Gå til innhold

Problemer med Firefox


srbz

Anbefalte innlegg

Dette er litt rart; jeg har problemer med firefox. Det er sikkert bare det at jeg er så nabb...

 

Vel, uansett, på dagbladet.no kan jeg ikke se bilder, jeg har diverse problemer med smileys og bilder osv her på forumet osv osv.

 

Regner med bildevisning er slått av men jeg har ikke tålmodighet til å finne ut hvordan jeg slår det på igjen akkurat nå. Det er merket av for "Vis bilder" under Verktøy > Innstillinger > Nettegenskaper, men ikke for "bare for nettstedet du leser"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det andre enn meg som har et problem med firefox , at det kommer opp en liten firkant med firefox brukere, så skal jeg liksom lage min egen profil.

Jeg får ikke boksen bort , eneste jeg kan gjøre er å lage en ny profil, men da forsvinner alle ting jeg har lagret i favoritter og alt jeg har lastet ned for å tilpasse firefox.

(drittleser)

* kommer om brukerboks og jeg slipper ikke inn på nett.

* på vg, hw osv klikker bildet i 5 sek, alle bilder på siden hopper rundt med 5000^7 visninger i sekundet.

* kan noen gang være vanskelig "å lagre mål som" for eks laste ned en video.

 

 

5 av 10 ganger må jeg kopiere adressen og lime den inn i IE for å lagre en fil.

 

Det vil si at jeg ikke ville ha klart meg uten IE, og hva skal jeg med firefox da?

Endret av War
Lenke til kommentar

Hvis du er så misfornøyd, prøv Opera. Om Firefox ikke fungerer, så er det jo liten vits å bruke den. Jeg tror imidlertid de fleste problemene dine kan løses, for nettleseren skal ikke være slik du beskriver (jeg har i alle fall ikke de problemene). Har du installert noen utvidelser? I så fall, har du prøvd å fjerne disse å sett om det hjelper? Det kan hende noen av utvidelsene du har lagt inn kommer i konflikt med hverandre og derfor skaper problemer. Du kan også prøve å forklare problemene dine her. Jeg har selv spurt (og fått svar) på flere problemer med både Firefox og Thunderbird der inne.

Lenke til kommentar
er det andre enn meg som har et problem med firefox , at det kommer opp en liten firkant med firefox brukere, så skal jeg liksom lage min egen profil.

Jeg får ikke boksen bort , eneste jeg kan gjøre er å lage en ny profil, men da forsvinner alle ting jeg har lagret i favoritter og alt jeg har lastet ned for å tilpasse firefox.

Du må kille firefox og firefox-bin prosessene (ctrl + shift + esc). De har av en eller annen grunn ikke blitt avsluttet og derfor kan du ikke bruke den samme profilen siden den er i bruk.

 

Sånn generelt har jeg merket at mange problemer med firefox forsvinner hvis man oppdaterer extensions og har siste versjon av firefox.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Hm, jeg fant ut at en plugin til Firefox ("Adblock") hadde skrudd seg selv på tilsynelatende. Det funka nemlig ikke i dag heller, men etter at jeg skrudde av adblock, så funka det. Tror ikke du har det hvis du ikke har lastet det ned, men hvis du har det, så ligger det under (norsk): Verktøy > Adblock

 

Der går du inn på Preferences og sørger for at "Enable Adblock" ikke er haket for. Da funka bilder og flash her ihvertfall... Så problemet lå altså ikke i selve Firefox for min del...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...