Gå til innhold

Leter etter et spill som " Gothic"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen spill dere ute med like delig atmosfære eller? Har runna 1`ern og 2`ern flere ganger, skal runde 1ern igjen, men tenke å høre om det var flere spill som likna der ute, da prøver jeg dem istedet :yes: ¨

Har runda morrowind, så det blir ikke aktuellt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, Baldur har egentlig lite til felles med Gothic.

Jeg vil foreslå Star Wars: Knights Of The Old Republic!

De er temmelig like på en del ting.

De foregår jo i helt forskjellige setting'er, men det er samme perspektiv (3. person) og begge to er slik at du vandrer rundt i store verdener (i KOTOR er du på flere planeter) og kan selv velge en del ting (feks: I KOTOR kan du ta en del valg for å bli god/ond, og i Gothic 2 kan du bli ridder, "tryllekunstner", bueskytter, tyv, osv).

Dessuten er begge to geniale spill. :)

Skrevet
Morrowind?

Ja, det kan jo sammenlignes med Gothic-serien. Det er jo litt mer likt enn KOTOR, i den forstand at man slosser mot urgamle monstre, og at man løper rundt i en fantasi verden fra ukjente tider.

Men selve gameplay'et synes jeg egentlig er mer likt KOTOR-Gothic enn Morrowind-Gothic, men Morrowind er jo også et godt alternativ.

Dessuten får du Morrowind (+ expansions) for en rimelig penge rundt omkring nå.

Skrevet (endret)

Dungeon Lords kommer snart og det er ganske så likt Gothic, men med mye mer rpg elementer når det gjelder utvikling av spillfiguren din. Det finnes en demo ute på nettet men det er kun en slags pre-alpha og selve spillet skal nok bli mye bedre.

Ellers har du jo :

Blade of Severance.

Conan.

Endret av Malvado

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...