Gå til innhold

Hvor får man kjøpt Russiske militær effekter


Bogan

Anbefalte innlegg

Det er en stund siden jeg kjøpte, så jeg husker ikke nøyaktig hvor lang tid det tok. Men jeg husker det gikk relativt fort.

 

Har du tenkt å overføre fra bankkonto til PayPal tar det i følge websiden 3-4 dager, før pengene er på PayPal-konto og du kan betale selger. Bruker du kort kan du betale til selger med en gang.

Men siden det er første gang du bruker det kan det være de trekker én krone fra kortet, og du må bekrefte at det er ditt kort ved å oppgi en kode som kommer på kontoutskriften (Betalt til: PayPal XXXXXX).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Paypal er som nevnt en betalingstjeneste som er heleid av eBay. Du registrerer deg og oppgir visakort nummer eller overfører penger via banken. Har aldri hatt noe problemer med paypal eller svindling på ebay, selv om jeg var litt nervøs den første gangen jeg kjøpte noe til flere tusen der fra en relativt ny selger. Det er viktig å se på feedbacken til selger, og spesielt på underkategorien "from buyers". I ditt tilfelle har russern som selger beltet, nesten 3000 transaksjoner på ebay og 99.6% positive feedback, så det er ingen ting å bekymre seg for. Negativ feedback kommer ofte fra hensynsløse engangskjøpere som ikke bryr seg om å få negativ feedback selv eller tilfeller der penger har blitt sendt i posten og muligens blitt rotet bort. Med bruk av paypal har du dessuten bevis på at pengene er sendt og det inngår en forsikring hvis du blir lurt...

 

Det er fastsatt en grense på noen hundre dollar som man kan overføre via visa før man må bli verifisert av paypal. Har du planer om å kjøpe mye fra ebay i fremtiden kan det være en ide å verifisere deg allerede nå. Paypal trekker isåfall ca $2 fra visakontoen din og merker trekket i nettbanken din med en firesiffret kode som du må oppgi på paypal.com for å få ubegrenset bruk av kortet. Noen selgere krever at du er paypal verifisert ...

Endret av MorbidHamster
Lenke til kommentar
Må man betale toll eller noe annet enn porto?

Man må i de aller fleste tilfeller betale shipping til selgeren. Ettersom tollgrensen ligger på 200 kr, pleier jeg å be selger om å merke gaven med "gift" eller "commercial sample" og verdien på pakken til 20-30 USD eller mindre dersom prisen på pakken kommer over 200kr. Det er vel strengt talt ikke lovlig, så det gjøres på eget ansvar! Har aldri hatt noe problemer med det selv, og pakken kommer raskere fram ettersom den ikke blir holdt igjen av tollvesenet. Fikk en mobiltelefon tilsendt fra england til 2000 kr og den gikk glatt gjennom :)

 

NB: Pass på å sjekke at selgeren shipper Worldwide FØR dere byr!

Endret av MorbidHamster
Lenke til kommentar

Kjøpt :) Venter i spenning igjen takk for hjelp og tips alle sammen :)

 

em liten ting jeg lurer på er betaling av frakt, dette kom ikke med da jeg kjøpte, kommer dette på postkontoret eller blir truket senere?

Endret av Bogan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...