Gå til innhold

Er Intel billigere? Se her.....


dp

Anbefalte innlegg

Hva syntes dere?

 

INTEL

Asus P4S533, Mainboard S-478 SIS645DX ATX Audio UDMA133 1096,-

CPU Intel Pentium 4 S-478 2.266GHz 533MHz 512K Boxed 2499,-

Apacer 256MB PC-333, Memory 256MB PC-333 DDR PC2700 635,-

 

4230kr

AMD

Aopen AK77-333,Socket-A VIA KT333 ATX UDMA133 USB 2.0 1079,-

AMD AX2200DMT3C, CPU Athlon XP 2200 1.8GHz Socket-A 266FSB 2395,-

Glacial IGLO 2310, AMD Up-To 1.97GHz Low Noise 25dB 159,-

Apacer 256MB PC-333, Memory 256MB PC-333 DDR PC2700 Original 635,-

 

4268kr

 

Har selv AMD nå, men etter dette så må jeg innrømme at Intel høres VELDIG interessant ut.. Intel systemet kan jo klokkes ganske langt også.

Hva er deres meninger??

 

_________________

AMD Athlon XP 1400@1575mhz (150fsb)

Epox 8KHA+

Apacer 256mb PC 2100@150mhz

Geforce 2 GTS

 

[ Denne Melding var redigert av: the best one på 2002-07-10 00:13 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-10 00:27, GeCcO skrev:

du tok det nyeste cpu'en til amd og en ikke så ny til Intel som er veldig forskjellig i pris



prøv å sett sammen et system med de to dyreste cpu'ene


 

Jøssenammen :grin: Dyreste alternativet? Etter min mening må det være riktig å sammenligne 2 systemer med omtrentlig samme ytelse, men, men ..... AMD sin XP2200+ kan jo på ingen måte sammenlignes med Intel sin Pentium 4 2,53 Ghz.

Lenke til kommentar

Nyeste til AMD med 333 chipsett er bare dyrt og får ikke noe særlig ytelses-økning med 333 ddr i forhold til 266 (1-2%?).

 

Derimot vil jeg anbefale P4 med rdram istedet. Rdram er det eneste som kan gi P4 den båndbredden det behøver for å sparke røv.

 

OC'er du så er P4 et selvsagt valg for tiden. Gjør du det ikke, ville jeg holdt meg til AMD.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-10 00:32, Pingo68 skrev:

Quote:


Den 2002-07-10 00:27, GeCcO skrev:

du tok det nyeste cpu'en til amd og en ikke så ny til Intel som er veldig forskjellig i pris



prøv å sett sammen et system med de to dyreste cpu'ene


 

Jøssenammen
:grin:
Dyreste alternativet? Etter min mening må det være riktig å sammenligne 2 systemer med omtrentlig samme ytelse, men, men ..... AMD sin XP2200+ kan jo på ingen måte sammenlignes med Intel sin Pentium 4 2,53 Ghz.

Helt enig man må jo selvfølgelig sammenligne systemer med lik ytelse. Blir jo på jordet om man skal sammenligne P4 2,53 ghz til 7000;- og Amd 1800+ til 800;- Er AMD systemer er billigere?

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om AMDXP2200+ og P4 2,266 Mhz har lik ytelse da ...

 

Og om hvorfor du har 333Mhz minne med AMD'n. AMD XP har jo hele 266Mhz DDR fsb => 2133MB/sek ut fra prosessoren, noe som ville passe finfint til en PC2100 minneløsning. En PC2700 løsning vil jo bare være råflott egentlig. Så det du har er en AMD med en hauger og hav av minnebåndbredde og en strupa P4. Litt feilbalansert spør du meg :razz:

Lenke til kommentar

Åffer skal en sammenligne prisene i forhold til hva som er rettferdig for produsentene ? Sammenlign priser med hva som er rettferdig for deg selv .. kjøp deg en 1.8a og overklokk .. alle intel cpuer over 1800-2000 er bare sløs med peng , kan bare klokke opp alikavel .. er ingenting som klokker bedre en 0,13 northwooden ..

 

Kjøp Northwood så er du sikra en maskin som er rask stabil og overklokker lett.. er verdt de få kronene ekstra..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-10 11:34, CdBuRnR skrev:

Åffer skal en sammenligne prisene i forhold til hva som er rettferdig for produsentene ? Sammenlign priser med hva som er rettferdig for deg selv .. kjøp deg en 1.8a og overklokk .. alle intel cpuer over 1800-2000 er bare sløs med peng , kan bare klokke opp alikavel .. er ingenting som klokker bedre en 0,13 northwooden ..


Kjøp Northwood så er du sikra en maskin som er rask stabil og overklokker lett.. er verdt de få kronene ekstra..


enig, kjøper du boxed slipper du å stresse med microplex.no og kraftig kjøling til amd'en. som sagt, er den meget overklokkbar og ikke så mye dyrere eller billigere (?) enn amd xp p.g.a av at amn trenger dyr og god kjøling osv.

Lenke til kommentar

Quote:


Tulling, dette er jo T-Bred og nesten nettopp kommet ut!! ... Intel er og blir dyrest!


 

Kanskje en ide å moderer språket sitt? Intel er og blir dyrest? Prøv å åpne de gjenklistra AMD øya dine bitte litt :smile: Eller fikk du ikke med oppsettet?

 

Men en ting forundrer meg. Har AMD kommet til sine begrensninger? Mens Intel er ute med en 2,53 Ghz, så har ikke AMD kommet med noe raskere enn XP2200+, altså 1,8 Ghz. Virker nesten som om Intel igjen er i ferd med å feste grepet om prosessormarkedet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-10 01:03, Holmgr3N skrev:

Quote:


Den 2002-07-10 00:32, Pingo68 skrev:

Quote:


Den 2002-07-10 00:27, GeCcO skrev:

du tok det nyeste cpu'en til amd og en ikke så ny til Intel som er veldig forskjellig i pris



prøv å sett sammen et system med de to dyreste cpu'ene


 

Jøssenammen
:grin:
Dyreste alternativet? Etter min mening må det være riktig å sammenligne 2 systemer med omtrentlig samme ytelse, men, men ..... AMD sin XP2200+ kan jo på ingen måte sammenlignes med Intel sin Pentium 4 2,53 Ghz.

Helt enig man må jo selvfølgelig sammenligne systemer med lik ytelse. Blir jo på jordet om man skal sammenligne P4 2,53 ghz til 7000;- og Amd 1800+ til 800;- Er AMD systemer er billigere?

 

 

 

vil ikke si meg enig i det der, selvsagt er jo Intel sin topp cpu dyrest, og det er jo AMD sin også, og hvis du sammenligner den dyreste til AMD og den 4. dyreste cpu'en til Intel blir jo det helt feil hvis du tenker prismessig

 

 

se på dette da:

 

Intel sin dyreste og beste Intel P4 2.53GHz = 7250,-

 

AMD sin dyreste og beste AMD Torougbred 2200+ = 2495

 

 

vil si den er mer riktig etter den sammenligningen din

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-10 12:49, Pingo68 skrev:

Quote:


Tulling, dette er jo T-Bred og nesten nettopp kommet ut!! ... Intel er og blir dyrest!


 

Kanskje en ide å moderer språket sitt? Intel er og blir dyrest? Prøv å åpne de gjenklistra AMD øya dine bitte litt :smile: Eller fikk du ikke med oppsettet?

 

Men en ting forundrer meg. Har AMD kommet til sine begrensninger? Mens Intel er ute med en 2,53 Ghz, så har ikke AMD kommet med noe raskere enn XP2200+, altså 1,8 Ghz. Virker nesten som om Intel igjen er i ferd med å feste grepet om prosessormarkedet.

 

 

Intel satser hardt på at tullinger som deg bare tenker på GHz, de har en elendig ytelse i forhold til AMD som faktisk kan måle seg med Intel's nyeste cpu på 2,53GHz, det er en diferanse på 730MHz.

 

 

så GHz er ikke alt her i verden lille newbie

Lenke til kommentar

Den 2002-07-10 12:49, Pingo68 skrev:

Quote:



Men en ting forundrer meg. Har AMD kommet til sine begrensninger? Mens Intel er ute med en 2,53 Ghz, så har ikke AMD kommet med noe raskere enn XP2200+, altså 1,8 Ghz. Virker nesten som om Intel igjen er i ferd med å feste grepet om prosessormarkedet.


 

Det er en del av dere som ikke skjønner det med arkitektur på prosessor. Arkitekturen på AMD cpu'ene er annerledes enn på Intel sine. Derfor behøver ikke AMD cpu'ene noe mer enn X antall mhz for å åpnå omtrent samme ytelse som 2X antall mhz fra Intel sine.

 

Se på dette eksemplet: En Honda Civic 1.3 16V 75hk, drar lett fra en Golf II 1.6ltr 75hk. Hvorfor?

 

Jo, pga måten motoren er bygd opp på. (og kanskje muligens også pga fasongen på bilen. Honda'ene er spisse og flate, mens Volkswagen'ene er middels høye og firkantete..)

 

Her er det rett og slett snakk om at måten AMD cpu'en jobber på er annerledes enn Intel sin cpu.

 

Men nok om det. Jeg er hverken AMD eller Intel fan,

så hos meg er det lommeboka som bestemmer hva jeg kjøper. For tiden AMD, men jeg bruker ikke maskinen så mye etter jobb. (ville du sittet foran en pc hele dagen, når du jobber med reparasjon av pc og slikt? Nei, du hadde nok ikke orket det :wink: )

 

S-Blazer

(med logo på Civic'en :smile: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...