Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Drammen Får Fiber


Anbefalte innlegg

Sitat fra Buskerud Kraftnett.

 

"Energiselskapet Buskerud (EB) er nå i gang med hjemmebesøk til alle beboere på Jordbrekkskogen på Konnerud (Drammen) for å informere om den planlagte utbyggingen av fiberoptisk bredbånd i området.

 

"Vi er helt avhengig av at de som bor på Jordbrekkskogen blir med på denne satsningen for å kunne gjennomføre utbyggingen" sier markedssjef Kjetil Eide i EB. EB er villig til å investere inntil 25.000 kr i hver enkelt bolig mot en egenandel på helt ned i 1.400 kr. Når man i tillegg får de beste tjenestene som er på markedet, bør dette være interessant for de aller fleste.

 

Dersom du bor på Jordbrekkskogen og ikke har fått informasjon i posten, ta snarest mulig kontakt med oss på tlf. 815 68 210. Utbyggingen av fiberoptisk bredbånd planlegges fra mai/juni. For å få fiber til din bolig, må du melde din interesse nå!"

 

 

Så dere som bor her meld dere for guds skyld på! Blir dette en suksess kommer garantert andre fylker/komuner til å følge etter.

Og jeg bor på nabofeltet å er avhengig av at dette går igjennom for å så stå i tur :cool:

Noe prisinfo i startfasen http://www.ebnett.no/category.php?categoryID=1996

 

Den fiberoptiske kabelen vi kopler opp mot boligen din, er laget for å kunne takle framtiden uten problemer. I dag er maks hastighet satt til 100 Mbit/s, men kabelen du får tåler mye større fart og vil kunne oppgraderes betydelig. :dribble:

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble så glad når jeg så dette her i går, da jeg skulle fylle ut målerstanden (strømregninga ;-) ), så så jeg denne nyheten...

 

Jeg har drømt om å kunne få fiber lenge, endelig er det nærmere meg en noensinne... Bor også i Buskerud (yes!), så jeg skal nok melde meg på interesselista dems.

 

Jeg oppfordrer alle som er bosatt i buskerud til å gjøre det samme! Meld dere på!, da kan det hende at du, ja DU!, blir den neste til å få fiberoptisk-basert bredbånd.

 

EDIT: (uff, nå ble det veldig mange settninger som begynte med Jeg, hehehe, men jeg er veldig trøtt, har vært oppe i natt).

Endret av pcfreak
Lenke til kommentar

Begynner å bli en god trend det her.. Ser det over hele landet at lokale fiberselskap går i partnerskap med lyse å begynner å levere fiber. Dette er utrolig bra, slik at noen i distriktene faktisk får ordentlig bredbånd.

 

Men til trådstarter. Gå dør til dør å fortell om denne fantastiske fiberen så du får med mest mulig folk.

Lenke til kommentar
Jaja... bare vente på at det kommer en tråd som heter: Tønsberg får fiber! :yes:

Hvorfor vente, kansje du er rette mannen til å sette igang noe slikt ;) Snakk med ditt lokale strømfirma, de som eier størmnettet... Ta initiativet, ikke sitt på rumpa, hehehe ;)

Få med andre, kansje du har noen kontakter... Du kan lage en underskriftskampanje, eller få mange til å ringe strømselskapet... kansje de finner ut at de også vil prøve ut dette, siden andre har prøvd det andre steder....

Endret av pcfreak
Lenke til kommentar
Begynner å bli en god trend det her.. Ser det over hele landet at lokale fiberselskap går i partnerskap med lyse å begynner å levere fiber. Dette er utrolig bra, slik at noen i distriktene faktisk får ordentlig bredbånd.

 

Men til trådstarter. Gå dør til dør å fortell om denne fantastiske fiberen så du får med mest mulig folk.

men vi i oslo må fortsatt slite med telenor og ngt :(

Lenke til kommentar
Hurra for lyse. Endelig har Norge muligheten til å bli som resten av verden. Ihvertfall en liten periode

Ja resten av verden har jo fiber hjem...

Tja svenskene sitter på 100mbit. Japsene har enda mer.,

 

Resten av verden var nok å ta i. Men norge har alltid ligget langt bak ellers

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...