smetho Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Heisann. Starta en Gnome Warlock igår og har nå spilt den til lvl 9 (øyestrax 10), og synes det var morsomt. MEN, når jeg leser litt rundt så er det mye klaging på at warlock er ekstremt nedpriorotert av Blizzard (ergo uttrykket 'warlocked'). I tillegg er folk rimelig 'fed up' av disse soul shardsene som man må farme (dette kan man tydelig se i denne filmen). Siste men ikke minst, jeg spiller som Allianse så jeg vil muligens slite om jeg møter Undead på grunn av Will of the Forsaken. Før jeg startet ny karakter så stod valget mellom Warlock eller Priest. Hva mener dere jeg burde satse på? Er Priest like morsomt å spille som Warlock? Hva mener dere er hovedgrunnene til å velge en av disse klassene fremfor den andre? Ja, jeg vet at jeg burde fortsette med Warlock da jeg syntes det var morsomt Men vil ikke "kaste vekk" masse tid på en klasse som blir frustrerende i høyere levler. PS. Er på PvE server med denne så PvP står ikke i fokus. Men vil nok PvP`e en del etterhvert så det kan jo påvirke valget. Setter igrunn pris på de fleste kommentarer her. Har igrunn alltid hatt problemer om å skille disse to klassene utifra det lille jeg har lest
MindTooth Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Kan gi det et godt tips.. Velg prest og start på Silvermoon, og hvis du kommer høyt opp i lvl, blir du veldig ettertraktet, fordi det er litt mange pallys på Silvermoon, og få healere! Ettersøkt etter healere for mange instancer å slikt! (Rett meg hvis jeg tar feil!)
WarpX Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Problemet er bare at som Alliance Priest kommer du også til å slite med Undeads (WotF). Aldri i livet om jeg kjører samme løpet en gang til, selv om jeg har lyst til å begynne en Alliance Priest.
chokke Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 bare drit i roguesene da. Hvis jeg blir ganka setter jeg meg ned og venter på å daue, gidder ikke sloss.
Lucas Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Vel jeg spiller ikke spillet selv, men flere av vennene mine gjør det, og fikk se når de spillte, det var slik at på ett raid med kanskje 50 stk. så var det SVÆRT få prester med, under 5 vil jeg si, og det så helt rått ut det som skjedde, fordi ALLE, eller de fleste beskyttet prestene, og prestene er nøkkel personer, og så snart jeg får tak i en trial key så starter jeg en prest, hint hint PM meg hvis du har en du vil gi bort
Sponis Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Vil sterkt anbefale deg og alle andre å spille priest, eg har aldri spilt priest før, men det frister litt å starte en. Grunnen er, Når du kommer litt over lvl 40 er det ofte litt lite av quest, og dessuten trenger du så masse xp at å bare levle på quest vil gå veldig treigt, du blir altså tvunget til å grinde, og den gøyeste måten å grinde på er sjølvsagt instances. For en stund siden brukte eg ca 10 timer game-time på å stå og mase i LFG channelen etter gruppe til Uldaman. Og det er rett og slett et slit å finne gruppe til instancer vist du ikkje er priest eller warrior. Eg kan bare tenkte meg kor deilig det må være å bare sei "hei, eg er priest", og så få masse /w av folk som vil ha deg med. Så vist du vil slippe alt slitet med å finne gruppe, så velger du priest.
Netforce Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Tja, mine erfaringer er litt delte, for rett nok folk tar kontakt med en fordi en er attraktiv, men problemet er at det er så utrolig mange som ikke forstår rollen til en Priest i et party. Opplevde engang i Gnomeregan at ei gruppe forventa at jeg skulle tanke monstere samtidig som jeg heala dem.... Så det er litt både og... Med Warlock så kan du ihvertfall i større grad velge om du vil spille i party eller ikke, Priests har ikke det alternativet.
smetho Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Skrevet 8. mai 2005 Er vel egentlig i stor grad en solo-spiller, så heller fortsatt mot Warlocken min. Spille i gruppe er kjekt nok det! Men vil ha muligheten til å kjøre mitt eget løp også. Tror, etter å ha lest litt videre, at jeg heller går for en Priest senere og går for Warlocken nå. Fortsatte innspill er derimot fortsatt ønskelige!
toretors Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Det irriterende med warlock er jo at man har nærmest null stun-spells, noe som er viktig for en caster, spesielt i pvp mot melee-klasser. Hvis du velger priest kan du også shadow-specce i stedet for å tenke på healing, dette er ofte greit i starten av spillet da det meste går i solo-spilling. Anbefaler å lese på blizzard sitt forum om de forskjellige klassene. Mye nyttig informasjon fra folk som kjenner spillet ut og inn.
MindTooth Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Er vel egentlig i stor grad en solo-spiller, så heller fortsatt mot Warlocken min. Spille i gruppe er kjekt nok det! Men vil ha muligheten til å kjøre mitt eget løp også. Tror, etter å ha lest litt videre, at jeg heller går for en Priest senere og går for Warlocken nå. Fortsatte innspill er derimot fortsatt ønskelige! Tror du kan kjøre et omtrent like godt solo-løp med en shadows priest og en warlock! (Rett meg hvis jeg tar feil)
Netforce Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Tror du kan kjøre et omtrent like godt solo-løp med en shadows priest og en warlock! (Rett meg hvis jeg tar feil) Da retter jeg på deg, Warlock har en helt genial pet som gjør soloing som en lek, det har på ingen måte noen shadow-priest.
Vegard87 Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Vil sterkt anbefale deg og alle andre å spille priest, eg har aldri spilt priest før, men det frister litt å starte en. Grunnen er, Når du kommer litt over lvl 40 er det ofte litt lite av quest, og dessuten trenger du så masse xp at å bare levle på quest vil gå veldig treigt, du blir altså tvunget til å grinde, og den gøyeste måten å grinde på er sjølvsagt instances. For en stund siden brukte eg ca 10 timer game-time på å stå og mase i LFG channelen etter gruppe til Uldaman. Og det er rett og slett et slit å finne gruppe til instancer vist du ikkje er priest eller warrior. Eg kan bare tenkte meg kor deilig det må være å bare sei "hei, eg er priest", og så få masse /w av folk som vil ha deg med. Så vist du vil slippe alt slitet med å finne gruppe, så velger du priest. det stemmer at priest er ettertraktet, men det er ikke få quests, du trenger aldri grinde. I alle fall ikke til du er lvl 50, for det er jeg
MindTooth Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Tror du kan kjøre et omtrent like godt solo-løp med en shadows priest og en warlock! (Rett meg hvis jeg tar feil) Da retter jeg på deg, Warlock har en helt genial pet som gjør soloing som en lek, det har på ingen måte noen shadow-priest. Trodde jeg ikke trengte å ta med den, men det stemmer veldig bra!
Sponis Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Vil sterkt anbefale deg og alle andre å spille priest, eg har aldri spilt priest før, men det frister litt å starte en. Grunnen er, Når du kommer litt over lvl 40 er det ofte litt lite av quest, og dessuten trenger du så masse xp at å bare levle på quest vil gå veldig treigt, du blir altså tvunget til å grinde, og den gøyeste måten å grinde på er sjølvsagt instances. For en stund siden brukte eg ca 10 timer game-time på å stå og mase i LFG channelen etter gruppe til Uldaman. Og det er rett og slett et slit å finne gruppe til instancer vist du ikkje er priest eller warrior. Eg kan bare tenkte meg kor deilig det må være å bare sei "hei, eg er priest", og så få masse /w av folk som vil ha deg med. Så vist du vil slippe alt slitet med å finne gruppe, så velger du priest. det stemmer at priest er ettertraktet, men det er ikke få quests, du trenger aldri grinde. I alle fall ikke til du er lvl 50, for det er jeg Som eg skreiv så vil det gå veldig treigt å bare queste opp til lvl 60. Kjenner ingen som aldri har grindet instancer.
HappyStabby Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Spill det du liker, ikke hva som er ettertraktede, warlocks har sine problemer ja. Men du verden det er en gøyal klasse, Har storkost meg hele veien til 55. Ingen problemer å finne grupper heller.
Bautastein Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 (endret) Spill det du liker, ikke hva som er ettertraktede, warlocks har sine problemer ja. Men du verden det er en gøyal klasse, Har storkost meg hele veien til 55. Ingen problemer å finne grupper heller. Jeg har spilt warlock til lvl 51 nå. Artig klasse, ja. Men som du nevnte helt riktig i første post, så er det en del irriterende ting. De største problemene er PvP-relatert. Lite /ingen forsvar mot meleeklasser, spes. rogue, shards brukes opp mye fortere enn det tar å samle dem. I neste patch blir det i midlertid mulig å skaffe seg shards i PvP, en stor forbedring. Shards kan irritere litt, spesielt når du må bruke de fordi pets forsvinner når du rir. En annen ting er at 8-debufflimiten gjør at dine kraftige dots blir skjøvet ut til fordel for dårligere debuffs fra andre i raid. Disse tingene kan imidlertid være fikset innen du når lvl 60. Ikke vær hundre prosent sikker på dette, da mange problemer har vært siden beta. Jeg vil allikevel si i Warlock vs Priest: Morsomst å spille: Warlock Best i PvP: Priest Lettest og mest morsom å grinde i PvE: Warlock Mest ønsket i instanser: Priest (likevel ikke umulig å få plass i instanser for warlock likevel, soulstone er viktig for å unngå wipe + warlock skader endel) Endret 9. mai 2005 av Pinglebolle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå