klikko Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 jeg er den "stolte" eier av en d-link di-624 og et dwl-G520 pci rev.b... jeg har endelig klart å få dette stabilt etter å ha oppdatert firmwaren på rutern... men jeg ser nå at jeg bare får litt over 10 mbits hastighet når jeg kopierer mellom maskinene på nettverket .... jeg ser altså på den windows task managern hvor mange prosent den bruker av nettverket og den ligger på rundt 14%... ca 14mbsp? hva har dere andre her i hastighet? og dette går ikke på signal.. selvom jeg ikke har 100% her jeg sitter nå.. for jeg testet med fatterns laptop like ved siden av rutern med nøyaktig samme hastighet.. hjelp! det må jo være fler her som har vært borti noe slikt?
maturesh Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 jeg er den "stolte" eier av en d-link di-624 og et dwl-G520 pci rev.b... jeg har endelig klart å få dette stabilt etter å ha oppdatert firmwaren på rutern... men jeg ser nå at jeg bare får litt over 10 mbits hastighet når jeg kopierer mellom maskinene på nettverket .... jeg ser altså på den windows task managern hvor mange prosent den bruker av nettverket og den ligger på rundt 14%... ca 14mbsp? hva har dere andre her i hastighet? og dette går ikke på signal.. selvom jeg ikke har 100% her jeg sitter nå.. for jeg testet med fatterns laptop like ved siden av rutern med nøyaktig samme hastighet.. hjelp! det må jo være fler her som har vært borti noe slikt? tipper du klarer max 40-50Mbit uansett. Husk.. i den trådløse verden så betyr i bunn og grunn 11Mbit = 5Mbit | 22=11 | 54=22 | osv.. skjønner?
Big_JT Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Hastighetene leverandørene oppgir er somregel teoretiske makshastigheter. Mao. en eller annen med mange år på universitetet som har regnet ut hva systemet kan greie under perfekte forhold og uten overhead osv. I den virkelige verden må somregel noen pakker sendes om igjen pga. støy osv. Dette stjeler en del av kapasiteten. Deretter forsvinner det en del i kryptering og pakkeheadere. Derfor blir somregel kapasiteten bare en liten del av det de oppgir.
klikko Skrevet 29. april 2005 Forfatter Skrevet 29. april 2005 (endret) nettopp... dette vet jeg men jeg har liksom en fjerdel av det jeg skal ha... 40-50 mbps er jo akseptabelt... 14 mbps er ikke akseptabelt.. er det noen som kan hjelpe?` vær så snill. edit : tror noen at det kan hjelpe å sette den trådløse rutern sånn at den får internett rett fra nextgentel rutern.. og så koble switchen på en av portene i rutern? for sånn jeg har nå, er nextgentel rutern kobla i switchen.. som gir internett til den trådløse rutern... noen som skjønner? Endret 29. april 2005 av klikko
Bolson Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Når du kopierer filer vil også ytelsen avhenge av om du kopierer mange små eller få store filer. Test hvilke resultater du får med å kopiere en fil på 400 MB til 1 GB, og hva du får ved kopiering av ca 400 MB med små filer. Min erfaring med omtrent samme oppsett er at det er vanskelig å komme over 10 - 15 mbps i hastighet.
klikko Skrevet 29. april 2005 Forfatter Skrevet 29. april 2005 testene jeg har gjort er med 1 fil som er på ca 700 mb.. altså en cd... så har tatt det med i betraktning... og det er jo her hastigheten gjelder uansett så..
JKJK Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Hvis AP'et ditt ikke søtter "mixed mode" (har 2 radioer i praksis) så vil hastigheten nødvendigvis automatisk gå ned til 10mbit hvis det befinner seg en klient på trådløsnettet med 10mbit kort. Har just testet dette på Linksys WRT54GS som har 2 radioer mot en ASUS WL-500g, og jeg angrer hardt på at jeg kjøpte Asusen
Jørgen Sørheim Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Folk her er klar over at det er forskjell på "megabit" og "megabyte", ikke sant? 108Mbit = 13,8Mbyte.
klikko Skrevet 29. april 2005 Forfatter Skrevet 29. april 2005 (endret) Hvis AP'et ditt ikke søtter "mixed mode" (har 2 radioer i praksis) så vil hastigheten nødvendigvis automatisk gå ned til 10mbit hvis det befinner seg en klient på trådløsnettet med 10mbit kort. Har just testet dette på Linksys WRT54GS som har 2 radioer mot en ASUS WL-500g, og jeg angrer hardt på at jeg kjøpte Asusen alle kortene her er 100mbps.. men er det ingen her som sitter med ca 40- 50 mbps på tråløst nettverk?? vil bare høre at det faktisk er mulig... meld dere! og hva mener du med AP? og radioer? Endret 29. april 2005 av klikko
Goliath Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Det er en grunn til at "Super-G" hastighet er enda ikke en offisiell standard innenfor trådløse standarder.
klikko Skrevet 29. april 2005 Forfatter Skrevet 29. april 2005 Det er en grunn til at "Super-G" hastighet er enda ikke en offisiell standard innenfor trådløse standarder. fordi det ikke virker?
Spirograf Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Jeg stusser litt over oppsettet ditt, hva om du kobler NGT routeren rett inn på WAN porten til den trådløse routeren og setter den til å motta dynamisk IP og deretter kobler switchen du har inn på en av de 4 portene på den trådløse routeren? Sånn ville jeg gjort det. Jeg kjenner ikke NGT sine routere, men vil tro at de går på 100 Mbit på innsiden.
klikko Skrevet 29. april 2005 Forfatter Skrevet 29. april 2005 Jeg stusser litt over oppsettet ditt, hva om du kobler NGT routeren rett inn på WAN porten til den trådløse routeren og setter den til å motta dynamisk IP og deretter kobler switchen du har inn på en av de 4 portene på den trådløse routeren? Sånn ville jeg gjort det. Jeg kjenner ikke NGT sine routere, men vil tro at de går på 100 Mbit på innsiden. det høres jo ut som en bedre løsning enn slik oppsettet er nå ja... takk.. skal prøve nå.
klikko Skrevet 29. april 2005 Forfatter Skrevet 29. april 2005 (endret) gikk inn og kobla om nå... problemet nå er at jeg ikke får kontakt med servern..hmm vil også slenge ut en veldig nyttig link med det samme... gratis antenne når jeg gikk og kobla inn nå.. så ble jeg nødt til å flytte den trådløse ruteren fra inne i gangen like utenfor rommet mitt, til inn i boden bak masse mur.. og da falt signalet til 30 %... så gikk jeg inn og satt på en sånn antenne som på den linken og signalet mitt steg til 60 %!! (den her Ez-12 12 dB Parabolic Reflector Template V2.0) utrolig men til saken... jeg finner ikke servern Endret 29. april 2005 av klikko
knut Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Ett par ting som står feil her! Ingen 802.11b/g bokser har to radioer. De eneste som har det er svært dyre Orinoco/Proxim aksesspunkter, samt Cisco Aironet. Om du skal ha rimeligere utstyr med to radioer må du kjøpe dual band utstyr (altså som støtter 802.11a/b/g). Linksys WRT54GS har en Broadcom radio med speedbooster (kalt afterburner av Broadcom), denne har vist seg å klare seg bra i mixed mode nett (altså som har både 802.11b og 802.11g klienter). Asus WL-500g har også et Broadcom brikkesett, men benytter seg av den eldre utgaven. Deluxe utgaven har det samme brikkesettet som WRT54GS. Om du har et 30% signal kan du ikke regne med å få noe høyere hastigheter enn det du nevner. Det er egentlig et svært godt resultat. SuperG krever egentlig at du sitter i samme rom for å få full ytelse. Og om du overfører mellom to trådløse klienter kan man si at hastigheten blir halvert enn om man overfører fra en kablet klient til en trådløs klient. Om du har NGT så er egentlig det beste oppsettet at du deaktiverer DHCP-serveren på D-Link enheten, sette IP i samme området som NGT (10.0.0.0-254), og så ta kabelen fra NGT boksen og sette i en av LAN-portene på D-Link.
klikko Skrevet 29. april 2005 Forfatter Skrevet 29. april 2005 (endret) jeg har også prøvd med laptopen til far ved siden av rutern som sagt med akkurat samme hastighet... prøvde også å sette statisk ip på den trådløse men jeg trenger noe dns servere også... og de husker jeg ikke... også mener du vel sette kablen fra ntg boksen i WAN porten på den trådløse rutern? Endret 29. april 2005 av klikko
madammim Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 også mener du vel sette kablen fra ntg boksen i WAN porten på den trådløse rutern? Se her Slik bør det vel gjøres...
klikko Skrevet 30. april 2005 Forfatter Skrevet 30. april 2005 (endret) også mener du vel sette kablen fra ntg boksen i WAN porten på den trådløse rutern? Se her Slik bør det vel gjøres... takker !! dette var den siste biten som måtte på plass og problemet løste seg! takker for alle innspill folkens! jeg har nå fått kontakt med servern og hastigheten har hoppet opp til 25 % istedenfor 12 % som den lå på før ! kan sikkert få bedre også , men nå står rutern plassert inne i kjellern et stykke unna bak tykke murvegger så må jo si meg fornøyd med 20-25 mbps Endret 30. april 2005 av klikko
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå