig.

4. Forsiktig (les forsiktig) tenn på tastaturet mens du planlegger ditt neste tastatur.

 

Edit: da jeg sølte et halvliter-glass på broderns tastatur, la jeg det på peisen en dag, og neste dag funket det fint.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

sikkert bare å bestille nytt... dersom det er grupper med taster som har slutta å virke så er sikkert eit par av printbanene inne i tastaturet brent av.. og dei er eit helvete å fikse.

 

har du sjukt flaks og dei ikkje er brent av, men bare kortslutta (uten at der går stor nok strøm til at eit eller anna brenne opp) så er det fleire lag med "folie" som ligge opp på kvarandre. For å få tørka opp væske mellom dei folielaga så må en nesten demontere tastaturet og ta fra kvarandre folien, eller vente til jul... ;)

Lenke til kommentar

Må bare følge med de over her.

I mange tastatur er det to plastplater som ligger inntill hverandre med noen kretser på , i mange tilfeller må du vaske mellom disse for å få det til å funke igjen.

 

Alkohol er ikke bra for tastatur, det meste annet går bra, men en liten dråpe alkohol så er det ut på skeiva :no:

 

Et lite hint til neste fest: ha et gammalt jallatastatur på pc'n din, som det ikke gjør noe at blir ødelagt, og gjem det andre godt bort :thumbup:

Lenke til kommentar

tastaturet mitt har overlevd 2-3dl 96% :thumbup:

 

skulle passe på en flaske for en kammerat så han satte den på bordet der. så skulle jeg bar lukte på greiene da mistet han korken på golvet jeg skulle ta tak i flasken for å lukte da klarte jeg å "bomme" så jeg sølte ut ganske my eopp i tastaturet og utover golvet. tastatur og alt overlevde utenattmeg for mamma var ikke blid når det luktet sprit over hele huset de neste dagene :p

Lenke til kommentar

tastaturet mitt har overlevd 2-3dl 96% :thumbup:

 

skulle passe på en flaske for en kammerat så han satte den på bordet der. så skulle jeg bar lukte på greiene da mistet han korken på golvet jeg skulle ta tak i flasken for å lukte da klarte jeg å "bomme" så jeg sølte ut ganske my eopp i tastaturet og utover golvet. tastatur og alt overlevde utenattmeg for mamma var ikke blid når det luktet sprit over hele huset de neste dagene :p

 

ON TOPIC:

 

er det et godt tastatur som du synes er digg da ville jeg anbefala munn til munn metode for å få det igang igjen. er ikke morro å vende seg til nytt tastatur. prøv i såfall å få tak i et som er nogen lunde likt (taste avstand/størrelse/trykkfølsomhet)men hvis du ikke liker det noe spessielt så er det bare å kjøpe seg nytt. prøv noen å se hvem du liker før du kjøper nytt. og husk det enkle er ofte det beste. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sorry for at jeg ripper opp i denne gamle tråden, men satt meg ned i dag for å sjekke tastaturet en siste gang før jeg bestillte nytt, og gjett hva som skjedde? Det funker! har ikke rørt det siden dagen etter det fikk en halvliter over seg, har bare ligget her å vært lei seg, men nå så funker det fakstisk helt fint! skriver på det nå! Merkelig...

Lenke til kommentar
Sorry for at jeg ripper opp i denne gamle tråden, men satt meg ned i dag for å sjekke tastaturet en siste gang før jeg bestillte nytt, og gjett hva som skjedde? Det funker! har ikke rørt det siden dagen etter det fikk en halvliter over seg, har bare ligget her å vært lei seg, men nå så funker det fakstisk helt fint! skriver på det nå! Merkelig...

Det er vel ikke merkelig. Det har tørket og evt dårlig kontakt og overslag er borte. Trenger ikke å gå istykker det blir fuktig vet du :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...