Gå til innhold

Vise dato på "link" fil


Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om det fantes et javascript for å hente dato værdier på en fil, noe lignende;

script language="JavaScript"><!--
myModify = document.lastModified;
document.write( "Last update : " , myModify 
// --></script>

 

Problemet er at denne henter dato på .html filen koden står i. Jeg skulle gjerne hatt noe tilsvarende for hvor jeg kunne hente dato på en fil som står som en link.

F.eks hvis jeg har en tabell bestående av rækker(x antall) og 2 kolonner.

Så har jeg Link i Kolonne 1, række x1. I Kolonne 2, række x2 skal lastmodified dato stå.

 

Google er endevendt, og jeg vet ikke om denne funksjonen kan lages med hjelp av scripts. Det såg ut til å være enklere hvis det var med php, men nå har jeg ikke den muligheten. Forslå gjerne andre løsninger. Det som skal skjer er at jeg lager en index.html i en katalog på min maskin, og den linker til enkelte filer og trenger dato visst sammen med link navnet. Ble litt rotete skrevet, men håber det er forståelig. Noen som har et tips eller to?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Ett år er gått, men ingen svar. Kanskje noen har funnet en løsning det siste året?

 

Jeg har også behov for å kunne vise når en fil er laget. I mitt tilfelle er det ønskelig å få vite når et gif-bilde som viser værdata er laget.

Programmet som styrer værstasjonen og generering av diverse statusbilder legger kun klokkelsettet inn på statusbildet, men det er også ønskelig med datoen så en er sikker på at bildet ikke er et døgn gammelt hvis klokkeslettet er noenlunde riktig.

 

Hører ikke til under denne kategorien, men skriver likevel siden det en mye av det samme.

Et alternativ er å kunne ta en "date-stamp" på selve bildet mens det fortsatt ligger på PC'en. Fins det noe type "DOS program" som kan gjøre det?

Lenke til kommentar

noe slikt på toppen av index.html kan vel fungere:

 

Hurtigkode :) :

 

new.window.open.href="bilde-url";

var opprettet= **** // ***= kommando for å sjekke opprettet datoen på bildet i new.window

SetCookie(bildeopprettet, opprettet): // lagre opprettet variablen i en cookie

close.new.window;

var opprettet= GetCookie(bildeopprettet):

</script>

 

<table>

<td><a href="/link.html">Link</a></td>

<tr>

<td><script language=javascript>document.write(" 'Dato modifisert:' opprettet "):</script></td>

</table>

 

 

Åpner nytt vindu med bildet som skal sjekkes, skriver opprettet dato til variabel "opprettet" og lagrer denne i en cookie. lukker vinduet og henter cookien for bruk i index.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...