Gå til innhold

Er jeg grådig? Dårlig opplevelse i instance.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Var og tok et par instance run i går kveld. Fikk først en invite fra en jeg kjente til BRD. De var kommet til hallen hvor man tenner fakklene, men manglet folk. Jeg kom, og en mage som vi to hadde gjord BRD med en gang tidligere. På vei til hallen kverka vi et par respawn mobs, og det droppa en epic dagger(shadowblade tror jeg). Siden det ikke var rouge i party var den ffa, alle rulla, jeg vant. (min første epic, har faktisk passet på et smykke tidligere en gang). Greit nok, vi for videre og knuste han amatør emproren, med 60 mage, 57 warrior, 60/58 palladin og 56 preist. Sjikkelig godt party, vi funket perfekt sammen.

Hadde så en pause i IF, før vi fant ut etter en halv time at samme gruppe skulle gå til Diremaul, særlig siden ingen av oss hadde vert der før,utenom magen. Som sagt var vi en god gruppe, og døde ikke en eneste gang i diremaul. Tok den lette delen først (tror jeg) var der med alle planetene. Da vi hadde tatt bossen og kom tilbake til orgene, fant vi ut at vi måtte kverke en imp. for å komme oss videre, han skulle droppa en key eller noe. Da vi var her, så droppa gift of wild2 boka til druid. Siden vi ikke hadde druid var denne også ffa. Alle rulla og jeg vant. Plutselig går preist helt amokk og kaller meg en grådig J*vel. At jeg skulle hatt både byllepest og det som verre var. Magen og begynte og mukke, så var jeg 2 seck fra å HS til IF, og forlate hele gjengen. Heldigvis fikk jeg støtte av han jeg kjente fra før, men overaskende nok tok andre pallyen og vårt parti. Jeg passet god 2h øks jeg kunne hatt, som 58 palladinen fikk. da jeg primært bruker one hand.. Jeg passet også på en hjem som han andre pallyen fikk, da jeg vant støvler en annen dag sammen med han i BRD.

Han presten påstod at jeg stjelte alle droppa og skjelte meg sjikkelig ut, jeg stod bare som et stort spørsmåltegen. Daggeren og boka droppa jo i to forsjellige instance, at gruppa var den samme var bare tilfeldig.

Er jeg grådig som rulla på begge? vi hadde ikke gjort noen form for avtaler, så jeg reket nå med at jeg kunne rulle på ffa.

Det skal sies at både mage og preist maste mye om at det måtte droppe noe blue cloth snart.... var de bare missunelige?

Magen var som sagt med i BRD kvelden før, og da fikk jeg ingenting, absoulutt 0 og niks.

Han begynte å legge ut om at han hadde brukt timer på instance uten å få noe, mens jeg stakk av med alt lot for over 300gold. Som sagt, jeg fikk 2 dropp.

Både jeg og de to palladinene stod fast ved at jeg bare hadde vert heldig på roll.

Da begynte preist og mase om at jeg rullet "vel" godt, og jeg trua med å svarteliste han for alltid. Magen ble litt spakere, men det endte med at de to stakk til IF, og sendte en masse dritt kommentarer til alle oss på wisper.

Verste jeg har opplevd, det startet med det perfekte partyet.......

Vil gjerne høres deres mening, for dere skulle hørt hvordan de to klagde, plutselig var ikke wow morsomt lenger.

Endret av guttorm
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel er det jo N/G og roll on chest det går i. Viss det ikke er noen med N, så er den ffa, og ALLE kan rulle på den. Den presten ble bare sur fordi han ikke fikk noe i sin egen lomme, en skikkelig tulling, som det faktisk finnes en del av har jeg merket.

Det eneste han kunne beskyldt deg litt for var roll hack, viss du bare rolla høyt og vant det meste.

Det at du passa på de andre tinga viss de også var ffa, synes jeg egentlig ikke du trengte. Viss nie er ffa, da kan ALLE rulle, det er i hvertfall min mening om saken. Jeg ruller på alt som er ffa, og selfølgelig på det jeg trenger, viss det ikke er noen som trenger det mer enn meg da.

Stå på, rull hardt :thumbup:

Skrevet

Bli vant til det, serverene er fulle av idioter. Veldig vanskelig å finne seg en god gruppe med noenlunde oppegående folk for tiden.

Skrevet

Min aller første mening er at du må VÆRE SÅ SNILL å bruke avsnitt bedre neste gang du skriver en stor post. :\

Men on topic. Jeg ville ikke klandra deg. Har man ikke noen avtale så har man ikke noen avtale. Skal jo ikke nekte for at jeg hadde gitt deg ei litt høyere stjerne hadde du passa (siden du tross alt hadde vært heldig en gang), men du gjorde ikke noe galt. Har man ikke avtaler annet enn at de er FFA så holder man seg til det.

Var en tur i DM sammen med frøkna for å ta VC, og fikk med meg en lvl 47 paladin og en annen attpåklatt som også trengte å ta VC, sånn at vi kunne ta DM ganske kjapt.

Etter hvert begynte det jo å droppe i hytt og gevær, både grønt og blått, og selv om DM-loot ikke er verdens mest sjeldne, så payer det helt fint 4-5 gull totalt på AH. Det som skjedde var at siden alle brukte mail (og plate) og var ganske happy med utstyret sitt så sa vi at "hvis det ikke var BoP så var alt FFA" - så fikk man heller si fra hvis man trengte noe. Denne attpåklatten viste seg etter hvert å være en kløpper med terninger, og tusla ut med kanskje 65-75% av alle rollene. Ingen klagde, for det var sånn vi hadde avtalt det.

Skrevet (endret)

Hva betyr egentlig N\G ffa og BoP ?

er enig at du skulle rolla der, virker som om det er et pær under 15 på detta spillet :p

Endret av pdkorva
Skrevet (endret)

Kun misunnelse som gjør at de reagerer slik. Ikke noe å bry seg om.

N/G = Need/Greed

Enkelt å bruke når man skal rulle på en gjenstand. N om det er noe man trenger og G om det kun er for penger.

Om noen skriver N så bør de som skriver G la være å rulle.

BoP = Bind on Pickup

Edit: På noen servere bruker de N/V for Need/Vendor. Gjør det der jeg spiller. Zenedar. Er akkurat det samme systemet.

Endret av Zerpent
Skrevet
Hva betyr egentlig N\G ffa og BoP ?

er enig at du skulle rolla der, virker som om det er et pær under 15 på detta spillet :p

N/G = Need/Greed = Om noen i gruppa har behov for itemet så sier man "N" for å bemerke at man trenger det. Da roller bare de som trenger det. I motsatt fall kan alle rolle.

FFA = Free for all = Det samme som greed. Fritt for alle.

BoP = Bind on pickup = Items som binder seg til deg med en gang du plukker dem opp. De fleste tinga du finner ute i verden er BoE (Bind on equip) som gjør at du kan selge dem til andre spillere hvis du ikke bruker dem selv. I instances er det derimot flere drops som er BoP for å forhindre at alle tusler rundt med det samme sjeldne utstyret. BoP-items du ikke kan bruke kan du disenchante eller selge til vendor. Pleier å gi litt mynt i kassa det også. :)

Skrevet

Det har blitt litt mye av det der i det siste, kjører nå endel i DM, BRS, Stratholm etc, og når det dropper noen som nice, så blir det forbannet fort mye surmuling! Noen blir kalt gråde jævler med eller uten grunn, en pala stakk avgårde med end-game item til en warrior i nylig, noen blir beskyldt for å ha juksa med terningene osv. Selv så mista jeg jeg Beststalker armegreie nylig, vi var to huntere, og vi to trillla først. Jeg vant, men da ruller jaggu kona (som er priest) på denne, vant og donerte den fint til ektemannen... Litt småsur ble jeg jo, men greit nok. Ser forbannet mye slikt nå. Det var greit nok tideligere, droppa jo ikke så mye flott da. Men akuratt nå, den første uka mer eller mindre med slike raid, så er det mye dritt som dukker opp. Så mye at jeg kansje kommer til å tukle mer med druiden min til det begynner å stabilisere seg. Droppa faktisk et epic sverd til noen hundre gull i Stratholm i går, men det gikk heldigviss fint. Kun warrior trilla, og var selvsagt MEGET fornøyd med det.

Skrevet

^^ Skal huske på avsnitt, hadde det travelt da jeg skrev.

Normalt sett så hadde jeg ikke brydd meg, men han eksploderte så enormt. At jeg tenkte at jeg måtte høre med dere. Kunne ikke forestille meg at en så god gruppe kunne kolapse så kraftig.

Vist det hadde vert guild m8`s eller et party jeg kjente alle i, så hadde jeg kansje vurdert å skippe roll. Jeg har ofte skippet en roll, vist jeg allerde har fått noe godt. Men dette var jo et annet instance, da har man jo 0 stilt seg mener nå jeg. " du kan ikke rulle for du fikk en epic last year" ......

Klokka var nå 0500 eller noe også, så jeg var trøtt i tillegg, hjelper ikke akkurat på sammvittighets radaren.

Men jeg skal dele penggene jeg får for boka i 3, og gi til de to som støtta meg, for å vise at det lønner seg å være normal :yes: Han ene palladinen har jeg ikke møtt før en gang.

Takker for respons!

Skrevet

Du kan jo si det sånn, at den presten som klikka har HELLER ikke bruk for ei Druid-bok. Han er bare misunnelig for at du kunne selge den til bra pris, og ikke han. Selv om de er lvl 58-60 betyr det ikke at de er modne i hodet :p

Skrevet (endret)
Var og tok et par instance run i går kveld. Fikk først en invite fra en jeg kjente til BRD. De var kommet til hallen hvor man tenner fakklene, men manglet folk. Jeg kom, og en mage som vi to hadde gjord BRD med en gang tidligere. På vei til hallen kverka vi et par respawn mobs, og det droppa en epic dagger(shadowblade tror jeg). Siden det ikke var rouge i party var den ffa, alle rulla, jeg vant. (min første epic, har faktisk passet på et smykke tidligere en gang). Greit nok, vi for videre og knuste han amatør emproren, med 60 mage, 57 warrior, 60/58 palladin og 56 preist. Sjikkelig godt party, vi funket perfekt sammen. 

Hadde så en pause i IF, før vi fant ut etter en halv time at samme gruppe skulle gå til Diremaul, særlig siden ingen av oss hadde vert der før,utenom magen. Som sagt var vi en god gruppe, og døde ikke en eneste gang i diremaul. Tok den lette delen først (tror jeg) var der med alle planetene. Da vi hadde tatt bossen og kom tilbake til orgene, fant vi ut at vi måtte kverke en imp. for å komme oss videre, han skulle droppa en key eller noe. Da vi var her, så droppa gift of wild2 boka til druid. Siden vi ikke hadde druid var denne også ffa. Alle rulla og jeg vant. Plutselig går preist helt amokk og kaller meg en grådig J*vel. At jeg skulle hatt både byllepest og det som verre var. Magen og begynte og mukke, så var jeg 2 seck fra å HS til IF, og forlate hele gjengen. Heldigvis fikk jeg støtte av han jeg kjente fra før, men overaskende nok tok andre pallyen og vårt parti. Jeg passet god 2h øks jeg kunne hatt, som 58 palladinen fikk. da jeg primært bruker one hand.. Jeg passet også på en hjem som han andre pallyen fikk, da jeg vant støvler en annen dag sammen med han i BRD.

Han presten påstod at jeg stjelte alle droppa og skjelte meg sjikkelig ut, jeg stod bare som et stort spørsmåltegen.  Daggeren og boka droppa jo i to forsjellige instance, at gruppa var den samme var bare tilfeldig.

Er jeg grådig som rulla på begge? vi hadde ikke gjort noen form for avtaler, så jeg reket nå med at jeg kunne rulle på ffa.

Det skal sies at både mage og preist maste mye om at det måtte droppe noe blue cloth snart.... var de bare missunelige?

Magen var som sagt med i BRD kvelden før, og da fikk jeg ingenting, absoulutt 0 og niks.

Han begynte å legge ut om at han hadde brukt timer på instance uten å få noe, mens jeg stakk av med alt lot for over 300gold. Som sagt, jeg fikk 2 dropp.

Både jeg og de to palladinene stod fast ved at jeg bare hadde vert heldig på roll.

Da begynte preist og mase om at jeg rullet "vel" godt, og jeg trua med å svarteliste han for alltid. Magen ble litt spakere, men det endte med at de to stakk til IF, og sendte en masse dritt kommentarer til alle oss på wisper.

Verste jeg har opplevd, det startet med det perfekte partyet.......

Vil gjerne høres deres mening, for dere skulle hørt hvordan de to klagde, plutselig var ikke wow morsomt lenger.

Det er ikke du som er grådig, det er bare de som er helt vanvittig grådige.

Du er ikke den eneste som har møtt på grådige personer i WoW.

Endret av Pycnopodia
Skrevet
Det er ikke du som er grådig, det er bare de som er helt vanvittig grådige.

Du er ikke den eneste som har møtt på grådige personer i WoW.

Host. Teknisk sett var han jo ikke noe mindre grådig, da. :p Han bare var grådig på en helt akseptabel og by-the-book måte. Regler er regler, men grådighet er da vitterlig grådighet også. ;)

Skrevet
Selv så mista jeg jeg Beststalker armegreie nylig, vi var to huntere, og vi to trillla først. Jeg vant, men da ruller jaggu kona (som er priest) på denne, vant og donerte den fint til ektemannen... Litt småsur ble jeg jo, men greit nok.

er ikke beaststalker settet BoP da ?

Skrevet

hehe.. dumme folk her i verden..

var hos en kamerat i forige uke, og så ham spille på Al'Akir..

han var med i en gruppe som spilte en instance og på 5/6 av droppene vant han..

Etter den instancen har det kommet noen få komentarer, bla. om roll-cheat osv..

2 forbanna i en gruppe kan fort skape uhyggelige oplevelser.. ;)

Skrevet
Selv så mista jeg jeg Beststalker armegreie nylig, vi var to huntere, og vi to trillla først. Jeg vant, men da ruller jaggu kona (som er priest) på denne, vant og donerte den fint til ektemannen... Litt småsur ble jeg jo, men greit nok.

er ikke beaststalker settet BoP da ?

Så vidt jeg vet er ingen End-Game Set bind on pickup, siden de stadig vekk kommer opp i trade channel, "WTS Beaststalker ..."

Skrevet

Synd men sant. Enkelte tåler bare ikke å tape. Synes det var helt fair av deg å rolle på tingene jeg. Er det FFA så har da vel hva du tidligere har vunnet på FFA null betydning. Noen ganger er man heldig, andre ganger ikke. Sånn er det bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...