Gå til innhold

trenger hjelp med å komme i gang med Cutenews


Anbefalte innlegg

Først av alt jeg er ganske nybegynner, og eneste grunnen til at jeg lukter på Cutenews, er at jeg vil at andre skal ha muligheter for å poste nyheter på hjemmesiden.

 

Problemet mitt er: Da jeg unzippet cutenews 1.3.6 stod det følgene:

 

1) Create a directory on your server ( e.g. cutenews )

2) Upload the content of the cutenews.1.3.6.zip to the directory you created instep1

3) Now You must CHMOD the the directory cutenews/data/ and all files and

folders under the data/ directory must be also chmod'ed to 777.

4) Finally, go to http://yoursite.com/cutenews/index.php with you favorite browser and fallow the instructions.

 

Punkt 1 = OK

Punkt 2 = OK

Punkt 3 = Ikke helt bra. For det første ble det ikke dannet noen underkatalog som i eks ( cutenews/data). Betyr dette at jeg må lage det, eller at alt kan ligge under ../cutenews/.

 

Ved å søke på Google og lese litt tror jeg at jeg gjorde rett angående kommandoen CHMOD, men må gje gjøre det på alle filene OG på selve katalogen?

 

Uansett, etter dette prøvde jeg å åpne ...index.php filen, men fikk bare en masse feilmeldinger??

 

Er det noen som kan hjelpe meg å komme igang, evt lede meg til en tutorial eller manual??

 

Vet dette ble et langt innlegg, men jeg håper virkelig på litt eksperthjelp her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du unzippet filen, brukte du jalla WinZip? I så tilfelle, slutt med det. 7-zip er bedre.

 

I hvertfall... Hvis ikke mappen /cutenews/data ble opprettet, har du mest sannsynlig pakket ut alle filene uten å gjøre det «recursively», eller du har lagt alle filene som var i alle undermappene i pakken i roten /cutenews

 

Hvis det kommer noen feilmeldinger, vennligst paste dem her.

Endret av drange_net
Lenke til kommentar
Hvordan kan WinZip vere problemet? Om det er det vil jeg gjerne at du sier i fra i tråden her, da skal det hetses :evil: