Gå til innhold

Test av den omstridte gamingmusa Razer Diamondback


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Konklusjonen må vel være at musa er perfekt for gaming, å grei nok for å bare sitte i windows med.

 

Jeg gir den 9/10. Kjøp en logitech om du ikke har tenkt å spille så mye.

Kjøpe en logitech om du ikke skal spille så mye ? Dagens..! (dvs : din mening)

Kjøpte meg en Razer, som jeg etter en stund ga bort, ville gitt den terningkast 3/10 grunnet den overhodet ikke passet meg, prøvde den i 2mnd før jeg ga den bort.

 

Dårlig plasserte knapper, dårlig ergonometri, problemer med at den skrur seg av under reboot. Er noen av grunnene til at jeg ikke liker den. (jeg har hatt 3 Razermus med samme problemet, maskina finner ikke musen etter reboot, så i mine øyne er ikke det ett enkelt-tilfelle.)

 

Har nå MX518 og er fornøyd med den, joda, jeg spiller MYE, men nå slipper jeg ivertfall å få vondt i håndleddet, som jeg fikk med razer musa. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Konklusjonen må vel være at musa er perfekt for gaming, å grei nok for å bare sitte i windows med.

 

Jeg gir den 9/10. Kjøp en logitech om du ikke har tenkt å spille så mye.

Kjøpe en logitech om du ikke skal spille så mye ? Dagens..! (dvs : din mening)

Kjøpte meg en Razer, som jeg etter en stund ga bort, ville gitt den terningkast 3/10 grunnet den overhodet ikke passet meg, prøvde den i 2mnd før jeg ga den bort.

 

Dårlig plasserte knapper, dårlig ergonometri, problemer med at den skrur seg av under reboot. Er noen av grunnene til at jeg ikke liker den. (jeg har hatt 3 Razermus med samme problemet, maskina finner ikke musen etter reboot, så i mine øyne er ikke det ett enkelt-tilfelle.)

 

Har nå MX518 og er fornøyd med den, joda, jeg spiller MYE, men nå slipper jeg ivertfall å få vondt i håndleddet, som jeg fikk med razer musa. :thumbdown:

Hmm... Merkelig.... Har 3 kamerater som har razer plasma. Ingen får vondt i håndledet, og ingen av dem skrur seg av under reboot. Merkelig at bare du har så mye å klage på. :hmm:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Jeg har ikke fulgt helt med på dette området i det siste, men hvilken mus kvalifiserer seg til å ta over for min ELSKEDE intellimouse 3?

5070844[/snapback]

 

Fritt valg egentlig, hvis du liker lave, ekstremt lette mus, så kjøper du Razer Copperhead. Hvis du har litt større hand, så kjøper du logitech, G5 er grei, men, for min del har den for få knapper. Savner blandt annet 2 sideknapper, som er ett must for meg når jeg spiller. Logitech MX518 er pr. dags dato den musen jeg liker best. Blir litt personlige meninger ute og går her, så du skulle nesten ha dratt i en butikk og prøvd de forskjellige musene.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt DB i ca. 8 måneder. Den tok over for en godt brukt, og verdsatt Dual Optical. Etter at jeg fikk den, har det vært mye frem og tilbake. Jeg bytta på et tidspunkt tilbake til DO'en, men fant ut at jeg var blitt for vant med ei lav mus når jeg spillte CS. Det ser ut til å ha vært et elsk/hat forhold hele veien, for det er både fordeler og ulemper som vil være avgjørende for den som vurderer å kjøpe musa. La meg legge frem noen av de viktigste punktene:

 

FOR

- Musa fungerer på de fleste underlag, og det uten å være upresis.

- Iom. at utformingen er som den er, så holder en musa slik at hånda og fingrene støtter godt rundt musa på sidene og bak. Dette gir svært god presisjon.

- Relativt lang ledning, som er svært tynn og fleksibel. En merker ikke kabelen (med mindre man legge den helt latterlig).

- Veldig gode og sensitive brytere i alle knappene. De bråker en del, men respons og motstanden er veldig bra! Det skal sies at i begynnelsen var de to hovedknappene litt for lett å trykke ned ved uhell.

- Overlegent bra scrollehjul.

 

IMOT

- Ganske dårlige drivere etter min mening. På systemet mitt får jeg faktisk ikke mouse accelerate i WoW (er avhenging av det!). Har ikkehatt tid til å prøve dette i så mange spill, men i HL2 og BF1942 (med modder) fungerer det knirkefritt. Problemet oppstod etter at jeg installerte de nyeste driverne, og forble selv ved reinstallasjon av eldre versjoner o.0 Det sies at de nyeste driverne inneholder en registerfix for accelrate... Supporten fra Razer har vært ok, men ikke noe å skryte av eller som har løst problemet mitt.

- Fantastisk dårlige sideknapper. Plasseringa er dårlig og knappene for små, harde og glatte. Det er også mulig å trykke inn begge samtidig, selv om det ikke skjer så alt for lett.

- Dårlig plassert gummi på sidene, men det fungerer til en viss grad.

- I følge Razer så kan musa slutte å fungere hvis den hotswappes, noe som er lettere sagt elendig for en USB-enhet! Personlig så plages jeg med at musa ikke bestandig klarer å boote opp ilag med resten av systemet mitt, men en kjapp ut- og innpluggin g fikser faktisk dette o.0

 

RELATIVE

- De to hovednappene på musa har fordypninger som tvinger fingrene på plass i sporene. Dette er perfekt for store pølsefingre, men hvis du har litt mindre hånd, så blir dette svært, svært ubehagelig.

- Pga. utforminga og de sensitive hovedknappene så er ikke dette musa en hviler hånda på. Dette fører for til at den blir anstrengende å bruke.

 

KONKLUSJON

Denne musa må du så absolutt prøve før du kjøper den. Det er stort sett enten fulltreffer eller totalbom, selv om jeg faktisk har blandede følelser ang. den. Jeg har klart å overleve med den frem til nå, men skulle gjerne ønsket meg en del småfixer.

 

PS. Problemet med sideknappene er fikset på Coppermine, og ser ut til å være bedre. Har ikke fått prøvd dette selv, men det ser lovende ut. Alt i alt så er det bare å kjøpe den fremfor DiamondBack. Jeg har forresten en stygg anelse om at Razer ikke kommer til å oppdatere driverne til DB noe særlig ofte, eller i det hele tatt.

Endret av Corleone
Lenke til kommentar

Har selv Razer DB og er strålende fornøyd, men hvis du virkelig ønsker fullt utbytte av den så så ville jeg stillt opp polling raten på USB-porten, musa klarer 1000Hz(1ms) og på win XP står USB-portene normalt på 8ms (125Hz).

 

Jeg selv kjører 500Hz(2ms), har ikke prøvd noe høyere, men det gir merkbar forskjell i gaming hvis du kjører høy fps. Vil anbefale alle å være litt varsomme med dette her, 500Hz er greit, men jeg har hørt om folk som har kjørt dem på 750Hz og 1000Hz som har fått USB-portene til å streike.

 

Du kan laste ned denne patchen som gjør endringene for deg så du selv slipper å inn i registeret og forandre ting selv.

 

Mouserate Switcher

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Har selv razer db, er enig i at det er en glimrendes mus... MEN... har et utrolig irriterendes problem som er blitt nevnt flere ganger på forum. Strøm... flere klager på at musen ikke "aktiveres" ved oppstart, og at den faller ut under bruk. Jeg har desverre det sistnevnte problemet...

 

Å det er vel egentligt ganske selvforklarende hvordan du reagerer når musen faller ut når du kommer bak en mann på css....  :cry:

 

Har en relativt ny pc, men har lest at det er noen hovedkort som ikke sender ut nok strøm. Har selv MSI hk å 410W a-open silence ett eller annet, som har drevet logtiech å ms muser fint (oppgraderte sist fra ms 4.0).

 

Er det noen som har et konkret svar på hvorfor ? eller hva som må gjøres for å få den til å funke perfekt ? Bytte hk ? USB hub m/egen strømforsyning ?

 

Må desverre snart bytte hvis problemet ikke fikser seg  :no:

Unnskyldninger om at musen koblet fra begynner å bli gammel  :blush:

det kan være at du har en ustabil psu hvis det er tilfellet kan musa dette ut

 

jeg har denne musa og en kamerat lånte den, han har en q-tek strømforsyning som er utrolig ustabilog til han datt musa stadig vekk ut :(

 

bytt psu er mitt råd

4146712[/snapback]

En mus kan da umulig kreve så mye strøm :!:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har Razer Diamondback å har aldri noe problemer med den. Den glir som et uhyre samt jeg har liten hånd sånn at den passer meg perfekt. Instillingene til driveren osv.kann ikke andre bestemme for deg. Bare finn deg noe du like halveis å bruk den instillingen i en måned så er musen den ultimate. Noen snakket om side knappene? Wtf er de forno? Dere som snakker om den gode delen er ikke god i hode forde at knappene legger jeg ikke en gang merke till når jeg spiller. Spillte i ca en uka før jeg vente meg til den/knappene. Å nå spiller jeg med et bredt smil.

Lenke til kommentar

har hatt denne musa en gang.. sorry at jeg sier det med den var forjævlig. fint design . men den var ikke mye god med alle de knappene. hadde den i 4 dager så solgte jeg den og kjøpte meg mx 518 beste musa noensinne:)

 

et tips fra meg:

har du hatt mx 510 eller mx518 så ikke gå over til razer. det er en stor overgang:O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...