czr Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 Hei! Er usikker på hva dette innebærer. RP står vel for Roleplay, men hvordan foregår dette i WoW.. Hva er forskjellen på RP og PVP/PVE ?
hallgeirl Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 RP og PvE er i bunn og grunn det samme.. men RP har litt strengere regler på bl.a. hva slags navn man kan gi til characteren, og hva man kan bruke public chaten til. Det er i det hele tatt forbeholdt de som ønsker å rollespille litt Du finner all info om RP-servere på wow-europe.com også forøvrig.
gamer73 Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 Når jeg tenker meg og har spilt litt så kunne jeg egentlig tenkt med å spille på RP server. Men men..PvE får holde det...
Khalifen Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 Roleplayer du, så er RP-servere klart best, selv om det finnes de som burde holde seg unna RP-servere.
OlaTK Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 I en RP server skal du prøve å leve deg inn i characteren din. Når du for eksempel snakker i general chat så må du snakke slik en troll, NE eller orc ville ha gjort det. Er du en night elf så kan det være at du sier. "By the grace of elune can u buff me" Ikke det at jeg spiller på RP, men noe sånnt er det vel Blizzard har tenkt det.
hallgeirl Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 I en RP server skal du prøve å leve deg inn i characteren din. Når du for eksempel snakker i general chat så må du snakke slik en troll, NE eller orc ville ha gjort det. Er du en night elf så kan det være at du sier. "By the grace of elune can u buff me" Ikke det at jeg spiller på RP, men noe sånnt er det vel Blizzard har tenkt det. Du MÅ ikke snakke på samme måten som rasen din gjør "til vanlig" nei. Mange gjør det, men det er IKKE en regel. Du kan derimot ikke snakke i general chat "out of character" (ooc), dvs. du kan ikke snakke om noe som ikke har noe med wow å gjøre, for eksempel du kan ikke snakke om hva som skjedde på jobben i dag, diskutere biler, og alt det der. Men å spørre i general chat etter hjelp til quests, eller sånne ting er fullt lovlig, om du snakker med dvergeaksent eller ikke Det samme gjelder party chat. Guild chat derimot er mer fri.
MrLee Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 "By the grace of elune can u buff me" ????!!!!!! "U"??!!!?!?!!!! bruker du SMS språk på en RP server kan du regne med å bli rapportert...
Sigga Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Er det guilds og slikt på RP servere, eller går du rundt for deg selv?
hallgeirl Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Er det guilds og slikt på RP servere, eller går du rundt for deg selv? Selvfølgelig er det guilds på RP-servere. Som sagt så er PvE og RP-servere hovedsaklig det samme. Eneste er at RP-servere er forbeholdt de som har lyst til å rollespille, dvs. strengere navneregler for å ikke ødelegge atmosfæren helt, samt en del regler på hva en kan skrive i public/party chat.
Khalifen Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 "By the grace of elune can u buff me" ????!!!!!! "U"??!!!?!?!!!! bruker du SMS språk på en RP server kan du regne med å bli rapportert... Hehe, ja. har vært på nippet til å rapportere et par stykker pga. det Derimot: By the grace of Elune, can you, mighty paladin, defender of the light, give me the strenght so I can rip these Nagas from the holy earth of Azeroth? Litt overdrevet, men vanvittig morosamt når alle i en gruppe spiller sånt.
Der Kommissar Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Men det som ødelegger servere er snyltere som overpriser daggere osv. Hehe, neida, men var i allefal på nippet til å raportere en stygg liten dverg som hadde laga en macro med "Plzz need this money plzz"
Iver. Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 I går ble jeg sur da noen sa til meg: etter en feil chat "nvm xD" fikk veldig lkyst til å rapportere
FredrikFtw Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Er i grunn ganske morsomt å spille på en RP server.
Khalifen Skrevet 7. mai 2005 Skrevet 7. mai 2005 Men det som ødelegger servere er snyltere som overpriser daggere osv. Haha, du har fortsatt ikke glemt det. 2 gull for Tigerbane er vel ikke så fælt vel?
Der Kommissar Skrevet 7. mai 2005 Skrevet 7. mai 2005 Nei, egentlig ikke, men klart jeg vil ha det billig Fikk kjøpt den på AH for 1,47g, så jeg sparte jo litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå