Gå til innhold

OCZ minne tips


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minnebrikkene passer til hovedkortet ditt ja. De OCZ-brikkene til 1795,- på Netshop kjører timings på 2-3-2-5 i motsetning til 2-2-2-5 på brikkene jeg anbefaler, men denne forskjellen er ikke merkbar i det hele tatt.

Det er dersom du skal overklokke at de brikkene jeg har anbefalt ovenfor drar i fra billigere brikker. OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 kan klokkes sinnsykt langt med forholdsvis gode tilgangstider.

Dette er en prioriteringssak fra din side.

Lenke til kommentar

OK! Er ikke sikker på om jeg kommer til å overklokke noe særlig, men vil ikke utelukke noe. Vil heller ha muligheten til det. Hva er forskjell på timings? Noen som orker å forklare?

 

Og...Er det verdt å betale 5-600kr mer for det?

 

Takker for alle svar!! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er vel ikke særlig fornuftig det rådet fra "apwr" å kjøpe "verstingram" fra OSZ når trådstarter ikke er så veldig opptatt av å klokke..

Du har muliget til å klokke så mye du vil (nesten) uansett RAM, men må da sette en divider på RAM'en slik at den ikke kjører for mye over specs.. Det er ikke allverden av forskjell i ytelse heller.. bortsett da fra båndbredde (som kun slår ut i... akkurat.. båndbredde-benchmarks)..

Dersom du er/vil bli "hardcore" klokker/"3DMark-hore", så kjøper du de brikkene "apwr" linker til.. i motsatt fall følg rådet til "BaX"... ;)

 

Edit:

Jeg må anta at "apwr" veit sikkert at disse OSZ-brikkene han anbefaler fungerer med MSI Neo-kortet.. Det er nemlig ikke helt A4 hvilke brikker som passer (man kan ikke engang være 100% sikker på HK-produsentens anbefaling enkelte ganger)..Selv har jeg hatt svært dårlig erfaring med "klokkeRam" fra både OSZ og Crusial på ett S939-HK (Abit).. Kun Corsair (av det jeg har prøvd..dvs. mange.. har fungert tilfredstillende).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...