Tafsen Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Når eg får denne beskjeden: checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -cchecking whether build environment is sane... yes checking for gawk... gawk checking whether make sets ${MAKE}... yes checking for g++... no checking for c++... no checking for gpp... no checking for aCC... no checking for CC... no checking for cxx... no checking for cc++... no checking for cl... no checking for FCC... no checking for KCC... no checking for RCC... no checking for xlC_r... no checking for xlC... no checking for C++ compiler default output... configure: error: C++ compiler cannot create executables
Gronz Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Hvilken distro? Hvis du bruker Ubuntu må du installere pakkene build-essential og g++.
LessThanJake Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 (endret) --- Slettet --- Endret 6. mai 2005 av LessThanJake
LessThanJake Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 I konsollet som må du, bruke yum, som root: yum install g++ Det burde funke, hvis du ikke har gjort det burde du prøve å instalere det aktuelle programmet med yum: yum install programnavn Eller hvis det ikke virker yum search programmnavn.
Tafsen Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Skrevet 7. mai 2005 eg har prøvd alt bortsett ifrå å søke. Ingenting fungerte =\
kyrsjo Skrevet 7. mai 2005 Skrevet 7. mai 2005 eg har prøvd alt bortsett ifrå å søke. Ingenting fungerte =\ Feilmelding? Om NOKEY, se på fedorafaq.org
Tafsen Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Skrevet 20. mai 2005 Får beskjem om yum ikkje finner noko. Skreiv: yum install g++ då fekk eg i svar: No match. Kan eg instalere det manuelt?
LessThanJake Skrevet 21. mai 2005 Skrevet 21. mai 2005 Det ligger i yum, gjelder bare å finne det: yum search ...... Ellers kan du vel putte i FC3-CDen og instalere utviklingsverktøy fra den og dra en yum update
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå