Gå til innhold

Skal jeg kjøpe Xbox eller PS2?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillene koster stort sett det samme. Grafikken er det ikke mye forskjell i, Xbox har nok til tider noe bedre grafikk enn PS2, men det er ikke noe du vil merke mye til.

Hvilken konsoll du bør ha er helt avhengig av hvilke spill du vil ha, mener nå jeg. Noen er eksklusive til PS2, andre til Xbox.

Så, bare si litt om hva slags spill du vil spille, så blir det nok lettere å hjelpe deg å velge. :)

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Hmm... Jeg vil nå si at grafikken er vesentlig bedre på xbox! Veldig merkbart...

 

Alt er mye klarere på xbox... Ps2 er mer grumsete og uklart... Men igjen så kommer det ann på hvilke spill du vil spille :)

Nei, det er ikke mye forskjell. Og det kommer helt an på spillet. Skal du sammenligne grafikken på PS2 og Xbox så må du bruke samme spill, og der er ikke forskjellene store.

Men selvsagt, om du fokuserer på å finne forskjell, så finner du selvsagt det.

Men av en eller annen grunn så tviler jeg på at den grafikkforskjellen er det som er avgjørende for Stine...

 

Skal du ha et "fett bilspill" så må jeg bare nok en gang få lov å nevne Gran Turismo 4. :yes:

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Ja, hva skal man velge.. PS2 eller XBOX??

 

Vel, valget er egentlig ikke så vanskelig.

Det spørs egentlig akkurat hvilke spill du liker.

 

XBOX er suveren på GFX og kan brukes som multimedia player når den er moddet. Jeg digger min xbox, men alikevel spiller jeg mest på min PS2.

 

Det er en god del typiske PS2 titler som ikke finnes på xbox.

 

Digger du bilspill, er valget enkelt. X-BOX!!

 

First Person Shooters og Bilspill (jeg liker ingen av de) er liksom hva xbox har mest av.

 

Ser også at du vil modde, det er også mye rimeligere å modde xbox enn ps2 + at modda xbox gir mye mer muligheter.

 

Hadde du derimot sagt du digga plattformere og RPG, hadde jeg anbefalt PS2.

 

Lykke til med spill kjøpet!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg ville gått for en X-Box av den enkle grunn at den blir så hemningsløst badass når den er modda. Har en kompis som har en modda crystal X-Box og den er essensiell på fest da den er fyllt med film, musikk og annet fjas. Alltid en vinner.

Lenke til kommentar

Vil ikke akkurat si at jeg er noen ekspert på dette her, men det er jo kansje ikke så lett å velge mellom spillkosnoller. Det er flere ting som spiller inn i bildet.

 

Ser at du har lyst til å spille Silent Hill som bare er til PS2. Hver konsoll har dessuten sine eksklusive titler. PS2 har f.eks: Final Fantasy-serien, Gran Turismo-serien, Jak-serien osv.

 

Dette med modding er jo vel og bra, men så vidt jeg har fått med meg kan man ikke spille spillene på live dersom XBOX-en er moddet?

 

XBOX-en er kraftigere når det kommer til maskinvare på papirene, men dette vil du nok ikke merke å veldig da det mye er opp til spillprodusentene hvor bra grafikk spillene får.

 

Anyways: Lykke til med valget.

Lenke til kommentar
Dette med modding er jo vel og bra, men så vidt jeg har fått med meg kan man ikke spille spillene på live dersom XBOX-en er moddet?

 

Bare til å få en chip så kan "bypasses". Har sett forskjellige varianter på dette. Noen har en fysisk ekstern bryter. Andre bruker selve påknappen. Holdes den inne i 2-3 sekunder så blir den startet opp i "original-modus".

Lenke til kommentar
:)

 

Tror jeg kommer til å gå for en xbox, kanskje.. :)

 

Takker for hjelpen!

Først og fremst; jeg har selv xbox og er strålende fornøyd med den så det kan være et godt valg. Og de fleste argumentene som har kommet fram for og imot sålangt i denne posten er både gyldige og saklige.

Imidlertid; det er et par ting som du skriver som muligens burde sette deg på andre tanker;

 

For det første; du vil ha bilspill med ratt. Det som er litt dumt med xbox er at den ikke støtter force feedback i sine ratt. (Force feedback er teknologi som gir elektronisk feedback til rattet om omgivelsene du kjører i; f.eks. hvis du kjører med et hjul i grøfta så kjenner du det i rattet; og hvis du tar en krapp sving så må du bruke mer kraft i rattet for å holde det igjen) Xbox støtter som sagt ikke dette, noe PS2 gjør, og akkurat det er ganske essensiellt hvis man er glad i bilspill. xbox støtter riktignok vibrering, men det er bare risting og ikke det samme som force feedback som gir en mer realistisk kjøreopplevelse.

 

For det andre; Du har venninner med ps2. Ok; akkurat det kan jo være et argument for å kjøpe seg en ps2 da. Da kan man byttelåne spill etc etc. Har du venner med xbox så gjelder jo selvsagt dette argumentet for kjøp av xbox også ;)

 

Lykke til med valget uansett. Begge er fine konsoller til en veldig bra pris for tiden så du kan bare glede deg ;)

Lenke til kommentar

Godt sagt joac.

Det blir jo ofte sånn at man kjøper den konsollen som vennene har.

Angående bilspill, så kjenner ikke jeg til alle bilspill på Xbox, og ei heller på PS2. Men jeg har selv Gran Turismo 4, det er til PS2, og det er det beste bilspillet jeg har spilt.

 

Lykke til med valget. Jeg er sikker på at du blir fornøyd uansett :thumbup:

Lenke til kommentar

Fordeler med:

 

PS2:

Koster ikke noe å spille online!

Den ser forbanna bra ut (i forhold til Xbox)

Eksklusive spill-titler!

Nydelig grafikk

Mod-bar

 

 

Xbox:

Harddisk

Nydelig grafikk

Eksklusive spill-titler

Mod-bar

 

Jeg valgte PS2 fordi:

Syns ikke en spillmaskin trenger harddisk

Eksklusive spill-titler (Metal Gear solid 3, Final Fantasy-serien, Grand Turismo 4)

Lekker grafikk!

Den ser bra ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...