Gå til innhold

Second Sight, kun på ein CD plate ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det stemmer. Men hvorfor skulle det ikke være det. Mange som har fått for seg at jo flere CD'er eller større plass på DVD'en, dess bedre spill. Det henger jo ikke på greip.

Trond

Skrevet
Seff. Spør heller hvor mange ISO`er :)

Hva er gleden av å ha spill som er lasta ner da ?

Halve gleden er jo å ha spillet i samlinga, med cover :thumbup:

Å det sier seg vell egentlig selv at, når det er flere plater ein EIN så er enten spillet lengre eller så er det bedre grafikk. Eller :hmm:

Skrevet
Å det sier seg vell egentlig selv at, når det er flere plater ein EIN så er enten spillet lengre eller så er det bedre grafikk. Eller :hmm:

Dummeste jeg har hørt siden jeg ble medlem her.

Omtrent alle spill i dag har 3D-basert grafikk, og punkt-data tar så og si ingen plass. Mange spill i dag bruker 3D-motoren til å lage filmsekvenser i realtime, dette tar også svært liten plass. Det som tar plass er forhåndskonstruerte filmsekvenser, lyd & musikk, textures i høy oppløsning.

De fleste spill er dessuten komprimert før installasjon, så hvor stor plass det tar på platen(e) er ikke alltid likt hva du ender opp med på harddisken etter installasjon.

Hvor stort spiller er, hvor lang tid det tar å spille gjennom spillet, om spillet er bra eller ikke (noe som også avhengiger av hva du selv synes er bra), har NULL sammenheng med størrelsen på data til spillet.

Trond

Skrevet
Å det sier seg vell egentlig selv at, når det er flere plater ein EIN så er enten spillet lengre eller så er det bedre grafikk. Eller  :hmm:

Omtrent alle spill i dag har 3D-basert grafikk, og punkt-data tar så og si ingen plass. Mange spill i dag bruker 3D-motoren til å lage filmsekvenser i realtime, dette tar også svært liten plass. Det som tar plass er forhåndskonstruerte filmsekvenser, lyd & musikk, textures i høy oppløsning.

De fleste spill er dessuten komprimert før installasjon, så hvor stor plass det tar på platen(e) er ikke alltid likt hva du ender opp med på harddisken etter installasjon.

Hvor stort spiller er, hvor lang tid det tar å spille gjennom spillet, om spillet er bra eller ikke (noe som også avhengiger av hva du selv synes er bra), har NULL sammenheng med størrelsen på data til spillet.

Trond

Det der var vist kloke ord.. :thumbup:

Skrevet (endret)
Å det sier seg vell egentlig selv at, når det er flere plater ein EIN så er enten spillet lengre eller så er det bedre grafikk. Eller  :hmm:

Trond

Skjøt ikke du nettop deg selv litt i foten? For høyoppløselige teksturer er jo en del av det vi nåtildags kaller god grafikk. Så om et spill tar flere cder kan dette tyde på at det er stappfullt av høyoppløselige teksturer og eventuelle shader maps. Noe som igjen kan bety god grafikk.

Mange cder kan også bety flere brett, noe som igjen betyr lengre spill. (Forskjellige brett har ofte forskjellig theme, noe som tilsier at de trenger et helt nytt sett teksturer.)

Så trond, du kan ikke ha hørt mange dumme ting siden du ble medlem. Eller så er du litt dum selv. ;)

//edit: sorry for off-topic, kunne bare ikke la denne ligge.

Endret av slash
Skrevet
Noe som igjen kan bety god grafikk.

Mange cder kan også bety flere brett, noe som igjen betyr lengre spill.

Så trond, du kan ikke ha hørt mange dumme ting siden du ble medlem. Eller så er du litt dum selv. ;)

Du skriver "kan bety" flere ganger, noe som nettopp var poenget mitt. Det er ikke noe sammenheng. Et spill kan ta vanvittig med plass og ha god grafikk. Eller dårlig grafikk. Kommer helt an på hvordan spillet er bygget opp.

Forøvrig må du gjerne kalle uttalelsene mine for dumme, men du skal være veldig forsiktig med å kalle personer dumme (selv om jeg ser en smilie der).

Trond

Skrevet (endret)

Dette begynner å spore av...

Men, uansett, jeg holder med _crs_, noe alle som er nogenlunde oppegående burde gjøre. Som han sier, antall mengde data, uavhengig av lagringsmedia, trenger ikke ha noen sammenheng med størrelsen på spillet i form av hvor lang tid det tar å gjennomføre det, hvor mange brett det er, eller hvor bra grafikk det er.

Som han sier, det er mange måter å bygge opp spill på. Noen spill benytter seg for eksempel av animasjonssekvenser rendret i et 3D program, disse blir lagret som videofiler og tar stor plass. Andre benytter seg av spillmotoren, disse tar veldig liten plass.

Jeg kunne ha kommet med flere eksempler, men jeg tror ikke det er nødvendig, jeg håper du skjønner hva vi mener nå.

Endret av Realsoulja
Skrevet
Dette begynner å spore av...

Men, uansett, jeg holder med _crs_, noe alle som er nogenlunde oppegående burde gjøre. Som han sier, antall mengde data, uavhengig av lagringsmedia, trenger ikke ha noen sammenheng med størrelsen på spillet i form av hvor lang tid det tar å gjennomføre det, hvor mange brett det er, eller hvor bra grafikk det er.

Som han sier, det er mange måter å bygge opp spill på. Noen spill benytter seg for eksempel av animasjonssekvenser rendret i et 3D program, disse blir lagret som videofiler og tar stor plass. Andre benytter seg av spillmotoren, disse tar veldig liten plass.

Jeg kunne ha kommet med flere eksempler, men jeg tror ikke det er nødvendig, jeg håper du skjønner hva vi mener nå.

Vel, hvem som er nogenlunde oppegående eller ikke skal jeg ikke legge meg borti. Men problemet er at han ikke sier "trenger å ha noe..". han sier:

Jeg skjønner hva dere vil frem til, men uansett hvor gode pakkingsalgoritmer som har blitt brukt, så vil forholdet mellom pakket og utpakket data være nokså relativt. Med mindre det brukes noe form for procedural content-generation, men det er ikke mange som bruker sånt enda.

Og det virker som om dere tror jeg ikke har peiling på det jeg snakker om. Men store ord som "punktdata" og "prerendring" imponerer ikke meg...

Skrevet

Slash, regner med at det siste du sa der ikke var rettet til meg? Da jeg ikke har brukt de ordene, jeg tviler ikke på at DU vet hva du snakker om. Men noen av de andre her er mer tvilsomme ;)

Eneste jeg ville frem til er at mengde data ikke trenger å ha noe med spillets lengde eller kvalitet å gjøre.

Skrevet
Eneste jeg ville frem til er at mengde data ikke trenger å ha noe med spillets lengde eller kvalitet å gjøre.

Det var også poenget mitt. Forstår ikke helt hva slash har hengt seg opp i.

Trond

Skrevet

Det var også poenget mitt. Forstår ikke helt hva slash har hengt seg opp i.

Trond

Det jeg hengte meg opp i var at du flamet andre for å komme med "det dummeste spørsmålet du hadde hørt siden han ble medlem", for så å komme med et ikke så altfor lurt utsagn selv.

Du påsto at det er NULL sammenheng mellom hvor stor dataen på cdene er, og hvor bra grafikk spillet har/hvor langt spillet er. Noe som ikke stemmer. I enkelte tilfeller kan det være LITEN sammenheng, men antallet cder spillet kommer på er ofte en indikasjon på enten et langt spill, og/eller avansert grafikk.

Spørsmålet til albions var langt fra bak mål. Det er det jeg vil frem til. Alle kan ikke være verdensmestere, og bør behandles med respekt selv om vedkommende ikke vet så mye om det DU "kan"..

Men nå syns jeg vi har dratt dette litt VEL langt off-topic. Tråden omhandler jo tross alt ikke det vi diskuterer her. Om det er behov for å fortsette diskusjonen, send meg en PM.

Skrevet
...men antallet cder spillet kommer på er ofte en indikasjon på enten et langt spill, og/eller avansert grafikk.

Nå sier du nesten det samme som trådstarter. Antall CD'er eller DVD'er eller hva det måtte være er ikke noe indikasjon på noe som helst.

Du kan ikke ta et spill, ikke vite noe annet enn størrelsen på data til spillet, og dermed kunne uttale deg om noe som helst av spillets kvaliteter hverken negativt eller positivt.

Jeg er involvert i spillbransjen og jevnt over er det like mange eksempler på det som måtte tale den ene veien som den andre.

Forøvrig er det ikke du som bestemmer hva som skal skrives i PM eller forum, det er det moderatorer (som er velkommer til å gripe inn om de mener de bør).

Jeg sa det var det dummeste jeg hadde hørt av det som ble sagt av trådstarter. Du presterte å kalle MEG dum. Stor forskjell om vi skal pirke på det også.

Trond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...