Gå til innhold

Beste lyd kort på markede?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

?

 

Det er da ikke det en mikser brukes til??

 

Om du vil velge om du vil høre på musikk fra PC eller stereoanlegg eller whatever kobler du lydkortet til forsterkeren din, ikke omvendt!

 

Men igjen, skal du bare bruke PCn til musikk i 2 kanaler? eller er det snakk om hjemmekino eller noe?

Lenke til kommentar
Nei.. jeg bare lurte egentlig.. for at folk bryr seg egentlig ikke så mye om lyd-kort når det kjøper seg ny data. det folk tenker er at det skal være 5.1 eller 7.1.. ikke noe om hvor bra lyd-kvaliteten er..

:S

En grei regel er at lydkortet bør være dyrere enn skjermkortet... :D

Lenke til kommentar
Nei.. jeg bare lurte egentlig.. for at folk bryr seg egentlig ikke så mye om lyd-kort når det kjøper seg ny data. det folk tenker er at det skal være 5.1 eller 7.1.. ikke noe om hvor bra lyd-kvaliteten er..

:S

En grei regel er at lydkortet bør være dyrere enn skjermkortet... :D

:w00t:

 

kjøpte meg nettopp ny data, skjermkort 350,- lydkort 500,-! :p

Lenke til kommentar

Det går ikke ann å spørre "hva er det beste lydkortet" uten å spesifisere litt mer hva man skal bruke det til. Om man skal "høre på musikk og redigere litt film" vil det aller meste duge, men om man f.eks. skal drive med proff musikk og/eller video-produksjon (noe jeg neppe tror trådstarter skal gjøre :) så bør man legge litt penger i det. I tillegg kommer jo selvsagt resten av utstyret inn i bildet - det er ingen vits i å investere i et helvettes bra lydkort som kun har optisk utgang hvis man ikke har noe å koble dette opp mot.

 

ProCom (som linket til lengre opp her) har mange gode lydkort, i de fleste prisklasser. Creative og andre billigprodusenter bør man styre unna, så enkelt er det.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...