Gå til innhold

TEST: Eizo FlexScan L778


Anbefalte innlegg

Hm.

 

Jeg har lillebror L578 nå, og ser absolutt ingen av symptomene som blir nevnt i testen. Fullstendig jevnt baklys (absolutt ingen tegn til forskjell i verken farger eller lysstyrke på sidene av skjermen), og fantastiske farger.

 

Godt mulig det er stor forskjell på de to, men det høres ærlig talt litt rart ut....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Godt mulig det er stor forskjell på de to, men det høres ærlig talt litt rart ut....

 

 

Ja ting er merklig,men så kan du ikke sammenligne to forkjellige størrelser heller.

Og som tester så får jeg en skjerm som skal testes og en nabo kan kjøpe seg også en men de to er ikke 100% identiske fordet når det gjelder kvaliteten på bildet.

LCD produsentene har en norm å følge og har derfor også en liten avik som de kan bruke.

Så kommer også hvor pirkete en person er, kanskje du ikke ser feilene,mens en annen kan se feilene med en gang.

Vi mennesker er forkjellige og slik kommer det alltid til å bli.

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar
Spesifikasjoner og bundle

    * Kontrast: 1000:1

    * Lysstyrke: 250 cd/m2

Dette er jo utrolig bra! Et sortnivå på bare 0,25 cd/m^2 er jo rett og slett imponerende.

Dette er den desidert største styrken til PVA-paneler - på papiret i alle fall. Dessverre ser vi ikke så mye til disse panelene lenger. Kan faktisk ikke komme på en eneste modell i farta fra en annen produsent enn Eizo med PVA-panel.

Lenke til kommentar
Dette er den desidert største styrken til PVA-paneler - på papiret i alle fall. Dessverre ser vi ikke så mye til disse panelene lenger. Kan faktisk ikke komme på en eneste modell i farta fra en annen produsent enn Eizo med PVA-panel.

Samsung har vel ett par skjermer basert på PVA panel så vidt jeg vet. Blant annet Samsung SyncMaster 193P og 910N for å nevne noen (c;

 

Må ellers si at skjermen ser skrekkelig ut med de høyttalerene på siden. Ikke engang mamma likte de klumpene på sidene. Ser jo ut som en TV ellernoe.

 

Fin test forøvrig :yes:

Lenke til kommentar
Hm.

 

Jeg har lillebror L578 nå, og ser absolutt ingen av symptomene som blir nevnt i testen. Fullstendig jevnt baklys (absolutt ingen tegn til forskjell i verken farger eller lysstyrke på sidene av skjermen), og fantastiske farger.

 

Godt mulig det er stor forskjell på de to, men det høres ærlig talt litt rart ut....

Har L778 og kan ikke heller se noen av symptonene som nevnes i testen :hmm: Jeg må slå av lyssensoren i mitt arbeidsmiljø ellers får jeg et blast bilde med dårlige farger, men jeg regner med at Dag har testet med den både på og av.

 

Men som Dag sier to skjemer behøver ikke å være like, bare se på Dell 1905 :whistle:

Lenke til kommentar

Det er riktig som du sier Alfa.

Jeg må forholde meg til eksemplaren jeg får til test og ikke hva andre har eller har kjøpt seg.

Og som jeg har sagt tidligere så kan jeg ikke få en hel pall med skjermer så må jeg finne en som er veldig bra ut av de.

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Ble det gjort noen forsøk på å stille inn fargene slik at de ble vassere eller var dette et problem uansett hva man stilte på?

Heisan

 

Alle skjermer vi har til test blir kalibrert med ColorVision Spyder2Pro slik at skjermene skal gi riktigst mulig fargegjengivelse. I tillegg bilr alle skjermer testet med Nokia og NEC sine testprogrammer. Disse er gratis og inneholder en rekke kjekke tester for å se på farger, gråtoner osv. Utover dette har vi testbilder som vi kjenner godt til slik at vi kan se forskjeller fra skjerm til skjerm.

 

Forøvrig vil jeg legge til at Eizo FlexScan L778 ikke er noen "dårlig" skjerm, men sammenlignet med hva vi vanligvis får se fra Eizo, treffer ikke L778 slik vi vil den skal gjøre.

Denne skjermen syns jeg fungerer helt utmerket. Kjenner heller ikke igjen de såkalt negative sidene som det referers til. Har hatt en F930 21" før, så dette var en meget positiv overraskelse. Kjøpte en L578 17" til kona samtidig. Blir ikke sliten i øyne av å sitte framfor pc-en lenge. Utrolig skarpe farger syns nå jeg.

Endret av sjarken
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Ser at L768 fikk langt bedre skussmål når den ble testet her på hardware, men den har litt dårlig responstid igjen (25 ms).

Hvordan er S1910 sammenlignet med L768 og L778?

Ser ut som S1910 har PVA panel med 16ms responstid, og samme kontrast og lysstyrke som de to andre. Er ute etter en skjerm med gode farger til max 5K.

Responstid er mindre viktig, men vil jo ikke kjøpe noe som er for tregt slik at man angrer senere. L768 har jo falt veldig i pris, er den fortsatt på topp kvalitetsmessig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...