Gå til innhold

trenger hjelp med å komme i gang med Cutenews


Anbefalte innlegg

Først av alt jeg er ganske nybegynner, og eneste grunnen til at jeg lukter på Cutenews, er at jeg vil at andre skal ha muligheter for å poste nyheter på hjemmesiden.

 

Problemet mitt er: Da jeg unzippet cutenews 1.3.6 stod det følgene:

 

1) Create a directory on your server ( e.g. cutenews )

2) Upload the content of the cutenews.1.3.6.zip to the directory you created instep1

3) Now You must CHMOD the the directory cutenews/data/ and all files and

folders under the data/ directory must be also chmod'ed to 777.

4) Finally, go to http://yoursite.com/cutenews/index.php with you favorite browser and fallow the instructions.

 

Punkt 1 = OK

Punkt 2 = OK

Punkt 3 = Ikke helt bra. For det første ble det ikke dannet noen underkatalog som i eks ( cutenews/data). Betyr dette at jeg må lage det, eller at alt kan ligge under ../cutenews/.

 

Ved å søke på Google og lese litt tror jeg at jeg gjorde rett angående kommandoen CHMOD, men må gje gjøre det på alle filene OG på selve katalogen?

 

Uansett, etter dette prøvde jeg å åpne ...index.php filen, men fikk bare en masse feilmeldinger??

 

Er det noen som kan hjelpe meg å komme igang, evt lede meg til en tutorial eller manual??

 

Vet dette ble et langt innlegg, men jeg håper virkelig på litt eksperthjelp her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du unzippet filen, brukte du jalla WinZip? I så tilfelle, slutt med det. 7-zip er bedre.

 

I hvertfall... Hvis ikke mappen /cutenews/data ble opprettet, har du mest sannsynlig pakket ut alle filene uten å gjøre det «recursively», eller du har lagt alle filene som var i alle undermappene i pakken i roten /cutenews

 

Hvis det kommer noen feilmeldinger, vennligst paste dem her.

Endret av drange_net
Lenke til kommentar
Hvordan kan WinZip vere problemet? Om det er det vil jeg gjerne at du sier i fra i tråden her, da skal det hetses :evil:

Fordi at om du i enkelte versjoner av WinZip i enkelttilfeller hvor du bruker drag-and-drop-funksjonen, og kopierer til en eller annen mappe (sikkert ikke irrellevant hvilken), kan du oppleve at, istedenfor at den pakker ut med mapper og alt, at den pakker ut alle filene og legger de i roten.

Lenke til kommentar
Når du unzippet filen, brukte du jalla WinZip? I så tilfelle, slutt med det. 7-zip er bedre.

 

I hvertfall... Hvis ikke mappen /cutenews/data ble opprettet, har du mest sannsynlig pakket ut alle filene uten å gjøre det «recursively», eller du har lagt alle filene som var i alle undermappene i pakken i roten /cutenews

 

Hvis det kommer noen feilmeldinger, vennligst paste dem her.

Winzip fungerer utmerket til å pakke ut cutenews. Prøv og last ned både cutenews og winzip på nytt. Behold filstrukturen ved å høyreklikke på fila og velg ekstrakter her (feks).

Lenke til kommentar
Fordi at om du i enkelte versjoner av WinZip i enkelttilfeller hvor du bruker drag-and-drop-funksjonen, og kopierer til en eller annen mappe (sikkert ikke irrellevant hvilken), kan du oppleve at, istedenfor at den pakker ut med mapper og alt, at den pakker ut alle filene og legger de i roten.

 

Behold filstrukturen ved å høyreklikke på fila og velg ekstrakter her

 

 

Jeg brukte drag-n-drop. Gjør alltid det, men kanskje jeg må endre taktikk. Skal prøve å h.klikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...