Gå til innhold

Beste lyd kort på markede?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel selvsagt ann på behovet...

Hva skal evt lydkortet brukes til

Spill...

Musikk/Film...

Hjemmestudio...

Dette bør du mest finne ut først da

:yes:;) ;

Skrevet

?

Det er da ikke det en mikser brukes til??

Om du vil velge om du vil høre på musikk fra PC eller stereoanlegg eller whatever kobler du lydkortet til forsterkeren din, ikke omvendt!

Men igjen, skal du bare bruke PCn til musikk i 2 kanaler? eller er det snakk om hjemmekino eller noe?

Skrevet

det som det er snakk om er at jeg bare lurer på va som virkelig er det beste lyd kortet på markede.. ikke mer eller mindre...

det som har best lyd kavlitet, muligheter,, osv.. :p

Skrevet

Da svarer jeg at det kommer ann på ditt bruk.

Det blir som å spørre hvem verdens beste fotball spiller er. Noen svarer Zidane, men putter du han som keeper er han ikke mye tess.

Skrevet

jaja.. fotball er ikke min sterke side,, men jeg fatter va du mener.. jeg tenkter på å bruke det til musikk og film redigering og kansje litt musikk redigering...

Skrevet

Apogee Rosetta 200 (for stereo,kr 18000, 800 for flere kanaler, koster 40000...)

2-channel, 24bit/192kHz AD/DA Converter + firewirekort (koster 6000)

Kanskje unøvendig dyrt, men bra.

Skrevet

Nei.. jeg bare lurte egentlig.. for at folk bryr seg egentlig ikke så mye om lyd-kort når det kjøper seg ny data. det folk tenker er at det skal være 5.1 eller 7.1.. ikke noe om hvor bra lyd-kvaliteten er..

:S

Skrevet
Nei.. jeg bare lurte egentlig.. for at folk bryr seg egentlig ikke så mye om lyd-kort når det kjøper seg ny data. det folk tenker er at det skal være 5.1 eller 7.1.. ikke noe om hvor bra lyd-kvaliteten er..

En grei regel er at lydkortet bør være dyrere enn skjermkortet... :D

Skrevet
Jeg ville sagt Creative Audigy 4 helt klart!

Det er fordi du ikke vet hva AC97 er og gjør ;)

Absolutt Audiophile 2496 eller Delta 1010 LT slik som moskus sa.

Skrevet

:w00t:

kjøpte meg nettopp ny data, skjermkort 350,- lydkort 500,-! :p

Skrevet

Det går ikke ann å spørre "hva er det beste lydkortet" uten å spesifisere litt mer hva man skal bruke det til. Om man skal "høre på musikk og redigere litt film" vil det aller meste duge, men om man f.eks. skal drive med proff musikk og/eller video-produksjon (noe jeg neppe tror trådstarter skal gjøre :) så bør man legge litt penger i det. I tillegg kommer jo selvsagt resten av utstyret inn i bildet - det er ingen vits i å investere i et helvettes bra lydkort som kun har optisk utgang hvis man ikke har noe å koble dette opp mot.

ProCom (som linket til lengre opp her) har mange gode lydkort, i de fleste prisklasser. Creative og andre billigprodusenter bør man styre unna, så enkelt er det.

Skrevet

kjøpte meg nettopp ny data, skjermkort 350,- lydkort 500,-! :p

Der ja! Noen har forstått det! :cool:

• 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...