Gå til innhold

Hvorfor akkurat UD-rogues?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beste rasen for rogue er kanskje å ta litt i.

Såvidt jeg vet så har NE Shadowmeld, som i teorien gir deg +1 på master of desception. Dermed kan du se alle rogues på lik level, før de ser deg.

UD er en veldig god rase med mye bra egenskaper - men langt fra den beste.

Uansett har vi jo trinket som dispeller fear, polymorph of charm nå - som også betyr at priest/warlock er så godt som døde uansett. De hadde kanskje en sjanse før, det har de ikke nå - hvertfall ikke 1on1.

Eneste jeg sliter med som rogue er Arms/Fury Warriors - det er det jæveligste som finnes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Beste rasen for rogue er kanskje å ta litt i.

Såvidt jeg vet så har NE Shadowmeld, som i teorien gir deg +1 på master of desception. Dermed kan du se alle rogues på lik level, før de ser deg.

UD er en veldig god rase med mye bra egenskaper - men langt fra den beste.

Uansett har vi jo trinket som dispeller fear, polymorph of charm nå - som også betyr at priest/warlock er så godt som døde uansett. De hadde kanskje en sjanse før, det har de ikke nå - hvertfall ikke 1on1.

Eneste jeg sliter med som rogue er Arms/Fury Warriors - det er det jæveligste som finnes.

Litt offtopic men bare lurer: Hva er taktikken din mot mages?

Skrevet (endret)

DoTs som f.eks. Corruption er utmerket mot Rogue, de får ikke stealtha... ;)

En ulempe om du er Warlock, er at dmg virker mot Fear - den bryter lettere.

Btw, ser jeg en Rogue prøver jeg å knerte ham, selv om han er Undead...angrep er det beste forsvar.

Endret av WarpX
Skrevet
Litt offtopic men bare lurer: Hva er taktikken din mot mages?

Kan ikke svare for Deetee, men en mage er det bare å sprute ned. Med daggerbuild er han dau før han vet ordet av det. Bare ta vanish når magen blinker og skal polymorphe. Om du er så uheldig og blir polymorpha, er det bare å bruke PvP-trinket.

Skrevet

Rogues er vel en av de klassene jeg sliter minst med som Frost-Mage. Når de Stealther er det bare å spamme Frost Nova til jeg treffer de. Deretter Blinke vekk og sende 2 Frostbolts i rikig retningen. Avslutter med to instant-cast spells og evt. en ekstra Frost Nova. No offence, men majoriteten av Rogues er noobs.

Skrevet

Enig med CobraM, rogues er noe av det letteste ja. Spesielt om man er frost mage. Bare å vente på at de kommer ut av stealth, blinke, sheepe, frostbolts, nova osv.. :)

Skrevet
Enig med CobraM, rogues er noe av det letteste ja. Spesielt om man er frost mage. Bare å vente på at de kommer ut av stealth, blinke, sheepe, frostbolts, nova osv.. :)

Vel, en ambush som critter og magen sliter hardt, poly kunne reddet deg før men ikke nå lenger :cool:.

Skrevet

Helt enig der. Majoriteten av rogues er noobs som ikke kan spille.

Mange tenker at rogues, de har jo så leet-damage, da kan jeg eie alle.

Så springer de bare rundt uten å egentlig bli gode.

Sjeldent man møter gode rogues, men når man møter en kan man slite.

Skal ikke rakke ned på folk som er rogues her, men det er fakta. Rogues jeg har møtt, alliance eller horde, angriper stort sett alt og alle (spesielt UD. Sikkert fordi mesteparten av hordenes roguer er UD men).

Litt OT her, men spør likevel. Starta en NE rogue bare for artig, avveksling fra paladinen. Det står i tooltipen på shadowmeld at "rogues stealthing or druids prowling using shadowmeld will be more difficult to detect" eller noe i den duren.

MEN, når man starter shadowmeld, og deretter stealth, så replacer stealth seg med shadowmeld.

Prøver man det motsatt vei, stealth først og så shadowmeld, sier den bare at "a more powerful spell is already active". Vitsen er da....? Skal det være sånn, eller er det meg det bøgger hos.

Skrevet

Jeg spiller en lvl42 troll rogue på daggerspine.

På lavere level var jeg livredd for mages, har blitt anngrepet en del ganger mens jeg har questa og har da blitt nuka i stykker på 1-2-3.

Når jeg har initiativet blir saken en annen, og mages er et av mine letteste bytter. Jeg spiller med daggers, og åpner selvfølgelig med ambush. Hvis den critter gjør jeg rundt 1000 damage, og da er kampen så og si over uansett. Ellers gjør jeg mellom 400 og 500 damage, og 95% av gangene vil magen da freeze meg før den blinker vekk og lader en fireball. Det eneste jeg da trenger å gjøre er å fyre av et par skudd med geværet før frost breaker og jeg kan sprinte fram og avslutte kampen.

Hadde jeg vært mage så hadde jeg tatt beina fatt så fort jeg ble ambusha av en rogue. Selv om vi sprinter så klarer vi neppe å ta igjen en mage som blinker etter å ha fryst oss.

Skrevet (endret)
Rogues er vel en av de klassene jeg sliter minst med som Frost-Mage. Når de Stealther er det bare å spamme Frost Nova til jeg treffer de. Deretter Blinke vekk og sende 2 Frostbolts i rikig retningen. Avslutter med to instant-cast spells og evt. en ekstra Frost Nova. No offence, men majoriteten av Rogues er noobs.

Tja, når du treffer med nova kan man lett ta vanish, så er man fri (eller escape artist som gnome). Er man så uheldig å bli polymorphet, dispelles det med trinket. Har man preparation kan man lett vanishe igjen. Det blir da duelltaktikk. I Real PvP er det enda lettere, siden de fleste ikke vet at man kommer. 2000 dmg instant svir, og når magen ikke kan polye og bandasjere er kampen i praksis over.

Du har sikkert et poeng ang at mange rogues er noobs. Selv synes jeg det samme om alle squishye mages. I pvp mot mages synes jeg det eneste de gjør er å hoppe rundt og spamme AE og frost nova. Fatter heller ikke hvorfor mages speccer frost til pvp. dårligere range og mindre damage, hva er så bra med det? Ice Block er seff nice, men å gi en rogue 10 sek eller hva det er til å regene energy er noe av det dummeste som blir gjort.

Edit: ser du spiller på pvm-server. Frost er vel bedre da. Uansett, rogue på pvm må være maks kjedelig. Hva skal man gjøre? Stealthe opp til folk og skrive /duel ?

Nei, carebearserver styres unna. Er det krig så er det krig.

Endret av Pinnella
Skrevet
Helt enig der. Majoriteten av rogues er noobs som ikke kan spille.

Mange tenker at rogues, de har jo så leet-damage, da kan jeg eie alle.

Så springer de bare rundt uten å egentlig bli gode.

Sjeldent man møter gode rogues, men når man møter en kan man slite.

Skal ikke rakke ned på folk som er rogues her, men det er fakta. Rogues jeg har møtt, alliance eller horde, angriper stort sett alt og alle (spesielt UD. Sikkert fordi mesteparten av hordenes roguer er UD men).

Litt OT her, men spør likevel. Starta en NE rogue bare for artig, avveksling fra paladinen. Det står i tooltipen på shadowmeld at "rogues stealthing or druids prowling using shadowmeld will be more difficult to detect" eller noe i den duren.

MEN, når man starter shadowmeld, og deretter stealth, så replacer stealth seg med shadowmeld.

Prøver man det motsatt vei, stealth først og så shadowmeld, sier den bare at "a more powerful spell is already active". Vitsen er da....? Skal det være sånn, eller er det meg det bøgger hos.

Stealth og Shadowmeld er ikke knyttet til hverandre, og selv Stealth rank 1 gjør deg mer usynlig enn hva Shadowmeld gjør. Sånn jeg ser det må man være ganske fersk i spillet for å være NE rogue og bruke shadowmeld.

Skrevet

Jeg må innrømme jeg ikke forstår meg helt på roguer..

Av og til er jeg omtrent død for jeg vet hva som skjer, og av og til klarer omtrent ikke roguen å røre meg.. Jeg og en annen var en tur til auberdine for å låne moonwellen der (han er tailor og skulle lage mooncloth :p ), og etter en stund dukket det opp en level 60 rogue og skulle ta oss. Jeg trodde dette skulle gå rett vest siden jeg er level 52 shaman, men jeg kom meg unna uten problemer. Kikket så i combat loggen, og så at han hadde gjort "ss" for 100-200 damage..

Til og med jeg slår hardere den det..

Noen som kan forklare hvorfor enkelte roguer har DPS sendt fra himmelen, og andre ikke klarer å bulke armoren min engang?

Skrevet
Er ikke mye man kan gjøre når en rogue kommer og critically ambusher meg for 1200 dmg mens jeg holder på med et monster...ordet feig kommer kjapt fram i hodet mitt...

Det som irriterer meg med det er at om du er tagget av et monster så får du 10% durability loss på eq. Vanligvis i PvP taper du ikke durability.

Såvidt jeg vet får du vel ikke HK heller om han du dreper er tagget av en mob. Så det er bare på pur faenskap de gjør det.

Greit nok om en rogue tar meg in the open eller mot en annen player i PvP, det gjør meg ingenting. Men mens jeg sloss mot en mob er det sinnsykt irriterende.

Uff, nå gav jeg kanskje grieferene noen ideer her. Burde ikke gjort det kanskje.

Gjest member-60584
Skrevet

om playern tar "the finnishing blow" på deg mens du sloss mot et creep så taper du ikke durability..

de får HK og CP for å drepe players som blir angrepet av creeps..

altså du sloss mot et creep.. playern som ganker gjør 2000dmg mot deg og litt etter dør du av creepet. han får HK og CP for de 2000dmg..

Skrevet

Sier bare et ord: Vanish ^-^. Er gøy å se hvordan mages begynner å bælje etter jeg vanisher og går ut av noavaen. Syntes Mage, Paladin og Warlock er letteste å ta ned, egentlig. Mage og Warlock går som oftest ned med Ambush og Cold Blood Backstab. Paladin bruker jeg bare lang tid på, men de går som oftest ned, om ingen andre allianse-spillere kommer til unnsetning, selvfølgelig.

Den nye trinketen er jo også fin, kan bryte ut av Polymorph. Til folka som er Undead, og kanskje også rogue, hvordan bruker dere den nye trinketen i PvP? Jeg pleier å bruke trinketen første gang jeg blir feara, og dermed WotF rett etter at jeg trinker.

Skrevet
Jeg må innrømme jeg ikke forstår meg helt på roguer..

Av og til er jeg omtrent død for jeg vet hva som skjer, og av og til klarer omtrent ikke roguen å røre meg.. Jeg og en annen var en tur til auberdine for å låne moonwellen der (han er tailor og skulle lage mooncloth :p ), og etter en stund dukket det opp en level 60 rogue og skulle ta oss. Jeg trodde dette skulle gå rett vest siden jeg er level 52 shaman, men jeg kom meg unna uten problemer. Kikket så i combat loggen, og så at han hadde gjort "ss" for 100-200 damage..

Til og med jeg slår hardere den det..

Noen som kan forklare hvorfor enkelte roguer har DPS sendt fra himmelen, og andre ikke klarer å bulke armoren min engang?

Dagger rogue som bruker feil taktikk?

Skrevet

Generelt sett er rogue kult og nyttig frem til level 60, fordi i store instancer så får de leve sitt eget liv, gjøre litt dps og ikke få no heals. Da er WOTF lite nyttig. :)

Skrevet

Paladin den letteste å ta sier du? Imo er rogue en av de letteste classene å ta (er paladin).

I lav lvl eide rogues noe sinnsykt. Men etter hvert blir det bare lettere og lettere. Eneste gangene jeg taper mot rogues er når de overfaller meg når jeg ikke er klar / etter kamp osv, eller hvis de bare rett og slett er bedre enn meg såklart. Vil heller si at en 60 warrior er vanskeligere enn en 60 rogue.

Skrevet (endret)
Tja, når du treffer med nova kan man lett ta vanish, så er man fri (eller escape artist som gnome).

Off-topic: En ting jeg har lurt på; Om man vanisher. Kan du igjen bli affecta av Frost Nova, eller er man helt uten sjanse for combat inntil Roguen er klar?

Du har sikkert et poeng ang at mange rogues er noobs. Selv synes jeg det samme om alle squishye mages. I pvp mot mages synes jeg det eneste de gjør er å hoppe rundt og spamme AE og frost nova.

En über-god Rogue mot en über-god Mage = Rogue vinner. Tror faktisk det er sånn mot de aller fleste klasser. Folk velger Rogue fordi de har de beste PvP-egenskapene i spillet. Orker du ikke å sloss eller vet man taper kampen, er det bare å vanishe, for så å fortsette PvE-inga til du er 'klar' for en kamp. Sprint duger vel også. Veldig greie egenskaper.

Synd at alle vil ha det enklest og være best:

GL med å skaffe gruppe til instance ;)

Ice Block er seff nice, men å gi en rogue 10 sek eller hva det er til å regene energy er noe av det dummeste som blir gjort.

Ingen Mager er så dumme at de bruker Ice Block i PvP (håper jeg =) ). Ice Block brukes for å fjerne aggro, eller la healer få bedre tid til healing.

Ice Barrier = Ja, takk.

Edit: ser du spiller på pvm-server. Frost er vel bedre da. Uansett, rogue på pvm må være maks kjedelig. Hva skal man gjøre? Stealthe opp til folk og skrive /duel ?

Nei, carebearserver styres unna. Er det krig så er det krig.

Folk har forskjellige interesser. Noen liker PvP. Noen liker å denge mobs. Noen liker begge deler. Roguene på Silvermoon får iallefall backstabba mer enn nok Hordes.

Å si at Normal-server er carebearserver er som å si: SALAAMUALIKUM.gif. Altså ikke en dritt.

Btw; Synd du ikke vet hva Care Bear er. De er faktisk litt søte :)

EDIT: Har forresten starta en UD Rogue på en PvP-server. Bare for å drive faenskap :p

Endret av CobraM

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...