Gå til innhold

Guildwars, Diskusjon om professions.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jepp, hvilken primary proffesion har du?

Skriv helst noen ord om hvorfor, og gjerne litt om ditt profession og (om du har) secondary profession.

EDIT: Følg gjerne Alex sin måte å presentere sin character, med hvordan han sloss osv.

EDIT2: Og ikke gjør som SGE7000, og kom med komplett OT (offtopic)..

EDIT3: Omdøper til: diskosjon om proffesions, siden det har vært ca. 3 som har klart å holde seg på topic..

Endret av LordZyfeX
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er Warrior. En av grunnene er fordi jeg ikke har hatt melee prof. på en stund i noe rpg og gjerne ville prøve det igjen og en annen grunn er at jeg foretrekker å tanke framfor å måtte få noen andre til å tanke for seg.

Warrior egner seg bra til både PvP og PvE, kjente warrior komboer er Warrior/Mo, Warrior/E og Warrior/necro. Jeg har Necro som second prof, noe som jeg digger. Med warrior har du mye hp, men lite energy (kjent som bla. mana i andre spill). Men hvis du bruker necroen i hovedsak til å draine liv, så er ikke lite engergy noen brems. Min kombo er: Warrior sloss / Necro styrker meg og svekker motstander, noe som funker bra.

Kan trygt anbefale Warrior.

:)

(bilde: Min Warrior)

post-189-1114961531_thumb.jpg

Endret av ~Alex~
Skrevet

Er elementalist!

Fordi: Liker å bruke spells ta mye damage være litt support skyte fra bakrunnen og gjøre damage så warriorne kan drepe motstanderne fortere :D

Min Elementalist (litt teit med forskellig armor men)

post-189-1114962872_thumb.jpg

Skrevet

Monk/Mesmer

Burde egentlig holdt meg til planen og valgt Mesmer/Monk da jeg liker fastcasting bedre enn divine favor, men men. Det hadde også gjort healingen enklere, da jeg ikke ville måttet vente på at skillet skal recharge (dog ville jeg måttet vente på mana regen oftere).

Valgte komboen da jeg kunne tenke meg å være support karakter, og det som regel er bruk for monker.

Bruker kun 2 attributes hos monken, Heal og Smite som er respektivt på 6 og 5.

Liker å kunne heale andre, men samtidig gi litt bank til andre når det trengs.

Fra mesmer har jeg valgt å fokusere på Illusions noe som gir en effektiv bruk av Phantom Pain og Conjure Phantasm.

Mine andre (tidligere) karakterer har også Mesmer som enten primary eller secondary, da jeg synes det er spennende og spille, samtidig som det kan gi en stor edge over andre...

Eneste negative er at jeg hele tiden er på jakt etter bedre mana regen, samt gode items som gir ekstra mana, siden jeg har veldig lite (30 med armour)...

Sist en liten oppfordring til de som spiller GW:

Hvis du er monk, husk å heale gruppen din, ikke bare smite.

Men likeså viktig er det at gruppen faktisk tenker litt på sin egen helse og ikke forventer at monken kan heale deg opp uansett hva som skjer. Det er veldig kjedelig når det er 3 stykker som blir slaktet (av forskjellige monstre/spillere) på forskjellige steder av brettet, og ingen av dem prøver å stikke av siden det er monk på laget.

Så tenk på din egen helse, hold deg sammen med gruppen, og ikke whine hvis monken ikke healer deg til en hver tid. Det er faktisk flere i gruppen som kan trenge hjelp.....!

Skrevet

Har ranger/monk nå, for å holde seg i bakrunnen og heale og plage fiendene. funker godt sammen med min brors warrior

men jeg tror jeg skal lage meg en ny char som er ranger/mesmer, fordi mesmer spelsa er så morro :p

Skrevet

Err, fast casting påvirker ikke recharge, bare casting time. (og aftercasten på .75 sekunder eksisterer fremdeles). Du vil være en mye mer effektiv healer med divine favour enn fast casting.

Når det er sagt, så når du først skal heale bør du konsentrere deg på healing og/eller protection (reversal of fortune er sikkert den mest overpoweret spellen i spillet atm).

Selv spiller jeg Mo/Me for tiden. Mesmer er et litt vanskelig primary i PvE syntes jeg, og valgte derfor å fullføre dette sammen med monken som jeg har mest erfaring med fra før av (4 BWE'er med PvP monk :\).

Skrevet
Err, fast casting påvirker ikke recharge, bare casting time. (og aftercasten på .75 sekunder eksisterer fremdeles). Du vil være en mye mer effektiv healer med divine favour enn fast casting.

Godt poeng, jeg som rotet litt...

Men det ville fortsatt gitt raskere healing, siden jeg som regel har en kø av spells som venter (pluss at ressurection ville blitt kjappere)

Skrevet (endret)

Jeg har Ranger som første profession, og Necromancer som sekundær.

Rangeren fordi jeg liker å stå litt på avstand og gjøre skade + at jeg liker å ha pet

Necromanceren fordi jeg da kan heale meg selv litt og også gjøre skade på mer enn en person (har sansen for Deathly Swarm)

post-189-1115026913_thumb.jpg

Endret av Lomion
Skrevet

Aftercasten på .75 sekunder eksisterer fremdeles, men de som tar lenger tid (som res og seed f.eks) ville tatt mindre tid. Men som monk bør du egentlig ikke resurrecte siden det betyr at du ikke healer-

Og forresten så har ikke Warriors mer HP enn andre professions. Men de har bedre AL.

Skrevet
Primary Profession er Warrior, fordi jeg digger komboene med Swordsmanship, og fordi jeg syns det er kjekt med en del HP :p

Synd at Warriorn ikke har mer HP en alle de andre da det er bare armor som er forkjell!

Skrevet

Necromancer/Elementalist!

Jeg valgte Necromancer fordi jeg synes han var den som det virket artigst å spille med, rett og slett, siden jeg liker å deale damage + at det skader ikke å få HP av det samtidig... Dermed ble Elementalist et naturlig andrevalg, av den grunn at jeg vill deale mer damage...

Jeg går kun for øyeblikket 2 attributtes, Blood Magic og Fire Magic.. Er bare lvl 9 så jeg har enda tid til å fyre opp et par til om jeg skulle ønske.

Bilde kommer senere!

Skrevet (endret)

hadde visst glemt å poste her !

har en Ranger/Warrior

Valgte det fordi jeg likte tanken med å skyte fra avstand først, og så dra fram sverdet når fienden kommer nærme..

endte opp med å kun bruke bua, så nå angrer jeg ENORMT på at jeg tok warrior som secondary, og ikke monk eller no

Endret av SGE7000
Skrevet

Min elementalist.

Etter å ha lest masse om de forskjellige professions før lanseringa, kom jeg over Gamespot som hadde (video-)intervjuet skill-designeren til Guild wars, og når han sa: "The elementalist is a damage dealer" da ble jeg helt tatt! Har blant annet 4 sorceresse på Diablo, og da ble det liksom et naturlig valg...

intervju nedest på sida.

secondary er monk fordi jeg tenkte det kunne være nyttig å kunne heale folk/meg selv og ressurecte folk så mye jeg ville, dette har kommet godt ann, men etter å ha oppdaget at det er bedre å bare ansette en healer henchmen uansett, så ble dette litt sånn... F***. Skulle egentlig ønske jeg gikk for mesmer da denne virker som har ganske mange fete saker. Eller necro for Hex og Energy regen.

post-189-1115752819_thumb.jpg

Skrevet

Jeg har en Ranger/Necro, hovedsakelig fordi jeg digger bue. Også skulle jeg finne på noe lurt å legge til som sec. prof. Da valgte jeg necro for å kunne curse/draine. Er usikker på hva jeg vil med necro enda, jeg er så torned mellom curses og blood magic. Har enda ikke funnet noen bloodskills som virker bra nok til å "kaste bort" skill points og tid på, så foreløpig har jeg en lvl 14 hel ranger. Necro skillene er ikke i bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...